Bukefalos 28 år!

Den stora namntråden

Jag kan komma på mängder av roliga namn som har anknytning till Sniper, men om det ska vara på E är det värre :angel: :D @Drago

Men några förslag iaf
Enemy
Elite
Escape
Explode
Eagle
Error
Envy

ECHO - bokstaven E hos militärer

Måste ju inte vara E, Vill ju höra alla roliga namnförslag :D (blir ju ett annat tilltalsnamn mot det i stamtavlan bara då )
 
Måste ju inte vara E, Vill ju höra alla roliga namnförslag :D (blir ju ett annat tilltalsnamn mot det i stamtavlan bara då )

Yaaay! Fler förslag som har "militär"-koppling
Shooter
assassin
Saviour
Rambo
Target
Bullet
Danger
Fighter
Hatch
Hazard
Terror
Trigger
Hijack
Missile
Savage
Spy
Squad
Strike
Survivor
 
Okej!
Jag tänker att eftersom jag nu faktiskt står i en valpkö så kan jag få fråga om namn jag med :p Jag har Jitza:heart, men vem vet, ni kanske kommer på något ännu bättre! :love:

Kraven är att det ska vara tvåstavigt, får inte vara något riktigt namn eller ord, och måste innehålla "J" och "I", för att hålla i trenden med Benji och Tinja :D
 
Okej!
Jag tänker att eftersom jag nu faktiskt står i en valpkö så kan jag få fråga om namn jag med :p Jag har Jitza:heart, men vem vet, ni kanske kommer på något ännu bättre! :love:

Kraven är att det ska vara tvåstavigt, får inte vara något riktigt namn eller ord, och måste innehålla "J" och "I", för att hålla i trenden med Benji och Tinja :D

Ninja
Djingis
Pinje
Minje
Silja
Jippo
Mjukis :angel::D
 
Nu har husse fastnat för Sid. Och fört upp Evert på listan. Så jag känner att jag måste komma med några fler förslag :angel:
Cliff
Sid
Evert (pga Eddie Meduza)
består listan av i nuläget.. hm.
Alltså typ alla kommer ju tro att vovve är döpt efter Sid - sengångaren i ice age :angel: Det kan du ju hälsa din sambo! :D

Btw är det en Zeppe-avkomma?
Tänker om det går att hitta bra namn från låtar, skivor, sidoprojekt eller dylikt?
 
Alltså typ alla kommer ju tro att vovve är döpt efter Sid - sengångaren i ice age :angel: Det kan du ju hälsa din sambo! :D

Btw är det en Zeppe-avkomma?
Tänker om det går att hitta bra namn från låtar, skivor, sidoprojekt eller dylikt?
Jag sa samma sak! För han var det ju dock mer självklart med Sid Vicious :angel:
Jag tror inte att det blir en mini-Zeppe den här gången.

Funderar om man ska utvigda det hela lite till allmänt rock..
Fastnade för Johnny (Cash)..
 
Jag sa samma sak! För han var det ju dock mer självklart med Sid Vicious :angel:
.
Din sambo lever i det förgångna. Varje gång ni möter barn som frågar "vad heter hunden" ni svarar Sid och barnen bara "åhhhh, jag älskar Ice Age" :D

Men om du gillar namnet Johnny så fungerar det väl bra så kan ni säga att det är efter Johnny Rotten istället :D

Annars gillar jag Zoso - Jimmy pages symbol :D
 
Din sambo lever i det förgångna. Varje gång ni möter barn som frågar "vad heter hunden" ni svarar Sid och barnen bara "åhhhh, jag älskar Ice Age" :D

Men om du gillar namnet Johnny så fungerar det väl bra så kan ni säga att det är efter Johnny Rotten istället :D

Annars gillar jag Zoso - Jimmy pages symbol :D
Zoso var ju kort och bra och finurligt blir det ju! Får lägga fram det. Tur att det inte är bråttom :p
 
Vilken rolig tråd!

Min pv vill att vår framtida hund ska heta "Wilson" så att han kan ropa "Wiiiiiilsooooooon" när den ska kallas in :cautious::meh::rofl::rofl:
 
Att det ska vara så svårt med namn!

Får hem en tik i helgen som jag inte har en aning om vad jag ska kalla, alla i kullen är döpta efter olika hagel märken och det vore såklart roligast om jag hitta ett namn med anknytning till hagel/jakt utan att för den delen döpa valp till Bettan...
Gillar namn av verb och helst på svenska.

Några förslag?:bump:
 
Att det ska vara så svårt med namn!

Får hem en tik i helgen som jag inte har en aning om vad jag ska kalla, alla i kullen är döpta efter olika hagel märken och det vore såklart roligast om jag hitta ett namn med anknytning till hagel/jakt utan att för den delen döpa valp till Bettan...
Gillar namn av verb och helst på svenska.

Några förslag?:bump:
Jaga :rofl:
Hylsa?
 
Din sambo lever i det förgångna. Varje gång ni möter barn som frågar "vad heter hunden" ni svarar Sid och barnen bara "åhhhh, jag älskar Ice Age" :D

Men om du gillar namnet Johnny så fungerar det väl bra så kan ni säga att det är efter Johnny Rotten istället :D

Annars gillar jag Zoso - Jimmy pages symbol :D
Nu är vi tillbaka på Sid igen. :rofl: Min kära make är väl inte sådär jätteintresserad av att spåna på namn heller, men ha åsikter om mina förslag det kan man visst ha :grin:
 
Nu är vi tillbaka på Sid igen. :rofl: Min kära make är väl inte sådär jätteintresserad av att spåna på namn heller, men ha åsikter om mina förslag det kan man visst ha :grin:
Dålig stil alltså! :down: Men om du pratar om hunden som sengångaren tillräckligt mycket kanske han tröttnar :angel: :D
 
Att det ska vara så svårt med namn!

Får hem en tik i helgen som jag inte har en aning om vad jag ska kalla, alla i kullen är döpta efter olika hagel märken och det vore såklart roligast om jag hitta ett namn med anknytning till hagel/jakt utan att för den delen döpa valp till Bettan...
Gillar namn av verb och helst på svenska.

Några förslag?:bump:
Norma
Sikta
Speja
Ladda (har vi hört det namnet förut på Buke? :D @AraSlei )
Tassa
Dreva
Passa
Jaga
Locka (om det är den typen av jakt?)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 674
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 348
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 512
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp