Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är övertygad om att det finns nån som är bättre än henne. Bara de att jag har inte träffat henne och vet ej om jag kommer göra det.
Jag är över henne för jag vet att vi inte kommer att bli tillsammans igen. Sen pratar jag inte ex med de tjejer jag träffar. Så dom blir inte jämförda alls med mitt ex.
Fast du jämför ju uppenbarligen? Har sett dig skriva sånt många gånger.
 
Fast du jämför ju uppenbarligen? Har sett dig skriva sånt många gånger.

Mmm, klart man jämför. Men det är inte så att jag inte ger andra chansen. Träffat två tjejer sen mitt ex som jag blivit förtjust i... Men jag har inte fått någon chans på dom för att kunna se om det skulle kunna fungera. Så det är ganska ovanligt att någon jag gillar också gillar mig tillbaka. Så chansen känns inte så stor :).
Att jag ofta jämför med henne är väl att jag har aldrig träffat någon på de viset heller. Där mitt intresse har blivit besvarat på det sätt som hon gjorde.
 
Mmm, klart man jämför. Men det är inte så att jag inte ger andra chansen. Träffat två tjejer sen mitt ex som jag blivit förtjust i... Men jag har inte fått någon chans på dom för att kunna se om det skulle kunna fungera. Så det är ganska ovanligt att någon jag gillar också gillar mig tillbaka. Så chansen känns inte så stor :).
Att jag ofta jämför med henne är väl att jag har aldrig träffat någon på de viset heller. Där mitt intresse har blivit besvarat på det sätt som hon gjorde.

Nä, jag tycker inte alls det är så klart att man jämför på det sättet? Klart man kan tänka jämförande tankar nån gång, men det känns som du glorifierar ditt ex/er relation. Tror bara du sätter krokben för dig själv när du gör så.

(trött och formulerar mig värdelöst nu)
 
Mmm, klart man jämför. Men det är inte så att jag inte ger andra chansen. Träffat två tjejer sen mitt ex som jag blivit förtjust i... Men jag har inte fått någon chans på dom för att kunna se om det skulle kunna fungera. Så det är ganska ovanligt att någon jag gillar också gillar mig tillbaka. Så chansen känns inte så stor :).
Att jag ofta jämför med henne är väl att jag har aldrig träffat någon på de viset heller. Där mitt intresse har blivit besvarat på det sätt som hon gjorde.
Men det är inte samma personer, nu har jag inte haft så jätte många olika förhållanden men ingen är sig lik den andra! Den ända gemensamma nämnaren är att det var personer som var det viktigaste för mig ett tag. (om man inte räknar med barnen). Och relationer utvecklas och förändras Den jag gifte mig med 98 var inte samma person som jag skilde mig från 17. Men har så lite med att avgöra hur det går med känslor och om du ska ha det du tyckte om en gång i tiden så tror jag att du missar mycket fint här i livet.
 
Mr misshandel? Låter ju asläskigt!

Jag vet :p
Han var bråkig på fyllan när han var yngre, de senaste åren har han uppfört sig ordentligt.

Han är den tredje killen med samma namn, skapar lite oreda bland mina vänner har jag märkt. Mr misshandel använder jag mest för att reta snygga kollegan som är övertygad om att han är galen och kommer mörda mig.
Själv är jag inte orolig alls :laugh:
 
Sant.. Men det känns som det. Kan inte sätta fingret på varför, tror det är nått som sades mellan henne och en annan person när vi alla var ett gäng..som jag inte alls kan komma ihåg nu vad det var (träffar på henne nästan varje vecka via gemensamma vänner). Dvs inte typ "Ja, min pojkvän bla bla.." Det hade jag ju kommit ihåg. Men jag har en gnagande känsla av att det var nått jag hörde i förbifarten som fått mig att tro att hon är upptagen. Men det är lite kul att åtminstone leka med tanken att hon inte är det när jag pratar med henne, patetiskt eller ej.:D

Jag kan säga alla möjliga saker som låter som att jag ha pojkvän. "Jag och C åker på weekend till Amsterdam nästa helg!", "Jag och M unnade och sovmorgon och en riktig lyxfrukost i lördags", "Jag och A ska nog bara vara hemma i helgen. Kanske köpa lite vin och laga någon god middag".

Ingen av dem pojkvän :angel:
 
Mmm, klart man jämför. Men det är inte så att jag inte ger andra chansen. Träffat två tjejer sen mitt ex som jag blivit förtjust i... Men jag har inte fått någon chans på dom för att kunna se om det skulle kunna fungera. Så det är ganska ovanligt att någon jag gillar också gillar mig tillbaka. Så chansen känns inte så stor :).
Att jag ofta jämför med henne är väl att jag har aldrig träffat någon på de viset heller. Där mitt intresse har blivit besvarat på det sätt som hon gjorde.
Nej, det är inte självklart.
De män jag umgås med nu jämför jag aldrig på något sätt alls med mina ex, varken med de bra eller dåliga relationerna. Visst, någon enstaka detalj kan jag minnas, om det är någon som tidigare haft någon "extrem" åsikt på något vis och en person jag umgås med nu har en lika extrem åsikt om samma sak fast åt andra hållet. Mer än så jämför jag inte, och det känns knappt som att jämföra eftersom det mer är "Oj, så komiskt att A säger såhär, jag kommer ihåg när X sa precis tvärt om" och sedan är det bra med det.

Sedan är det klart att det alltid finns en risk att man gillar någon som inte gillar en lika mycket tillbaka, absolut. Men genom att träffa så mycket människor som möjligt, skapa kontakt, umgås, lära känna människor utan att fundera på hur de skulle fungera som partner eller inte, då ökar man nog chansen för att få till fungerande och underbara relationer av alla tänkbara slag.
 
Jag kan säga alla möjliga saker som låter som att jag ha pojkvän. "Jag och C åker på weekend till Amsterdam nästa helg!", "Jag och M unnade och sovmorgon och en riktig lyxfrukost i lördags", "Jag och A ska nog bara vara hemma i helgen. Kanske köpa lite vin och laga någon god middag".

Ingen av dem pojkvän :angel:

Ah. Förstår! Tja...får väl se, tids nog blir det nog uppenbart.
 
Sämre :meh:, hoppas att du inte menar sämre! Jag antar att du inte vill ha någon som är annorlunda än ditt EX.
Ursäkta men vill inte dela in folk i bättre eller sämre. Man kan vara bättre och sämre på olika saker men att personer ska vara sämre känns inte bra.
I stort sätt håller jag med!
Men sen kan det ändå vara så att de ur ens egen synvinkel är bättre eller sämre, sen var det ju med att det att någon är en bra eller dålig mäniska för hur de är. Men då är det snarare tillbaks till riktigt ordpeteri, sämre eller bättre är relativa begrepp där då den ena jämförs med den andre. Dålig eller bra blir hur jag uppfattar det om jag vill gå till ytterligheter. Är det tilllåtet att säga att en rövhatt är en dålig mäniska - möjligt, fast ändå inte. Bäst är att undvika om det går.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 520
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: em76
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 149
Svar
1 342
· Visningar
137 534
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp