Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Vi åker en vecka till gran canaria i början av april :)

Varför ska ni alla bo så långt bort för?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Bahia Feliz :) jag har inte varit där sen jag var barn.

Trazel - det tror jag också! :) och jag har hittat ett gym på grannhotellet så jag kan roa mig när hon är på bamseklubben :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Okej. Då körde vi igenom när vi åkte dit vi skulle, Puerto Rico.
Kan tipsa om bra shoppinggalleria i Maspalomas. Men det är ingen typiskt turistshopping utan mango, lacoste och såna butiker. Men dom har en stor vanlig turistmarknad med.
Sedan finns det en stor djurpark en bit utanför maspalomas dit vi tog bussen. Där såg vi en delfinshow och klappade en av dom efteråt :)
Tror säkert ni får info om det sen när ni kommer dit, eller om ni redan nu kan läsa om det på sidan med dom ni reser med bland infon.
Tösen red kamel utanför maspalomas med :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Bahia Feliz :) jag har inte varit där sen jag var barn.

Trazel - det tror jag också! :) och jag har hittat ett gym på grannhotellet så jag kan roa mig när hon är på bamseklubben :)

Jag är otroligt imponerad av dig som tänker på träning även på semestern! :bow:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja det finns ju massor sånt där skoj att roa sig med! :) Jag vill gärna shoppa men har ju massor kvar att gå ner i vikt så det är ju inte så stor idé :/ Men nåt kan det ju bli ändå :D Och djurparken har jag redan funderat på, ska diskutera det med mormor också :)

trazel - men jag tycker ju att det är kul att träna! Det ger energi och endorfiner och jag mår bra av det :) Så det är därför jag vill göra det på semestern. Och vad ska jag annars göra när Alice är iväg på annat? :P

*kl*
Nu är jag återaktualiserad på af. Det tog bara 1 h 10 min, varav 50 min var väntetid... :cool: Men nu får jag sätta fart om jag ska hinna till stallet innan det är dags att hämta på dagis!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det finns ju annat att shoppa än kläder :)

Skor, smycken, solglasögon, kläder till tösen, souvenirer...

Bokade själv en resa igår och sen blir det en tripp till Tyskland om en månad. Så har lite att se fram emot jag med :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Oh, var ska ni resa? :)

Jag är ju en sån där otjejig tjej som knappt använder smycken, än mindre smink :D Har vanliga glasögon och Polaroids suncovers över så solglasögon funkar inte heller. Jag får hel enkelt shoppa till Alice! :angel: Skor kan jag nog köpa iofs. Skulle behöva nya träningsskor, både ute och inne, och några fina sandaletter till sommaren, gärna med lite klack :) Sambon var kortare än jag så då valde jag bort mycket klackskor, nu känner jag mig snyggare när jag går med klack, hållningen blir bättre :)

*kl*
Stor dag för Alice idag, hon har nämligen varit med på stora vilan för första gången! Det kommer en ny liten till dagis om några veckor och denne behöver vagn att sova i, så då bedömde de att Alice är stor nog att vila med de andra barnen :) Hon somnade i soffan före kl 19 ikväll igen ;)

På torsdag kommer snickaren! :) Han har med sig sin bror också och så ska de hålla på här hela dagen. Åh så skönt det ska bli att få det klart! Sen vill jag bara hitta den perfekta tavlan att ha över tvn, mellan bokhyllorna också så är jag kanske nöjd sen ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Turkiet :)

Får se om vi åker. Bokade igår iaf och så har vi en vecka på att bestämma oss innan betalningen måste ske. Sonen verkar inte vilja följa med denna gången heller :(
Han har grav autism och adhd och vill absolut inte åka någonstans. Han har nyligen gått med på att åka till Tyskland, mycket för att dom pratar om det i skolan på dagarna nu som förberedelse. Dom är super på hans skola som hjälper till med sånt :)
Men flyga ville han inte sa han. Så han får bli hemma igen hos farmor och farfar, där han mer än gärna ville vara sa han.
Tråkigt bara för det känns som vi utesluter honom men vad ska man göra :( Vill inte beröva tösen på resor för att han inte vill. Hans farmor och farfar passar honom gärna den veckan vi är iväg.

Nu snodde jag din tråd känner jag :p

Vad kul att hon kunde sova med dom stora! :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ingen fara att sno! Jag har ju adhd-c och om jag själv valde att inte vara med utan göra något annat så var det jätteok för mig, det jobbiga var när andra tog beslutet åt mig. Så är det hans eget val så är det ju ingen uteslutning :) Och det negativa med resandet kanske överväger det negativa med att inte följa med så att det blir "lättare" att välja att stanna hemma. Hoppas ni får en härlig resa i varje fall :)

Hon sov faktiskt inte med de stora. Hon låg på madrass, blundade och lyssnade på saga berättade hon så stolt! :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ingen fara att sno! Jag har ju adhd-c och om jag själv valde att inte vara med utan göra något annat så var det jätteok för mig, det jobbiga var när andra tog beslutet åt mig. Så är det hans eget val så är det ju ingen uteslutning :) Och det negativa med resandet kanske överväger det negativa med att inte följa med så att det blir "lättare" att välja att stanna hemma. Hoppas ni får en härlig resa i varje fall :)

Hon sov faktiskt inte med de stora. Hon låg på madrass, blundade och lyssnade på saga berättade hon så stolt! :love:

Nej, han väljer ju själv och han vill inte med. Han vill bara åka in till stan här där vi bor. Lång semestertripp :p
Å vad gör vi om han vägrar gå på planet..?
Han är hellre hos farmor och farfar. Blev jätteglad när jag frågade om han ville bo hos dom en vecka. Stort leende och ett jippie. Kan liksom inte bli tydligare från hans sida :)

Vad mysigt det lät :love:
Är så himla glad för din skull att ni kommer iväg på semester en sväng. Det behöver ni!
Är det bara ni eller ska dina föräldrar med också?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vi får ta den träffen en annan gång när det inte är en massa annat som ska ordnas med. Så synd att jag inte klarar av att åka så långt för då hade jag ju kunnat kommit till dig istället men det klarar jag tyvärr inte.

Så tråkigt att inte farmor och farfar hör av sig :( Hoppas verkligen att de ändrar inställning.

Ja barn är verkligen underbara :love: de kan verkligen få till det så att man inte kan sluta le :)

Kan du inte ha en innekatt då? Då blir du ju inte lika ensam?

Vad duktig hon är som sover i egen säng hela natten :) Hoppas bara att du får ordning på din sömn också så att du också får sova gott hela natten.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Imorgon ska farfar komma och lämna tillbaka de två bilbarnstolar de lånade för över ett år sen men aldrig satt in i bilen... Får väl se om han säger något om att träffa Alice då...

Vill inte ha innekatt, det blir för bökigt med balkongen och så. Och så tycker jag att katter ska kunna vara ute och springa och följa sina instinkter :) Mina föräldrars hus ligger mycket bättre till. Det är en skola + flera dagis längs baksidan av huset och framför så är gatan avspärrad vilket gör att det är väldigt lite trafik. Katten håller sig inom trädgården eller i trädgården till det hus där den första lägenheten är. Alldeles lagomt liksom :)

*kl*
Psykologen konstaterade idag att jag är snabb på att inse när jag rusar iväg i tankarna. Som att jag redan nu oroar mig för midsommar :D Jag är nog en ganska "enkel" patient ändå, jag kan så mycket psykologi teoretiskt bara genom min uppväxt så att jag är knappt medveten om att jag kan det, jag bara "gör". Men det är bra att hon stoppar mig från att springa helt åt skogen iaf!

Idag sover vi hos mormor och morfar, för imorrn kommer snickarna! :) Det ska bli så skönt att få allt sånt på plats. Meeeen, innan de kommer ska jag åka och ta ut mig totalt på ett Bodycombat-pass som startar 06:30 :D Ja, jag är nog galen!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Får jag ställa en personlig fråga?

Hur kände du inför att utredas för ADHD? Och hur kändes det att få svaret? Eller du var liten när du fick reda på det?

Min psykolog tryckte på idag igen om jag inte ville göra en utredning men jag känner bara att jag snart sliter mitt hår. Blir det bättre om man får det på papper?

Du behöver så klart inte svara :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag utreddes som 11-åring, men det var innan begreppet ADHD fanns. Då kallades det för MBD och jag fick ingen diagnos för att jag hade för hög iq sades det. Sen bad jag själv min husläkare om remiss till neuro när jag var 24 tror jag, och de tvekade inte att ta upp utredningen. Efter att de tagit fram mina journaler från bup så gjordes bara vissa kompletteringar så i princip sattes diagnosen på den 15 år gamla utredningen. Så i princip fick jag bara äntligen papper på det som vi anat så länge. Och jag har fått mycket hjälp både genom medicinering men också via samtal och träffar på neuro med såväl sköterska som arbetsterapeut. Det bästa med att ha diagnosen på papper är ju att du då har din "biljett" till att få den extrahjälp som du kanske kan behöva. Som boendestöd, tips från arbetsterapeut, samtalsgrupper etc. Här i stan finns tex infoteket som är som ett bibliotek inriktat mot funktionshindrade och där anordnas mässor och föreläsningar också.
Mitt liv har helt klart förbättrats sen jag fick diagnosen. Tidigare såg jag ner på mig själv för alla fel jag gjorde, att jag inte var "normal". Nu accepterar jag felen för jag vet vad de beror på, och hanterar situationerna därefter. Jag skyller inte på min ADHD, såna människor blir jag less på, men jag har mer förståelse för mig själv på nåt sätt.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det hoppas jag verkligen att han gör för annars är det illa. Jag fattar liksom inte varför? Varför vill de inte ha en bra relation med henne? Kan de tycka att det är jobbigt på något vis?

Nej det är ju alltid ett passande när man har innekatt om man inte har sådana som vi har som har valt att vara inne. Den ena dog i augusti och under hela sitt 15 åriga liv så hade hon nog varit ute sammanlagt fem timmar. Den andra är likadan. Hon kan hoppa på dörren men när den går upp så går hon inte ut utan går därifrån :p Går hon ut så är hon ute max en minut.

Bra att din psykolog kan stoppa dig lite i dina tankar. Visst är det bra att ha en plan framåt men det är att föredra att leva i nuet och det kan vara väldigt svårt.

Skönt att slippa bli väckt av snickaren höll jag på att skriva men så läste jag att du istället ska träna en helt okristlig tid :o Haha ja du är nog liten galen ;)

Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag utreddes som 11-åring, men det var innan begreppet ADHD fanns. Då kallades det för MBD och jag fick ingen diagnos för att jag hade för hög iq sades det. Sen bad jag själv min husläkare om remiss till neuro när jag var 24 tror jag, och de tvekade inte att ta upp utredningen. Efter att de tagit fram mina journaler från bup så gjordes bara vissa kompletteringar så i princip sattes diagnosen på den 15 år gamla utredningen. Så i princip fick jag bara äntligen papper på det som vi anat så länge. Och jag har fått mycket hjälp både genom medicinering men också via samtal och träffar på neuro med såväl sköterska som arbetsterapeut. Det bästa med att ha diagnosen på papper är ju att du då har din "biljett" till att få den extrahjälp som du kanske kan behöva. Som boendestöd, tips från arbetsterapeut, samtalsgrupper etc. Här i stan finns tex infoteket som är som ett bibliotek inriktat mot funktionshindrade och där anordnas mässor och föreläsningar också.
Mitt liv har helt klart förbättrats sen jag fick diagnosen. Tidigare såg jag ner på mig själv för alla fel jag gjorde, att jag inte var "normal". Nu accepterar jag felen för jag vet vad de beror på, och hanterar situationerna därefter. Jag skyller inte på min ADHD, såna människor blir jag less på, men jag har mer förståelse för mig själv på nåt sätt.

Tack för att du svarade :)

Jag får fundera lite på det. Det vore väl inte världens sämsta idé att göra utredningen men jag vill bara inte få en stämpel i pannan (menar inget illa) utan jag är ju jag liksom.
Känner att jag blev tillräckligt särbehandlad efter jag fick min borderline och bipolärdiagnos av förra läkaren. Kände mig alltid som en riktigt psykfall när vi skulle träffas för hon fick mig att känna mig så.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Japp, jag var uppe! Så nu är jag toktrött! :D Men det är bara bra, för jag är trött i vettig tid utan Propavan :) Så ni får utförligare svar om dagen imorgon :p
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 051
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 258
Senast: alazzi
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 298
Senast: Cocos
·
Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 815
Senast: Pipleksak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp