Bukefalos 28 år!

Den stora namntråden

Jag fastnade för Lillipup - lät så gulligt :love: och Rattata, Jigglypuff, Crobat, Espurr, Hoppip, Woobat :rofl::rofl::rofl:
Ratata:
rantanplan_1298161320_9704.jpg
 
@Voff
Lite vulkaner:
Etna
Elgon
Eldfell
Eldgjá
Eyjafjallajökull (:angel:)

Lite mytologi:
Eir
Elder
Eldrimner

Lite övrigt:
Etsa
Eik
Etna var bra. Det åker upp på listan :up:
Isländska namn passar vi på då det redan finns en stor kennel med isländskt ursprung i rasen, varav vi har en del blodslinjer ifrån :)

Eik...lustigt. Vi har tittat lite lätt på en ny tik isf Lilla S...och den vi kikat mest på heter Eika :)
 
Etna var bra. Det åker upp på listan :up:
Isländska namn passar vi på då det redan finns en stor kennel med isländskt ursprung i rasen, varav vi har en del blodslinjer ifrån :)

Eik...lustigt. Vi har tittat lite lätt på en ny tik isf Lilla S...och den vi kikat mest på heter Eika :)
Eik är ju dock isländska ordet för ek. :)
 
Etna var bra. Det åker upp på listan :up:
Isländska namn passar vi på då det redan finns en stor kennel med isländskt ursprung i rasen, varav vi har en del blodslinjer ifrån :)

Eik...lustigt. Vi har tittat lite lätt på en ny tik isf Lilla S...och den vi kikat mest på heter Eika :)
Elit
Ellips
Eko/Echo
Error
Ezzo
Ess
Exodus (blir givetvis Exet till vardags)
Eros
Erox
Enni
Eps
 
Jag tycker att du är bra på det här med namn!!

Vill du leverera en lista hannamn på D åt mig? Har ju redan ett perfekt tiknamn på D :D:up:
Duke
Da Capo
Dime
Devin
Don
Drake
Dusty
Deacon
Durin
Dvalin (+Durin är dvärgar i nordisk mytologi)
Dolk
Digger
Dalton
Dalí
Donatello
Django

Om jag minns rätt var du intresserad av franska namn?
Damier (schackbräde)
D'or (gyllene)
 
Duke
Da Capo
Dime
Devin
Don
Drake
Dusty
Deacon
Durin
Dvalin (+Durin är dvärgar i nordisk mytologi)
Dolk
Digger
Dalton
Dalí
Donatello
Django

Om jag minns rätt var du intresserad av franska namn?
Damier (schackbräde)
D'or (gyllene)


Taack! :D Några av dem åker upp på listan av potentiella namn. Donatello gillar jag bland annat :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 708
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 391
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 542
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp