Bukefalos 28 år!

Den stora namntråden

Hos oss blev det en Celestia, Cella till vardags. :) Syskonen heter Countess, Cinderella, Crashdiet och Confused. Någon som kan gissa kulltemat? ;)
 
Förhoppningsvis trillar det in en liten tollar hane i januari och nu behöver jag hjälp med lite namn. Jag gillar namn som är plats namn, kopplade till Kanada och latin. Hit me ;)

:eek:

Och när de ändå är igång kan de ju dra på med ännu mer namn på samma tema fast till en tollartik :D
 
Förhoppningsvis trillar det in en liten tollar hane i januari och nu behöver jag hjälp med lite namn. Jag gillar namn som är plats namn, kopplade till Kanada och latin. Hit me ;)
Jag säger återigen Scutchii :angel:

Olika orter/byar i Nova scotia
Halifax (lär vara rätt vanligt var)
Truro
Digby (lär också vara vanligt)
Pictou
Berwick
Trenton
Canso
Chester
Tiverton
(River) Herbert
Bramber
Ketch (Harbour)
Maccan
Weston
Walton
Walden
Tusket
Troy

Andra namn relaterade till Nova Scotia
Fenwick (byggnad)
Brier - öar/naturområde
Jost - vingård
Caldera - destelleri
Keji (verkar användas som förkortning för nationalparken kejimkujik)
McNab - naturområde
Elmwood - vinproducent

Sen är ju Kanada en stor producent av isvin - så några producenter är tex
Peller
Ziraldo
Trius
Tawse
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 666
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 510
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp