Bukefalos 28 år!

Den där giraffen i NY(?)

Vafan, precis när det såg ut att bli intressant så gick videon offline :(

Edit, hoppade igång igen. Antingen krystar hon eller så är hon skitnödig. Svårt att veta...
 
Nu har hon allt vankat runt riktigt länge. Inte alls samma hängandes i ett hörn som hon brukar ägna sig åt.
 
Nu tycker grannen att hon får lite mycket salladsblad och uppmärksamhet, snurrar runt lite och halvstudsade.
Jaha får tydligen en hink med gott med men fick vänta ett tag, jobbigt att vänta tydligen.
 
Om man tittar tillbaka till för ungefär 2 timmar och 40 minuter sedan så är det 7 pers (tror jag) som 'mockar' (läs sopar ut allt) i Olivers box. Jag tycker deras mockning verkar rätt dyr med tanke på hur mycket rent fint strö de bara kastar bort.
 
De hade behövt ta hjälp av en hästtjej?
Verkligen! Såg mockning med grep igår inne hos April. Jäklar vad mycket rent spån han slängde ut. Han stack ner grepen djupt i ströt, skakade symbolikst på den och kastade ut en-två skitar och ett 3-4 cm tjockt spånlager som täckte hela grepen.
För övrigt tycker jag giraffer verkar skita rätt lite, eller så skiter hästar mycket ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 859
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 159
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 741
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp