Bukefalos 28 år!

Den stora namntråden

Hit eller diss att döpa hund nr 2 till samma namn som en tidigare, sedan flera år bortgången, hund? :angel: Alltid tyckt folk som gjort så varit lite tokiga men nu funderar jag själv på att göra samma sak :p
 
Hit eller diss att döpa hund nr 2 till samma namn som en tidigare, sedan flera år bortgången, hund? :angel: Alltid tyckt folk som gjort så varit lite tokiga men nu funderar jag själv på att göra samma sak :p

Har en isländsk kompis vars morfar (eller farfar) har haft samma namn på alla sina hundar - för enkelhetens skull :D Hundarna heter Tauta, eller något liknande, och har för mig att det betyder typ snäll.
 
Mitt stora problem är att jag har för många namn och för få hundar! :D Jag har redan massor med nedskriva listor i anteckningsblock med tilltänkta namn. Och eftersom jag älskar "fula"/gammalmodiga människonamn på djur (är skadad från min uppväxt vi har bla haft en katt vid namn Åke Elof) så är Marit ett av favoritnamnen. Gärna på en jaktgolden :love:

Jag har ju dock hittills bara haft omplaceringsdjur och dom har ju redan namn :rage: Att hitta en brukshundsomplacering som heter Viola, Karin, Gunnel eller Birgitta är inte det lättaste!
 
Jag vill så gärna se svaren på den annonsen (en del lär säkert passa in i oseriös avel-tråden) när du skriver "sökes; hund som heter Viola, Karin, Gunnel eller Birgitta. Resten är sekundärt" :D
Jag kan ta Svansson! Hans namn är ju lite gubbigt :D även som det inte är någon match för Ragnar eller Anita.
 
Jag som trodde att du redan hade fått typ världens bästa namn av mig och sen går du och fjäskar in dig hos @Hedinn :cry:




Skoja bara! Heddan är ju fenomenal på namn!
:D

Dina namn var också fenomenala! Men jag är velig och kräsen. Har hittat ett sådant perfekt tiknamn men inget potentiellt hannamn som matchar tiknamnet i hur bra det känns :o

Så får jag en hane kanske han får en tiknamn......:angel:
 
Jag kan ta Svansson! Hans namn är ju lite gubbigt :D även som det inte är någon match för Ragnar eller Anita.
Haha jag har liksom en katt som heter Ragnar - kan ju inte ha en hund med det namnet också liksom :D Tillräckligt svårt att hålla ordning på Rufus och Ragnar även om jag sällan använder Rufus namn :D

(Tilllägg - hade jag haft ytterligare en hund hade den lätt fått heta Rudolf eller Rune bara för att göra livet ännu lite jobbigare :angel: )
 
Dina namn var också fenomenala! Men jag är velig och kräsen. Har hittat ett sådant perfekt tiknamn men inget potentiellt hannamn som matchar tiknamnet i hur bra det känns :o

Så får jag en hane kanske han får en tiknamn......:angel:
Äh, det är ju bara att döpa hunden till precis vilket namn som helst! Det används ju ändå aldrig i vardagen utan blir bara konstiga smeknamn ändå :angel:
 
Hit eller diss att döpa hund nr 2 till samma namn som en tidigare, sedan flera år bortgången, hund? :angel: Alltid tyckt folk som gjort så varit lite tokiga men nu funderar jag själv på att göra samma sak :p

Min morfar gjorde så. Han hade uppfödning av Schäfer och hade svårt att hålla isär de hundar han behöll hemma så han körde med samma namn, la bara till en sifra.
Flocken bestod alltid av en Tuula, en Tarzan, en Samba och en Simba. Tuulorna var oftast svarta :)
 
Dammar av tråden då jag behöver hjälp med namn. Jag får ev hem en liten hanvalp i mars och jag har ingen aning om vad han i sådana fall ska heta. Trodde inte att det skulle vara så här svårt att komma på ett namn, jag behöver verkligen er hjälp.

Helst ett en- eller max tvåstavigt namn. Får gärna ha kopplingar till naturvetenskap, klassisk litteratur eller metal/glam/hair metal/80-talsmusik.:) Ehrm, ja, jag är lite nördig.:o

Heja Buke, ös på med förslag! :banana::D
 
Dammar av tråden då jag behöver hjälp med namn. Jag får ev hem en liten hanvalp i mars och jag har ingen aning om vad han i sådana fall ska heta. Trodde inte att det skulle vara så här svårt att komma på ett namn, jag behöver verkligen er hjälp.

Helst ett en- eller max tvåstavigt namn. Får gärna ha kopplingar till naturvetenskap, klassisk litteratur eller metal/glam/hair metal/80-talsmusik.:) Ehrm, ja, jag är lite nördig.:o

Heja Buke, ös på med förslag! :banana::D
Nisch var det första jag kom att tänka på :p Som i ekologisk nisch.
 
Nisch var det första jag kom att tänka på :p Som i ekologisk nisch.
Låter lite som en tik i mina öron. :p Du tänker inte på något inom matematik eller fysik? :)

Själv har jag bara kommit på Slash (Guns N' Roses) och Skid (Row). Misstänker att jag inte skulle våga ropa på Strindberg offentligt. :o
 
Dammar av tråden då jag behöver hjälp med namn. Jag får ev hem en liten hanvalp i mars och jag har ingen aning om vad han i sådana fall ska heta. Trodde inte att det skulle vara så här svårt att komma på ett namn, jag behöver verkligen er hjälp.

Helst ett en- eller max tvåstavigt namn. Får gärna ha kopplingar till naturvetenskap, klassisk litteratur eller metal/glam/hair metal/80-talsmusik.:) Ehrm, ja, jag är lite nördig.:o

Heja Buke, ös på med förslag! :banana::D

Ingen särskild bokstav det ska börja på? Vad är det för ras, färg?
 
Ingen särskild bokstav det ska börja på? Vad är det för ras, färg?
Ingen särskild bokstav. Jag tror uppfödaren döper hundarna själv men jag vill ha ett tilltalsnamn som jag trivs med ifall jag inte gillar uppfödarens. Gärna ett som har kopplingar till mitt nördiga jag. :)

Det är en border collie, trefärgad.
 
Ingen särskild bokstav. Jag tror uppfödaren döper hundarna själv men jag vill ha ett tilltalsnamn som jag trivs med ifall jag inte gillar uppfödarens. Gärna ett som har kopplingar till mitt nördiga jag. :)

Det är en border collie, trefärgad.

Åh vilken kull? Min kollegas hane har fått en kull med leverans i mars, trefärgade BCs. Hon ska själv ta en valp.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 777
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 428
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 543
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 054

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp