Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag pratade själv verkligen inte om "titlar". Så "lätt" är det inte att bli pilot, och verkligen inte att vara en duktig sådan. Kräver en hel del studier och praktisk kunskap. Visst, mycket annat kan vara lika svårt men inte ha samma "status", men nu försökte jag inte jämföra status på yrken, utan helt enkelt med exemplet pilot så tycker jag att det är något imponerande på det sättet att de har en specifik kompetens som inte är superlätt att få, och väldigt praktisk och konkret. Det kräver noggrannhet, anpassningsförmåga och disciplin för att nämna några saker!

Jag skulle nog säga att det är svårare att bli ingenjör, dvs tuffare utbildning.
Men visst. Alla kan inte bli pilot. Jag har tex för dålig syn för att kunna bli det.
 
Jag skulle nog säga att det är svårare att bli ingenjör, dvs tuffare utbildning.
Men visst. Alla kan inte bli pilot. Jag har tex för dålig syn för att kunna bli det.

Varför jämför vi pilot vs ingenjör (som förresten är min utbildning) ? Bägge kräver en hel del studier för att genomföra. Jag säger inte att den ena är svårare än den andra.
 
Jag skulle nog säga att det är svårare att bli ingenjör, dvs tuffare utbildning.
Men visst. Alla kan inte bli pilot. Jag har tex för dålig syn för att kunna bli det.

Han är ingenjör också :D
Detta är ju en flygstad så det finns en hel del piloter här. Såg att vi har lite gemensamma kompisar, alla flyger eller hoppar fallskärm :p
 
På tal om att bli imponerad, senaste tindermatchningen, han som är i öppet förhållande, är en riktig vin- och matkännare. Han kan allt det som jag vill kunna. Jag är SÅ imponerad! Och nu vill jag nästan inte ligga med honom utan ha honom som bästa kompis istället :laugh:.

Annars är jag otroligt lätt att imponera på med kunskap. Jag impas av datornissar, av piloter, av vårdpersonal osv. Däremot så rör det mig verkligen inte ryggen om folk bor eller kör flott och dyrt, eller om de har massor med pengar på banken.
 
Jag har inte träffat J sen senast men funderar på att fråga om han vill ta en kaffe el se nån bio på lördag. Egentligen vill jag föreslå typ bowling el liknande, vi har ett jättebra aktivitetshus... på ett berg dit det inte går någon buss såvida man inte vill promenera i uppförsbacke en halvtimme :meh: Har lite torka på idéer om vad man kan hitta på så funderar.
 
Nu blir det en träff eller dejt eller vad man nu ska kalla det med vinkillen. Vi ska ses över en flaska vin (surprise, surprise). Har lite ont om lediga dagar så nu blir det en dubbeldag på tisdag. Första gången jag försöker mig på något sådant, håll tummarna att det inte kör ihop sig för mig.

Köpenhamn fortsätter att vara väldigt lockande... Hoppas få till en träff där med men misstänker att jag är den ivrigaste av oss.
 
Oj, vad ovanligt stillsamt det var i tråden :p

På mån-tis ska jag träffa V igen :)
Ja, jag har också märkt av det och jag har inget nytt att komma med heller. Har inte ens fått någon körning till det där företaget, hade varit kul att träffa TK och prata med honom för att se om allt är som vanligt. Fortfarande lite blandade känslor kring honom, kommer nog ta ett tag innan jag är på banan igen.
 
received_10155544229636278.jpeg
 
Jag ska träffa mr misshandel i morgon, borde verkligen börja kalla honom något annat :p

Piloten och jag planerar en vinkväll. Kanske lite ovärt eftersom han ska flytta men jag är ändå nyfiken på honom.

Kanske ska träffa han från tidigare i veckan också. Även om det inte direkt klickade på det viset så hade vi väldigt roligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 957
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
620
Senast: em76
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 663
Svar
1 544
· Visningar
154 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp