Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med dig. Jag tycker sällan det är attraktivt med de som på något sätt skriver "du ska vara såhär, du ska inte vara såhär" heller. Därför har jag undvikit det i min presentation, skriver istället med fokus på vem jag är (och skriver då "tänker aldrig bli förälder").

Min tanke är att de som är lite lika mig eller åtminstone uppskattar någon som mig, ska tycka att det verkar bra och att övriga inte bryr sig. Började tänka lite mer på hur jag uttryckte mig i presentationen efter att ha läst här i tråden om hur olika presentationer uppfattades.

I min har jag skrivit att jag föredrar hundar framför barn :p
Tycker det är tydligt nog.
 
Min umgängeskrets är kanske inte representativ men ca 25 % av de jag har en nära relation med har utsatts för sexuella övergrepp innan de var 15 år. Så jag är VÄLDIGT försiktig. Mitt barn har noll och intet att göra med det jag letar efter. Naturligtvis är det något jag tar upp fort, (min mage är skrynklig som ett russin, går liksom inte att dölja) men först efter att jag fått en bra känsla. Hittills har alla utom en sagt att de också har barn ;).

Jag tycker fortfarande att det är bättre att du är ärlig med vad du letar efter.

Jag kan förstå att du är försiktig av dom anledningarna. Men känns väldigt konstigt att pedofiler skulle använda Tinder för att komma åt barn. Tinder har ju en åldergräns på 18 år där vuxna människor träffar andra vuxna människor. Men ja du får ju tänka som du vill . Så gör jag som jag vill med min presentation.
 
I min har jag skrivit att jag föredrar hundar framför barn :p
Tycker det är tydligt nog.
Jag skrev också väldigt tydligt vad jag ville ha och inte. Jag skrev tex att jag inte vill ha barn men att jag inte har några problem med att den andra har barn samt att jag ansåg att var och en tar hand om sitt eget hushåll. Jag var helt enkelt väldigt tydlig och även om jag inte träffade så många så har de relationer som kommit ur detta varit bra på dessa punkter. Jag tror att man vinner på att vara mer tydlig med vad man vill och inte vara rädd för att skrämma bort någon, det gör du ju tids nog ändå eftersom det ändå kommer fram att du inte vill ha barn eller vara någons hushållerska. Om man nu söker en långvarig relation så är det ju bättre att ha få men rätt matchningar än många som inte passar.
 
Jag kan förstå att du är försiktig av dom anledningarna. Men känns väldigt konstigt att pedofiler skulle använda Tinder för att komma åt barn. Tinder har ju en åldergräns på 18 år där vuxna människor träffar andra vuxna människor. Men ja du får ju tänka som du vill . Så gör jag som jag vill med min presentation.
Det händer trots allt att män söker upp relationer med kvinnor där de sedan utnyttjar de barn som kommer med kvinnan. Jag träffat flera i min bekantskapskrets som utsatts av mammans pojkvän så det är nog inte helt ovanligt att det händer. Sedan är det ju en promille av männen som gör detta, men de hinner väl med att förgripa sig på ett antal barn under sin livstid kan man anta. Om det är ett skydd att inte ange att man har barn på dejtingappen kan jag dock inte svara på. Men att det existerar absolut, om männen söker upp kvinnor med barn för att förgripa sig på barnen, ingen aning men jag kan förstå att blotta tanken får en att vilja skydda barnen när man dejtar. Speciellt om man inte söker en långvarig relation så är det ju rätt ointressant om man har barn eller ej, det påverkar ju inte.
 
Det händer trots allt att män söker upp relationer med kvinnor där de sedan utnyttjar de barn som kommer med kvinnan. Jag träffat flera i min bekantskapskrets som utsatts av mammans pojkvän så det är nog inte helt ovanligt att det händer. Sedan är det ju en promille av männen som gör detta, men de hinner väl med att förgripa sig på ett antal barn under sin livstid kan man anta. Om det är ett skydd att inte ange att man har barn på dejtingappen kan jag dock inte svara på. Men att det existerar absolut, om männen söker upp kvinnor med barn för att förgripa sig på barnen, ingen aning men jag kan förstå att blotta tanken får en att vilja skydda barnen när man dejtar. Speciellt om man inte söker en långvarig relation så är det ju rätt ointressant om man har barn eller ej, det påverkar ju inte.

Ja, är man bara ute efter en tillfällig relation är det ju kanske inte relevant alls. Men då lär ju personen vara tydlig med det. Eller man kan ju hoppas iaf :).
 
Det där med personlighet är svårare att sätta finger på. Det är därför jag gärna vill träffa personen så snabbt som möjligt. Det ska ju på nåt sätt klicka när man träffas. På nåt sätt ser jag att den jag träffar är lika mkt en kompis som en partner. Att man trivs i varandras sällskap och kan göra saker tillsammans.

Mitt tips om du vill få fler matchningar är att skaffa så bra bilder som möjligt, och då menar jag inte att du ska vara så snygg som möjligt på bilderna utan att dom ska vara tilltalande i form av skärpa, ljussättning, färg osv :) Det fångar nog de flestas blickar när man sitter och swipar snabbt. Riktigt snygga bilder i kombination med en härlig presentation där lite charm lyser igenom brukar fånga mitt intresse. Lite mer eller mindre muskler tror jag de flesta struntar i, det är oftast så marginell skillnad. Det är i alla fall mitt bästa råd om det är just fler matchningar som är målet! Jag tror att hur jag ser absolut har gett en fördel på Tinder, men när jag tittar igenom vilka bilder jag har haft så skrattar eller ler jag på alla bilder, och har inte en enda selfie utan oftast bilder när jag gör någonting. Oavsett det är att dricka ett glas vin i krogmiljö eller klättrar vulkan på Bali. I kombination med att skriva någon lite rolig presentation som förhoppningsvis får folk att småskratta lite. Så visst är utseende viktigt på Tinder, men jag tror att man kan göra tusen fler saker där än att bara vara snyggis :)
 
Om jag inte missuppfattat ordet objektifiering så betyder det att man ser kvinnan som ett objekt. Ett objekt att ha sex med? I så fall objektifierar jag inte kvinnor. Då jag ser deras personlighet och kvinnan i sin helhet. Att ha preferenser är inte detsamma som att objektifiera.

Sista punkten håller jag med om.

Det var vara lite tips som du frågade efter:)
Du gör vad du vill.
 
Mitt tips om du vill få fler matchningar är att skaffa så bra bilder som möjligt, och då menar jag inte att du ska vara så snygg som möjligt på bilderna utan att dom ska vara tilltalande i form av skärpa, ljussättning, färg osv :) Det fångar nog de flestas blickar när man sitter och swipar snabbt. Riktigt snygga bilder i kombination med en härlig presentation där lite charm lyser igenom brukar fånga mitt intresse. Lite mer eller mindre muskler tror jag de flesta struntar i, det är oftast så marginell skillnad. Det är i alla fall mitt bästa råd om det är just fler matchningar som är målet! Jag tror att hur jag ser absolut har gett en fördel på Tinder, men när jag tittar igenom vilka bilder jag har haft så skrattar eller ler jag på alla bilder, och har inte en enda selfie utan oftast bilder när jag gör någonting. Oavsett det är att dricka ett glas vin i krogmiljö eller klättrar vulkan på Bali. I kombination med att skriva någon lite rolig presentation som förhoppningsvis får folk att småskratta lite. Så visst är utseende viktigt på Tinder, men jag tror att man kan göra tusen fler saker där än att bara vara snyggis :)

Tack, det är bra tips. Bilderna är a och o.
Så gymbilder är inget som tilltalar ?

Vad gäller snygga bilder är jag medveten om att man kan göra mkt med kvalitén. Jag har bilder både tagna med en riktig kamera och selfiés . Däremot skrattar jag inte på bilderna direkt. Då jag ser förfärlig ut då. Jag har provat bilder där jag ler men resultaten blir sämre i mina ögon.
 
Det händer trots allt att män söker upp relationer med kvinnor där de sedan utnyttjar de barn som kommer med kvinnan. Jag träffat flera i min bekantskapskrets som utsatts av mammans pojkvän så det är nog inte helt ovanligt att det händer. Sedan är det ju en promille av männen som gör detta, men de hinner väl med att förgripa sig på ett antal barn under sin livstid kan man anta. Om det är ett skydd att inte ange att man har barn på dejtingappen kan jag dock inte svara på. Men att det existerar absolut, om männen söker upp kvinnor med barn för att förgripa sig på barnen, ingen aning men jag kan förstå att blotta tanken får en att vilja skydda barnen när man dejtar. Speciellt om man inte söker en långvarig relation så är det ju rätt ointressant om man har barn eller ej, det påverkar ju inte.
...fast om man är sådär skraj så kanske man inte ska träffa män överhuvudtaget - inte någonstans och inte under några former alls.
 
Jag skrev också väldigt tydligt vad jag ville ha och inte. Jag skrev tex att jag inte vill ha barn men att jag inte har några problem med att den andra har barn samt att jag ansåg att var och en tar hand om sitt eget hushåll. Jag var helt enkelt väldigt tydlig och även om jag inte träffade så många så har de relationer som kommit ur detta varit bra på dessa punkter. Jag tror att man vinner på att vara mer tydlig med vad man vill och inte vara rädd för att skrämma bort någon, det gör du ju tids nog ändå eftersom det ändå kommer fram att du inte vill ha barn eller vara någons hushållerska. Om man nu söker en långvarig relation så är det ju bättre att ha få men rätt matchningar än många som inte passar.
Samma här. Skrev i presentationen att med mig kom mina djur. Då kunde de icke-djurintreserade sålla bort mig på en gång.
 
Tack, det är bra tips. Bilderna är a och o.
Så gymbilder är inget som tilltalar ?

Vad gäller snygga bilder är jag medveten om att man kan göra mkt med kvalitén. Jag har bilder både tagna med en riktig kamera och selfiés . Däremot skrattar jag inte på bilderna direkt. Då jag ser förfärlig ut då. Jag har provat bilder där jag ler men resultaten blir sämre i mina ögon.

Svårt att säga om gymbilder tilltalar, det beror ju på vem du vill tilltala. Det tilltalar mig eftersom jag själv har träning som främsta intresse. Men ingen spännisbild då, det går fetbort. Men en bild på en kille i träningskläder visar ju att han tränar och det gillar jag. Samtidigt är det ju många här på Buke som sagt att de inte dras till träningsbilder. Men jag skulle gissa att den typen du söker själv är en träningstjej? Så då är det nog fördelaktigt.
 
Känns som att du utgår ifrån att alla män är pedofiler.

För mig är små barn (eller tom yngre tonåringar) ofta avgörande om jag swipar höger eller vänster. Jag vill helt enkelt inte ha små barn i mitt liv.
Nej det gör jag verkligen inte. Men jag är medveten om att de finns.

Varför skriver du inte det i din profil?
 
Tack, det är bra tips. Bilderna är a och o.
Så gymbilder är inget som tilltalar ?

Vad gäller snygga bilder är jag medveten om att man kan göra mkt med kvalitén. Jag har bilder både tagna med en riktig kamera och selfiés . Däremot skrattar jag inte på bilderna direkt. Då jag ser förfärlig ut då. Jag har provat bilder där jag ler men resultaten blir sämre i mina ögon.
Gymbilder tilltalar inte mig alls, även om jag uppskattar om mannen jag träffar tränar/rör på sig.
Andra no-nos i min värld är:
- solglasögon på alla bilder
- solglasögon inomhus
- bar överkropp
- att inte se ögonen på en enda bild
- selfies tagna uppifrån då man ligger i soffan/sängen
- bara selfies
- en massa "jag dricker vin/öl"-bilder


Sen gillar jag inte långhåriga män eller örhängen på män...

De som fångar mitt intresse på Tinder är ofta sådana som har bilder från nån aktivitet - naturliga situationsbilder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 459
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
2 3
Svar
57
· Visningar
921
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
59 395
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp