Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svårt att säga om gymbilder tilltalar, det beror ju på vem du vill tilltala. Det tilltalar mig eftersom jag själv har träning som främsta intresse. Men ingen spännisbild då, det går fetbort. Men en bild på en kille i träningskläder visar ju att han tränar och det gillar jag. Samtidigt är det ju många här på Buke som sagt att de inte dras till träningsbilder. Men jag skulle gissa att den typen du söker själv är en träningstjej? Så då är det nog fördelaktigt.

Okej, ja jag får väl prova mig fram. Jag har haft inställningen att det inte uppskattas med gymbilder så jag har istället haft bilder där jag utövat nån annan sport. Men ja jag vill träffa en träningstjej. Eller ja nån som tycker om att träna iaf och ingen soffliggare.
 
Haha va? Jag är inte det minsta skraj för män. I så fall hade jag knappast gått in på ett hotellrum med en i princip helt okänd man.
Jag svarade inte dig - om inte du och @monster1 är samma person. ...och mitt svar var inte direkt till monster heller, utan en reaktion på det hon skrev - fenomenet.
 
Okej, ja jag får väl prova mig fram. Jag har haft inställningen att det inte uppskattas med gymbilder så jag har istället haft bilder där jag utövat nån annan sport. Men ja jag vill träffa en träningstjej. Eller ja nån som tycker om att träna iaf och ingen soffliggare.

Tror, på ett generellt plan, att sportbilder eller bilder där man på annat sätt är aktiv sätt funkar bättre än gymbilder. Det tilltalar nog den breda massan i högre utsträckning. Eftersom jag själv gillar just gym så gillar jag gymbilder, eftersom jag tänker att vi kanske kan gymma ihop då :p
 
Tror, på ett generellt plan, att sportbilder eller bilder där man på annat sätt är aktiv sätt funkar bättre än gymbilder. Det tilltalar nog den breda massan i högre utsträckning. Eftersom jag själv gillar just gym så gillar jag gymbilder, eftersom jag tänker att vi kanske kan gymma ihop då :p

Haha, ja jag skulle också kunna tänka mig att gymma med en partner eller jogga/åka skidor/cykla m.m. Vilket jag gjort tidigare. Men det finns inte så många gymtjejer. Misstänker att det är mkt vanligare med gymkillar på tinder :D.
 
Jag vill oavsett relation träffa människor som är intresserade av mig först, min livssituation sen.
Jag tror att jag förstår, men har svårt att se att det går att helt koppla loss människa från sin livssituation. Ingen är en ö, vi existerar alla i en kontext - eller flera. Själv kan jag tänka mig en hel massa kringfaktorer som skulle vara intressanta för mig att känna till redan från start, och som mer eller mindre påtagligt kan spela roll i en relation.
 
Men du har ju krav! Varför inte vara ärlig?

Jag tycker att ha krav och skrivna kravlistor på Tinder är två olika saker. Alla har krav (förhoppningsvis). Men när man har några sekunder på sig att göra ett gott intryck och väljer att använda det utrymmet till att skriva vad en har för krav på motparten, i stället för att lägga krutet på att presentera sig själv på ett trevligt sätt, så framstår man i mina ögon som en ganska oskön person.
 
Ja, just de du swipa på både tjejer å killar ?
Alltså, jag ser tjejer då och då med foton tagna från gym. Men det är inte jättevanligt tycker jag :p.

Jo, dels det. Men gick främst på att det kryllar av tjejer på gymmen här :) Nu går jag visserligen på ett tjejgym så det kanske inte är så konstigt. Men även Friskis och Fitness 24/7 var fullt med tjejer i min ålder. Lite mer grabbar, men ändå typ 60/40 uppdelning. Gymbilder på Tinder kanske inte är lika vanligt hos tjejer, kanske mer yoga i så fall. Men på gymmen hänger dom i alla fall.
 
Jag upprepar det du citerat - jag gillar inte skrivna kravlistor ;) Det gör mig inte ett dugg mindre ärlig :D
Jag tänker annorlunda och har därför skrivit att jag inte passar med osäkra människor. Inget egentligt krav men ändå en väldigt tydlig signal om vilka människor som inte kommer göra mig lycklig och vice versa.
 
Jag tror att jag förstår, men har svårt att se att det går att helt koppla loss människa från sin livssituation. Ingen är en ö, vi existerar alla i en kontext - eller flera. Själv kan jag tänka mig en hel massa kringfaktorer som skulle vara intressanta för mig att känna till redan från start, och som mer eller mindre påtagligt kan spela roll i en relation.
Ja men vilka dessa är måste ändå vara högst individuellt. Inkomst är t ex en sak som påverkar en människas (möjlighet till) livsstil, ändå är det väl inte något som tas upp mer direkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 390
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Mineur
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
73 74 75
Svar
1 495
· Visningar
44 794
Senast: _Elly_
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 513
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp