Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kompis har en bild på sin tinder med min hund.
Han är allergisk och rädd för hundar så jag vet inte hur smart det är :p
Jag tyckte det var sjukt störande! :D Liksom, om jag blir intresserad av någon delvis på grund av att hen verkar gilla djur så tänker jag att det är en del av personligheten som jag tycker om. Är personen sen ointresserad eller allergisk brukar iaf mitt intresse avta rätt fort eftersom personen verkligen inte år intressant i mina ögon för någon typ av relation :o Så det verkar rätt korkat alltså att utge sig för något en verkligen inte är :)
 
Jag tyckte det var sjukt störande! :D Liksom, om jag blir intresserad av någon delvis på grund av att hen verkar gilla djur så tänker jag att det är en del av personligheten som jag tycker om. Är personen sen ointresserad eller allergisk brukar iaf mitt intresse avta rätt fort eftersom personen verkligen inte år intressant i mina ögon för någon typ av relation :o Så det verkar rätt korkat alltså att utge sig för något en verkligen inte är :)

Ja, man väntar sig inte direkt att personen ska vara allergisk när den har en bild med en hund.
Nu älskar han visserligen min hund och det är en gullig bild men ändå :p
 
I morgon jobbar jag sista dagen på mitt nuvarande uppdrag, och idag förstod jag vem kollegan var som jag sett till och från på Tinder. Vi har jobbat på samma våning i 1,5 år. Varför har man en bild där man är så olik sig? Han ser ut som en fräsch sportig kille på sin bild. I verkligheten är han en matt reklamarhipster.
 
I morgon jobbar jag sista dagen på mitt nuvarande uppdrag, och idag förstod jag vem kollegan var som jag sett till och från på Tinder. Vi har jobbat på samma våning i 1,5 år. Varför har man en bild där man är så olik sig? Han ser ut som en fräsch sportig kille på sin bild. I verkligheten är han en matt reklamarhipster.

Därför man aldrig drar höger på någon med bara en bild :p

Jag är dock inte alls samma person privat som jag är på jobbet. Där är jag seriös och ordentlig, uppfattas ofta som väldigt butter av kollegor innan de lärt känna mig.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Vegokillen skrev tillbaks! Kul! =) Avvaktar tills imorrn med att svara tror jag dock... =)

Förresten, om jag är inne o läser hans svar, syns det då? Som på messenger...? Hoppas inte...^^

//r
Nu har du ju fått svar att det inte syns, men när det gör det: Om man inte svarar på en gång och personen då tar illa upp/blir sur/börjar spamma så är det en bra tidpunkt att börja leta vidare.
 
Fast då vilseleder du ju folk?
Då skulle jag inte vara ensam om det på tinder.
Dock tycker jag inte om att vilseleda folk så jag kommer antagligen aldrig testa det. Jag vill vara så ärlig som möjligt. Jag har aldrig ljugit om längd, ålder osv för att ge mig fördelar.
 
Nej, men om någon sa att jag är för smal. De flesta tjejer uppskattar lite muskulösare killar tex. Ja, då hade jag tex sett det som något positivt. För då finns det något jag kan jobba på :).

Åh, jag tycker du ska jobba på din människosyn, att sluta objektifiera kvinnor och att veta när man ska hålla klaffen samt läsa på om empati och humanism. Där är lite att jobba på.
Jag skulle aldrig kunna dejta nån som bara pratar utseende på sig själv och andra. Det är unket, trist och läskigt.
 
Åh, jag tycker du ska jobba på din människosyn, att sluta objektifiera kvinnor och att veta när man ska hålla klaffen samt läsa på om empati och humanism. Där är lite att jobba på.
Jag skulle aldrig kunna dejta nån som bara pratar utseende på sig själv och andra. Det är unket, trist och läskigt.

Om jag inte missuppfattat ordet objektifiering så betyder det att man ser kvinnan som ett objekt. Ett objekt att ha sex med? I så fall objektifierar jag inte kvinnor. Då jag ser deras personlighet och kvinnan i sin helhet. Att ha preferenser är inte detsamma som att objektifiera.

Sista punkten håller jag med om.
 
@Viva det har du rätt i. Har aldrig varit med om det dock, är bara att jag själv kan känna mig stressad om jag visat att jag läst, men sen vill fundera över svaret.

Jag tror jag skulle vilja ha tinder i mobilen också... ska se om jag förstår mig på hur jag fixar det..^^

//r
 
@Milosari @pepp @Red_Chili @gråvarg Tack! Lite olika upplägg där alltså... jag började med en inledning typ "Gör väl som trettontusensjuhundra andra svenskar o skaffar tinder på årets första dag..;)" o sen att jag varit singel länge och det börjar bli trist^^.. och lite om mina intressen, typ att jag gillar o va ute i naturen och i sommarstugan utan el o lyssna på elden som knastrar... är ju såna som också gillar sånt jag vill hitta =) Har fem-sex bilder, först valde facebook bilder själv, sen la jag till några...

Idag har jag matchat med en kille till, jättegullig och dessutom vegetarian (som jag)! Kors i taket! Det är kansek vanligt i storstäderna, men här uppe känns det väldigt ovanligt med en kille som är det! Honom lär jag ju skriva tillbaka till?!.. nervöst^^ haha

//r
Skippa meningen med att du är som alla andra och att det är ett nederlag (?) att skaffa tinder. Du behöver inte ange orsak till någon som gjort samma val som du.

Men skoj med match :D
 
Upplever du att detta är vanligt ? Jag har aldrig sett det och då har jag kollat många profiler. De flesta är väldigt mån om att skriva och ta bilder på sina hunder & katter. Däremot är det många som utelämnar att dom har barn :down:. Men jag tycker det låter väldigt smart av killen. Matchar han med en hundintresserad tjej så är det ju väldigt sannolikt att hon kommer börja fråga om hunden och då har man fått henne på tråden.

Jag har själv velat prova hur väl hundtricket fungerar. Att det fungerar finns det ju många som har testat . Men hur väl det fungerar hade varit intressant. Tex , ta ett foto på sig själv tillsammans med en hund :).
Men varför sura gubben om man inte nämner barn? Det finns miljoner anledningar att inte nämna (främsta torde vara att minska risken att få kontakt med en pedofil) och jag tycker istället att det är väldigt obehagligt att folk lägger ut bilder på sina barn.

Det blir mycket enklare för alla inblandade om du ganska högt upp i din presentation skriver att du inte vill ha kontakt med någon som är förälder. Så slipper du matcha med sådana.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 950
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 234
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
62 424
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp