Bukefalos 28 år!

Del III Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Nej, alltså det är när vi möter andra hästar.
Hon är kollad av vet.
Om dom går förbi vill hon följa med. Eller om jag precis hoppat upp o hon vill gå iväg och jag vill stå still, då backar hon tills hon får chans att resa sig.
Vi har provat det mesta och nu när hon reser sig så pass högt är jag livrädd att gå runt med henne på isen där hon håller på som mest.
På måndag kommer hon och provar henne. Vi får rida inne så länge då.
Vargtänderna ska bort men det är inte det heller. Vi kan skritta på lång tygel och så tittar hon mot stallet och vänder sig. Det är bara rena dumheter.
Hoppas hon slutar med det. Hon var likadan i ridhuset men nu har hon slutat med det som tur är. Fast hon gillar inte långspöt o ja har inte så många val att använda mig av.
Annars går det väldigt bra i hennes utbildning. Hon kan skänkelvikningar, börjat på framdelsvändningar. Hon har väldigt lätt att gå i form och höjjer verkligen ryggen. Tyvärr lite för lätt he he.
Tror hon växer lite så vi ska ta det lite lugnt ett tag framöver.

Oj, det låter verkligen som jag inte klarar av henne. :o
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Nej det gör det inte alls, är säkert en period av envishet och massa testning av dig som ryttare. Ibland behöver man en paus från varandra.
Kul att du ändå kommit så långt i hennes utbildning.
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

*KL*

I tisdags hoppade jag min lilla 06:a, Bellis.
Vi hoppade tre räcken, varav en hade gröna staket under sig och en hade några koner under sig.
Tror det är 7:e gången jag hoppar med henne nu :)

(Bilddagboken)

ca 45 cm (första skuttet)
85682_1266348388.jpg


ca 60 cm, med koner under
58382_1266348442.jpg


ca 70 cm, med staket under:love:
75670_1266348457.jpg


ca 85 cm:eek:, (hoppa bara ett språng på den höjden)
93845_1266348463.jpg


.
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

*kl*
HÄRLIGT! Riktigt härligt att se att vissa av er kommit igång så bra med dom små liven. Jag har just kommit igång med Sickan och hoppas kunna starta honom i slutet av mars. Nisse är ett litet kapitel för sig men vi tar de sakta och säkert och bygger upp hans självförtroende =)

Lite bilder på Sickan:
23672_312965791156_518751156_4070535_6528460_n.jpg


23672_312965811156_518751156_4070536_2076623_n.jpg


23672_312965836156_518751156_4070538_425924_n.jpg


23672_312965846156_518751156_4070539_1870878_n.jpg


Det är så förbannat kul att sitta på denna häst igen =P
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

KL
Åh va kul att läsa om alla 06 or.:laugh:

Satan i gatan va min häst e dyr nu!;) Han e helt underbar att rida. Som jag skrev sist så e det miljöträning o styrkan jag prioriterar. Vart ute o galopperat o även vart i stooort ( typ 4 vanliga ridhus ) och galopperat. Tänkte köra såhär ett tag till.
När värsta snön e över tänkte jag åka till min tränare o hoppa in honom seriöst på hans utebana. Vi har mest skuttat över småhinder. Vårt ridhus e så litet ( men visst e man bortskämd m ridhus på gården i denna vinter ), så man hinner inte få upp bjudning innan man får bromsa..
Häftigt att se hur han breddat sig av den långa vilan. Väldig massa ( jämfört med innan, han e en tunnis ) framför sadeln.
:laugh:
/ Carina o Pappi.
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

vad använder ni för bett och nosgrimma om ni använder nått över huvud taget?

På ena tränset har jag achennosgrimma och tredelat tränsbett, på det andra har jag pullarnosgrimma och tvådelat tränsbett. Funkar fint :)

*kl*

På söndag blir de vår första riktiga hoppträning, blir första gången i ridhus samtidigt. Ska bli jätte kul att rida för tränare igen. Annars rullar de på bra, pigg och busig som bara den och balansträning får man som ryttare iaf :D
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

min har inte så värst bra bjudning i vårt 60 ridhus heller. Han går fram men inte med värsta glädjen...

men igår red vi ute och jag tycker snön är jättehärlig! och hästen bjuder på framåt!

film ute

:bump:
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Satan i gatan va min häst e dyr nu!;) Han e helt underbar att rida. Som jag skrev sist så e det miljöträning o styrkan jag prioriterar. o även Vart ute o galopperat vart i stooort ( typ 4 vanliga ridhus ) och galopperat. Tänkte köra såhär ett tag till.

(försökte mig på ett citatsvar till carre...gick visst sådär:confused:)

Visst var det Riddersberg du skulle till?
Har du ridavstånd eller får du köra?
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Ja, det var Riddersberg. har 5 min att köra. Går att rida, men tar för lång tid på unghäst.
( Jag kan inte heller citera ).
:laugh:
/ C&P
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 694
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
18 229
Senast: lizzie
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 498
Senast: Niyama
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 837
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp