Bukefalos 28 år!

Den stora namntråden

Många av mina favoritnamn är på japanska, men iom att det är terriers för hela slanten för mig passar det ju inte in. Så nu funderar jag på musikrelaterade namn istället... ska inte ens ha valp på något år men man måste ju vara ute i god tid! :p

Är fortfarande inne på att skaffa en liten skottetik i framtiden, och blir det en vetefärgad måste den såklart få heta Debbie :love: (eftersom den är en blondie :D). Till en svart eller brindle har jag inga lika självklara namn, funderar på Patti men det är så svårt att säga...
 
Senast ändrad:
Jo det är lätt hänt att de ändras under användning de där namnen. Frank heter allt som oftast Firre eftersom jag tycker det är lättare att säga namn som slutar på vokal :angel:

Håller nog med! Aldrig tänkt på det men satt och testade och det stämmer.

På det spåret av namn kan jag säga att Yume också finns med på min lista men inget jag tycker passar en tollare. :cool:
 
Inte funderat på det men har en bekant som heter det så är väl därför det aldrig kommit på tal öht :o
Attans - annars är det ju en del av det gaeliska namnet för Nova Scotia :D

Men visst gillar du franska namn?
Tänker att det finns massa roligt då om det inte behöver vara kopplat till något särskilt :D

Några namn som jag tänkte på
Nalini - betyder typ himmelsk ro (fatta vad enkel den valpen kommer bli! :D)
Lyn - litet lejon
Ettie - betyder något i stil med "hjärtats väktare" eller något åt det håller
Mavis - glädje (älskar det namnet pga Hotell transylvanien :D)
Soleil - sol
Cera - färgrik
 
Attans - annars är det ju en del av det gaeliska namnet för Nova Scotia :D

Men visst gillar du franska namn?
Tänker att det finns massa roligt då om det inte behöver vara kopplat till något särskilt :D

Några namn som jag tänkte på
Nalini - betyder typ himmelsk ro (fatta vad enkel den valpen kommer bli! :D)
Lyn - litet lejon
Ettie - betyder något i stil med "hjärtats väktare" eller något åt det håller
Mavis - glädje (älskar det namnet pga Hotell transylvanien :D)
Soleil - sol
Cera - färgrik

Jag äääälskar allt som har med franska att göra, typ. Så de flesta av mina namn på "listan" har någon fransk koppling. :D

Ettie var gulligt, det åker upp på listan! Har Lynn med på min lista så där är det ju bara att ändra stavningen i sådant fall. Lejon passar ju dessutom en tollare kan jag tycka...

Nalini är ju underbart(:love:) och du förstår ju hur jag tänker. Himmelsk ro låter exakt som något jag kan tänka mig att min valp ska heta :angel:
 
Många av mina favoritnamn är på japanska, men iom att det är terriers för hela slanten för mig passar det ju inte in. Så nu funderar jag på musikrelaterade namn istället... ska inte ens ha valp på något år men man måste ju vara ute i god tid! :p

Är fortfarande inne på att skaffa en liten skottetik i framtiden, och blir det en vetefärgad måste den såklart få heta Debbie :love: (eftersom den är en blondie :D). Till en svart eller brindle har jag inga lika självklara namn, funderar på Patti men det är så svårt att säga...

Jag hävdar bestämt att terriers ska ha engelskklingande namn.

Polly - PJ Harvey
Dolores/Dolly - The Cranberries
Annie - Annie Lennox
Annars är Punk ett av mina absoluta favoritnamn.

Hoppas att det blir en skotte för dig så småningom. Så fina och charmiga hundar!
 
Jag hävdar bestämt att terriers ska ha engelskklingande namn.

Polly - PJ Harvey
Dolores/Dolly - The Cranberries
Annie - Annie Lennox
Annars är Punk ett av mina absoluta favoritnamn.

Hoppas att det blir en skotte för dig så småningom. Så fina och charmiga hundar!

jag håller med dig om engelskklingandet, tack för förslagen! Ska skriva upp dem :)

Och ja, det hoppas jag med :love:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 674
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 335
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 511
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp