Den stora namntråden

Arwen
Aiko
Humla
Hedwig
Brownie
Kate
Heidi
Aska
Luna
Kiwi
Laika
Kei
Bellis
Aura
Aria
Meeko
Irma
Calici
Chloe

Såhär ser lilla listan ut hittills. :p
Hoppas på att något av namnen bara känns naturligt när valpen kommit hem för det skulle vara apsvårt att bara välja något :rofl: (Eller så känns väl ett namn som Stig-Otto rätt på en tikvalp bara för det).
 
Arwen
Aiko
Humla
Hedwig
Brownie
Kate
Heidi
Aska
Luna
Kiwi
Laika
Kei
Bellis
Aura
Aria
Meeko
Irma
Calici
Chloe

Såhär ser lilla listan ut hittills. :p
Hoppas på att något av namnen bara känns naturligt när valpen kommit hem för det skulle vara apsvårt att bara välja något :rofl: (Eller så känns väl ett namn som Stig-Otto rätt på en tikvalp bara för det).

Jag gillar verkligen Luna! Så lätt att säga. Tyvärr inget jag känner att jag kan döpa vår tik till eftersom samojeden jag var dagmatte till heter det och hon kommer väl fortsätta att vara hos oss emellanåt framöver :p
 
Jag gillar verkligen Luna! Så lätt att säga. Tyvärr inget jag känner att jag kan döpa vår tik till eftersom samojeden jag var dagmatte till heter det och hon kommer väl fortsätta att vara hos oss emellanåt framöver :p
Eller hur! Så glad att det iallafall inte är "taget" inom vår hundkrets :D
Det var en tollare du skulle ha va?
 
Japp! En liten tollartik ska förhoppningsvis komma hem till oss runt februari-mars. :D

Gillade verkligen din lista. Flera av namnen står faktiskt på min egna sen innan!
Åhh ser fram emot bilder! Små tjocka tollarvalpar är nog det sötaste som finns :rofl:

Meen nu bli jag ju nyfiken, är den postad i tråden sedan tidigare?
 
Åhh ser fram emot bilder! Små tjocka tollarvalpar är nog det sötaste som finns :rofl:

Meen nu bli jag ju nyfiken, är den postad i tråden sedan tidigare?

Min lista? Nej alltså min lista består av en määängd namn. Den är för lång och pinsam för att hela ska publiceras :rofl:

Jag tycker tollarvalpar är söta när de är 8v sedan går det liksom utför. :o
 
Slänger in ett till fint namn som jag ramlade över idag - Nanda. Betyder strålande lycka, bara en sån sak :love: och känns inte helt vanligt
 
Japp! En liten tollartik ska förhoppningsvis komma hem till oss runt februari-mars. :D

Gillade verkligen din lista. Flera av namnen står faktiskt på min egna sen innan!

Samma tid som vi förhoppningsvis levererar vår E-kull :up:
Parning enligt både progtest och tikens normala löpcykel blir på torsdag-fredag :banana:

På namnlistan står:

Hane
Ecco
Emir
Epok
Elit
Ergo
Esko

Tik
Emika
Estra
Ettra
Era
Etta
Eika

Korta, användbara namn (tycker jag) som funkar att sätta Uxås framför:up:
 
Samma tid som vi förhoppningsvis levererar vår E-kull :up:
Parning enligt både progtest och tikens normala löpcykel blir på torsdag-fredag :banana:

På namnlistan står:

Hane
Ecco
Emir
Epok
Elit
Ergo
Esko

Tik
Emika
Estra
Ettra
Era
Etta
Eika

Korta, användbara namn (tycker jag) som funkar att sätta Uxås framför:up:

Riktigt snygga namn! Har gillat era tidigare namn också så du har uppenbart bra smak. :D

Så kul att ni ska få små pirayor. Vi får hoppas på det bästa! Det kanske är dags för mig att ta mig till Lilla E snart. :)
 
Riktigt snygga namn! Har gillat era tidigare namn också så du har uppenbart bra smak. :D

Så kul att ni ska få små pirayor. Vi får hoppas på det bästa! Det kanske är dags för mig att ta mig till Lilla E snart. :)

Du är välkommen hit. Jag kan bjuda på fika och hundhår :)

Men det måste vara paring vilken dag som helst för din kull med eller?
 
Novell
Abbey
Prisma
Molise
Hallon
Fancie (uttalas Fannsi och inte Fancy eller något sådant..)

Dessa namn står just nu på min lista men jag tror nästan vi bestämt oss för att det blir en liten Novell. :love:

Sen när valpen väl kommer kanske vi inser att det inte alls passade, men det är ju en helt annan sak. Nu har vi alla fall kommit på ett namn som känns bra just nu!:up:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 292
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 915
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 405
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp