Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, är både irriterad, frustrerad och fått smått obehagskänslor :crazy:

Hade kontakt med en kille från tinder via chatten ett par dagar. Igår kände jag att det inte riktigt stämde, (bl.a. på grund av mansplainande tendenser, samt att dessa handlade om Ceasar Milans tekniker :meh:) Valde då att bara unmatcha honom. Fegt av mig, absolut. Men ville inte hamna i diskussion om varför osv. Vi har inte träffats eller pratat om att ses.

I morse när jag vaknade hade jag en meddelande förfrågan på Messenger från honom!? Öppnade inte meddelandet utan blockade direkt, men anade på de orden jag såg utan att öppna att han ville få tips om vad han gjort fel. Men tycker detta är smått obehagligt. Om jag har valt att ta bort en person från tinder bör denne väl förstå att det inte är lämpligt att kontakta mig på Messenger?? :confused: Förstår att det uppenbarligen är lätt att hitta mig på FB, men hade önskat att jag slapp den vetskapen. Är redan väldigt försiktig med vem jag träffar osv för jag vill inte få en stalker på halsen, och jag vill inte bli mer rädd för dejting än jag redan är...
 
Åh, är både irriterad, frustrerad och fått smått obehagskänslor :crazy:

Hade kontakt med en kille från tinder via chatten ett par dagar. Igår kände jag att det inte riktigt stämde, (bl.a. på grund av mansplainande tendenser, samt att dessa handlade om Ceasar Milans tekniker :meh:) Valde då att bara unmatcha honom. Fegt av mig, absolut. Men ville inte hamna i diskussion om varför osv. Vi har inte träffats eller pratat om att ses.

I morse när jag vaknade hade jag en meddelande förfrågan på Messenger från honom!? Öppnade inte meddelandet utan blockade direkt, men anade på de orden jag såg utan att öppna att han ville få tips om vad han gjort fel. Men tycker detta är smått obehagligt. Om jag har valt att ta bort en person från tinder bör denne väl förstå att det inte är lämpligt att kontakta mig på Messenger?? :confused: Förstår att det uppenbarligen är lätt att hitta mig på FB, men hade önskat att jag slapp den vetskapen. Är redan väldigt försiktig med vem jag träffar osv för jag vill inte få en stalker på halsen, och jag vill inte bli mer rädd för dejting än jag redan är...
Fy vad vidrigt.
 
Åh, är både irriterad, frustrerad och fått smått obehagskänslor :crazy:

Hade kontakt med en kille från tinder via chatten ett par dagar. Igår kände jag att det inte riktigt stämde, (bl.a. på grund av mansplainande tendenser, samt att dessa handlade om Ceasar Milans tekniker :meh:) Valde då att bara unmatcha honom. Fegt av mig, absolut. Men ville inte hamna i diskussion om varför osv. Vi har inte träffats eller pratat om att ses.

I morse när jag vaknade hade jag en meddelande förfrågan på Messenger från honom!? Öppnade inte meddelandet utan blockade direkt, men anade på de orden jag såg utan att öppna att han ville få tips om vad han gjort fel. Men tycker detta är smått obehagligt. Om jag har valt att ta bort en person från tinder bör denne väl förstå att det inte är lämpligt att kontakta mig på Messenger?? :confused: Förstår att det uppenbarligen är lätt att hitta mig på FB, men hade önskat att jag slapp den vetskapen. Är redan väldigt försiktig med vem jag träffar osv för jag vill inte få en stalker på halsen, och jag vill inte bli mer rädd för dejting än jag redan är...
Fysjutton. Det du kan göra är ju att inte ha fb och tinder ihopkopplade, inte ha samma bilder på de två sidorna och har du ett ovanligt namn kan du kalla dig för något annat på Tinder. Kräver väl iofs att du installerar om appen, men det kanske det är värt?
 
Fy vad vidrigt.
Tack, då behöver jag inte känna att jag överreagerar :(
Fysjutton. Det du kan göra är ju att inte ha fb och tinder ihopkopplade, inte ha samma bilder på de två sidorna och har du ett ovanligt namn kan du kalla dig för något annat på Tinder. Kräver väl iofs att du installerar om appen, men det kanske det är värt?

Jo, egentligen kanske jag borde fundera på det. Har inga bra bilder som inte finns på FB dock... Men kanske skulle se till att inte ha FB-profilbilden på tinder iaf, för de andra syns ju inte för "icke vänner".
 
Jo, egentligen kanske jag borde fundera på det. Har inga bra bilder som inte finns på FB dock... Men kanske skulle se till att inte ha FB-profilbilden på tinder iaf, för de andra syns ju inte för "icke vänner".
Det går ju att ta nya bilder ;) Jag själv har gjort just så som jag beskrev. Använder ett av mina mellannamn som enda namn och har tagit två bilder på mig som jag inte publicerat någon annanstans. Visst, bilderna är inte världsbäst, men de är ändå klart representativa för hur jag ser ut och tja, det går bra det med.
 
Åh, är både irriterad, frustrerad och fått smått obehagskänslor :crazy:

Hade kontakt med en kille från tinder via chatten ett par dagar. Igår kände jag att det inte riktigt stämde, (bl.a. på grund av mansplainande tendenser, samt att dessa handlade om Ceasar Milans tekniker :meh:) Valde då att bara unmatcha honom. Fegt av mig, absolut. Men ville inte hamna i diskussion om varför osv. Vi har inte träffats eller pratat om att ses.

I morse när jag vaknade hade jag en meddelande förfrågan på Messenger från honom!? Öppnade inte meddelandet utan blockade direkt, men anade på de orden jag såg utan att öppna att han ville få tips om vad han gjort fel. Men tycker detta är smått obehagligt. Om jag har valt att ta bort en person från tinder bör denne väl förstå att det inte är lämpligt att kontakta mig på Messenger?? :confused: Förstår att det uppenbarligen är lätt att hitta mig på FB, men hade önskat att jag slapp den vetskapen. Är redan väldigt försiktig med vem jag träffar osv för jag vill inte få en stalker på halsen, och jag vill inte bli mer rädd för dejting än jag redan är...
En av anledningarna till att jag vill vara hemlig. Usch vilken obehaglig och gränsöverskridande typ
 
Vegokillen skrev tillbaks! Kul! =) Avvaktar tills imorrn med att svara tror jag dock... =)

Förresten, om jag är inne o läser hans svar, syns det då? Som på messenger...? Hoppas inte...^^

//r
Varför avvakta??
Det är skitsvårt att få till någon diskussion om man skickar ett meddelande nu och ett meddelande då.
Män som gör så brukat jag avmatcha ganska fort för jag tolkar det som att de inte är intresserade.
 
Om jag inte missuppfattat ordet objektifiering så betyder det att man ser kvinnan som ett objekt. Ett objekt att ha sex med? I så fall objektifierar jag inte kvinnor. Då jag ser deras personlighet och kvinnan i sin helhet. Att ha preferenser är inte detsamma som att objektifiera.

Sista punkten håller jag med om.

Vad har du för preferenser på personlighet då, och vad tycker du själv att du har för personlighetsdrag som är gynnsamma i en relation? Tror att jag och flera i tråden reagerar på att du skriver mycket om utseende, men sällan om annat. Det ger ju såklart en indikation på att det är det som är viktigt för dig, hos dig själv och andra. Om det inte är så att du tycker att utseende är viktigast, hur kommer det sig då att det är just utseende som du oftast diskuterar? Undrar av ren nyfikenhet alltså.
 
Min första tanke är att Platstjänster (motsv) ändå inte är aktiverat i mobilen för just Tinderappen, så att Tinders server "ser" dig på den plats där din mobiloperatör har sin gateway mot internet...

Nä, Tinder placerade mig rätt. Trots in the middle of nowhere. Så borde inte bero på var IPn har sin gateway
 
Men varför sura gubben om man inte nämner barn? Det finns miljoner anledningar att inte nämna (främsta torde vara att minska risken att få kontakt med en pedofil) och jag tycker istället att det är väldigt obehagligt att folk lägger ut bilder på sina barn.

Det blir mycket enklare för alla inblandade om du ganska högt upp i din presentation skriver att du inte vill ha kontakt med någon som är förälder. Så slipper du matcha med sådana.

Personligen tycker jag det är mer relevant att nämna att man har barn än att man har hund eller katt. Vill man inte lägga ut bilder på sitt barn kan man nämna i sin profil att dom finns.

Jag tycker inte om lista saker som jag inte gillar i min profil. Jag tror inte det framstår som särskilt attraktivt med en lista heller.
 
Personligen tycker jag det är mer relevant att nämna att man har barn än att man har hund eller katt. Vill man inte lägga ut bilder på sitt barn kan man nämna i sin profil att dom finns.

Jag tycker inte om lista saker som jag inte gillar i min profil. Jag tror inte det framstår som särskilt attraktivt med en lista heller.
Tycker att det är relevant med båda. men tanke på på att är man allergisk mot barn så är man en särskild typ, och är man allergisk mot hund så har man otur.
 
Personligen tycker jag det är mer relevant att nämna att man har barn än att man har hund eller katt. Vill man inte lägga ut bilder på sitt barn kan man nämna i sin profil att dom finns.

Jag tycker inte om lista saker som jag inte gillar i min profil. Jag tror inte det framstår som särskilt attraktivt med en lista heller.
Så att du ska framstå som attraktiv är viktigare än min vilja att skydda mitt barn?
 
Vad har du för preferenser på personlighet då, och vad tycker du själv att du har för personlighetsdrag som är gynnsamma i en relation? Tror att jag och flera i tråden reagerar på att du skriver mycket om utseende, men sällan om annat. Det ger ju såklart en indikation på att det är det som är viktigt för dig, hos dig själv och andra. Om det inte är så att du tycker att utseende är viktigast, hur kommer det sig då att det är just utseende som du oftast diskuterar? Undrar av ren nyfikenhet alltså.

Det där med personlighet är svårare att sätta finger på. Det är därför jag gärna vill träffa personen så snabbt som möjligt. Det ska ju på nåt sätt klicka när man träffas. På nåt sätt ser jag att den jag träffar är lika mkt en kompis som en partner. Att man trivs i varandras sällskap och kan göra saker tillsammans.
 
Jag förstår inte frågan ? Varför skulle pedofiler söka sig till dig bara för att du anger att du har barn? De flesta män är inte pedofiler.
Min umgängeskrets är kanske inte representativ men ca 25 % av de jag har en nära relation med har utsatts för sexuella övergrepp innan de var 15 år. Så jag är VÄLDIGT försiktig. Mitt barn har noll och intet att göra med det jag letar efter. Naturligtvis är det något jag tar upp fort, (min mage är skrynklig som ett russin, går liksom inte att dölja) men först efter att jag fått en bra känsla. Hittills har alla utom en sagt att de också har barn ;).

Jag tycker fortfarande att det är bättre att du är ärlig med vad du letar efter.
 
Jag tycker inte om lista saker som jag inte gillar i min profil. Jag tror inte det framstår som särskilt attraktivt med en lista heller.
Håller med dig. Jag tycker sällan det är attraktivt med de som på något sätt skriver "du ska vara såhär, du ska inte vara såhär" heller. Därför har jag undvikit det i min presentation, skriver istället med fokus på vem jag är (och skriver då "tänker aldrig bli förälder").

Min tanke är att de som är lite lika mig eller åtminstone uppskattar någon som mig, ska tycka att det verkar bra och att övriga inte bryr sig. Började tänka lite mer på hur jag uttryckte mig i presentationen efter att ha läst här i tråden om hur olika presentationer uppfattades.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 600
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
511
Senast: Mineur
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
31 235
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 419
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp