Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag sov gott! Och fick lagom sovmorgon :) Sen ryckte Alice undan kudden för mig ;)

*kl*
Träningen igår var tuff men kul, och jag inser mer och mer hur mycket jag tycker om att träna! Var iväg en sväng ikväll också, + att min träningshörna i lägenheten börjar bli klar :) Fler och fler saker i lägenheten faller på plats nu. Snickaren var här hela dagen igår så nu har jag en ny bänkskiva! Jag tyckte att den var fin redan från början. Sen slipade jag och oljade in den tre ggr innan polering nu ikväll. Nu är den så vacker så att jag inte vill ställa något på den! :D Nu börjar det verkligen bli dags för bilder också, ska se om jag kan leta rätt på min lilla compactkamera till en början iaf!

Förresten så var farfar förbi och lämnade tillbaka de barnstolar som de lånat (men aldrig använt). Han fikade och lekte lite med Alice, men sa inge ett ljud om att träffas mer. Och då sa jag ändå att vi åker till Skåne nästa helg. Farmor har jag inte pratat med sen de åkte härifrån för två veckor sen. Jag blir mest ledsen för Alice skull...

Alice däremot har varit en riktig treåring idag! :o Det tog nästan 2 timmar (!!!) att klä av pyjamas, byta blöja, klä på kläder och komma ut ur lägenheten idag. Sen var det gallskrik igen när vi skulle gå ut efter lunch, men väl ute gick det bra. Att gå hem från lekplatsen gav nästa utbrott, trots nedräkning av tid tills vi skulle gå så hon var väl förberedd. När jag sen skulle till träningen var det en totalförstörd gråtande treåring som satt i soffan och hävdade att hon inte kunde se på tv själv. Herre min je, hur orkar man?! Jag ska ALDRIG ha en treåring igen :D Tur att hon är så söt och att jag älskar henne villkorslöst ändå! ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Låter ändå som ni haft en bra dag tillsammans, trots utbrott :p

Vad tråkigt att det inte verkar som dom vill umgås så mycket med henne :(
Men dom kanske behöver lite tid på sig.

Vad kul att du börjar uppskatta träningen. Hoppas på att jag kommer igång lite mer snart igen för jag vet hur bra jag mår av det. Men har lite planer på G nu :)
Har inte heller velat tvinga mig till att träna för jag har fått bort den delen av min ätstörning nu att träning inte är ett tvång längre, så vill inte pressa mig till det så det slår åt fel håll. Men får se vad som händer den närmasta tiden.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nej var försiktig!! Jag känner att jag bitvis är och balanserar på den gränsen själv, där jag får dåligt samvete när jag har en vilodag... I typ oktober snittade jag en dryg timmes träning dagligen. Det är lite väl när man bara är hobbymotionär och överviktig ändå.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag kommer aldrig träna som jag gjorde tidigare. Då snittade jag på 14 timmar i veckan och tyckte det sög och kände mig helt värdelös.
Nu tänkte jag typ börja cykla till stallet när det är fint väder, blir bara 6 km totalt fram och tillbaka. Lite vardagsmotion bara :)
Och så har jag börjat rida hästen nu med, inte så mycket än men till hösten kommer vi komma igång lite mer regelbundet. Nu tar vi bara nån dag då och då eftersom han är liten.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det låter som en bra plan! Jag vill komma igång med att cykla till dagis. Det är ca 1,5 km så det är ju ingen jättegrej, men så länge det har varit så mycket kläder som gällt så har det mest känts bökigt! Får hoppas att våren är här för att stanna nu :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det hoppas jag med. Längtar efter värmen!

Blir lite promenader med hunden igen också. Hon går i ide på vintern, vägrar visa sig ute :p
Kunde inte ens ha med henne till stallet när det var snö ute. Hela tiden vi var där så stod hon bara jämte mig och pep och ville hem igen. Lagom roligt att lyssna på..
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Haha! Det låter lika ynkligt som Alice kan bete sig ibland ;) Lilla vovvsan då!

Apropå värmen så började jag plocka fram potentiella semesterkläder till Alice idag! Det är en del som måste provas så det är lika bra att börja nu om jag ska få det klart i tid :p Måste plocka fram mina också och se vad jag kan ha och vad jag måste kompletteringshandla :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Haha, du skulle sett henne när den första snön kom. Hon gick ut på trappen och ställde sig och tittade på eländet, sen vände hon in igen :p

Åh, det är så roligt att semestershoppa! En perfekt ursäkt för att få shoppa det man vill ha om något saknas :p
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Haha! Vår gamla katt var nästan likadan. Han gick ut i snön och viftade med tassarna och ville in igen, och efter fem minuter inne skulle han ut :p

Jag vill ju shoppa fint, men har ju massor mer att gå ner i vikt så det känns som lite slöseri. Ska prova igenom det jag har i första hand så får vi se. Måste iaf ha något nytt badplagg för baddräkten jag köpte i somras är iaf för stor nu! :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Äh, lite nytt får du faktiskt unna dig på vägen :)
Vad är det för mening med att hålla igen så när du ska på semester? Köp lite nytt och känn dig fin :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Härligt att du sov gott och till och med fick lite sovmorgon :) Men mindre härligt med utbrotten... Den enda tröst som finns är att det går över och hur det än är så har det ju hänt mycket i hennes liv det senaste som hon ju också bearbetar på sitt eget vis. Det går ju absolut inte att jämföra men min son var 2 år och 8 månader när jag och barnens pappa gick isär. Förutom de första månaderna då han träffade sin pappa lite då och då så träffade han sedan inte sin pappa alls på mer än ett år. Sonen fick en sådan fruktansvärd separationsångest att jag till slut inte visste vad jag skulle ta mig till :cry: Det var fruktansvärt tufft när det höll på men även det gick över. Barn lär sig var gränserna går bara man ser till att vara tydlig och inte tänja på gränserna själv utan låta barnet göra det i viss mån istället. Att barnet kan vara trygg med och luta sig emot att det föräldern säger är det som gäller gör att den tuffa tiden blir mindre tuff iallafall för barnet. Man får försöka trösta sig med det när tredje utbrottet för dagen kommer och hela tiden intala sig själv att man ska hålla det man har sagt och välja sina strider noga.

Jag blir så glad över att du har hittat en sådan glädje och som det verkar balans i träningen :) Att röra på sig ökar ju endorfinerna, må bra hormonet, och det gör att man orkar med mer både fysiskt och psykiskt. Att få ta ut sig riktigt ordentligt fysiskt är verkligen skönt när problemen hopar sig. Att inte behöva tänka utan bara göra och låta kroppen jobba oavsett om det är en snabb promenad, ett styrkepass eller något annat fysiskt.

Jag hoppas att du får sova lika gott i natt också :)

Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag vet inte om utbrotten har med sorg att göra eller om det helt enkelt är vanligt treårstrots :D Oavsett så är det tålamodsprövande! Men vi hade en riktigt bra natt igen så vi vaknade pigga och glada :)

Idag kom jag mig äntligen för med att sätta upp sänglampor till oss båda. Alice har fått den lampa min mamma hade på 60-talet (:love:) och jag fyndade en perfekt på en köp och säljsida på fb, gav hela 40:- för den :D Lyckan var stor hos lilltjejen som låg i sängen och läste för sig själv halva förmiddagen :) Efter lunch fick vi besök av en av sambons vänner som blev vän till familjen också. Alice ville visa allt här hemma och sen gick vi och var ett par timmar i en lekplats. Det gick lättare att gå därifrån idag, vi skulle ju gå och köpa lördagsgodis! ;) Så idag har det inte varit ett enda skrik-utbrott, bara lite mildare trots som att inte klä på sig förrän besöket kom och lite sånt ;) Men då har jag inte heller satt någon press/krav alls. Imorgon ska vi däremot iväg till syrran så då måste jag kräva lite mer. Hoppas det inte blir allt för illa ändå! Men det väntar ju födelsedagsfirande med grillad korv och chokladfontän så det borde gå bra. Bara jag kommer ihåg att slå in presenten :angel:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nej det är ju jättesvårt att veta vad som är naturlig utveckling och vad som är bearbetning.

Skönt att ni har haft en bra dag iallafall och det låter supergott med chokladfontän :d Hoppas att ni får en lika fin dag i morgon :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Lillfia är sjuk :( Vet inte om det är upphetsningen från kalaset som gjorde att hon inte åt och att magen ballade ur av det, eller om det är någon form av magsjuka. Hon får vara hemma imorgon också så får vi se hur det utvecklar sig. Idag har det gått i vågor.

Jag kom iaf iväg och beställde glashyllor till vitrinet idag :) De ska vara klara redan imorgon em! Sen kan jag ställa in alla böcker och göra klart. Åh så skönt det ska bli :)

Farmor och farfar har fortfarande inte hört av sig. Vet inte vad jag ska tycka om det, blir mest trött och uppgiven...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vad tråkigt :(
Hoppas hon kryar på sig snabbt!

Kollade på H&M idag och dom har fått in lite fint till töserna i våras åldrar nu. Köpte ett par byxor och en t-shirt med katter som matchar, och så blev det en träningsjacka till mig som var grymt fin!
Och så hittade jag en klänning som jag ska ha på begravningen jag ska på imorgon. Min mans faster gick bort i cancer för en månad sen :(

Tråkigt att dom inte hört av sig igen. Men ge det lite tid. Det kan väl vara så att dom känner att dom är ivägen?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Beklagar sorgen! :(

Jag kan faktiskt inte alls komma på varför de inte hör av sig. Vet bara att de troligen kommer att klaga sen...

Och hon kryar nog på sig imorgon! Hon har ju inte mått dåligt mer sen eftermiddagen, och haft lite mer aptit. Jag tänkte ta en promenad med henne i vagnen imorgon så att hon får lite mer frisk luft också :)

Prata inte nya kläder, jag får inte! :angel: Alice har alldeles för mkt ;) Hon har ju fyra kusiner att ärva av, och det är så mycket att vi väljer bort massor av det ärvda också. Nu i slutet av mars är det en av stans största barnklädesloppisar och vi har fått säljarplats där. Sen ska jag volontärjobba också vilket innebär att vi får handla dagen innan alla andra. Ujujuj! :angel: :D
 
Senast ändrad:
Sv: Den värsta mardrömmen...

Åh vad jag skulle vilja skriva ett långt brev till Alice farmor och farfar. Verkligen förklara för dem hur viktigt det är för Alice att ha en fin relation med dem och att det borde vara viktigt för dem också. Alice verkar vara en sådan härlig liten filur så att till och med jag som inte har någon relation alls till henne skulle vilja träffa henne :)
Jag har så svårt att förstå att man kan vilja välja bort någon som borde stå en så nära och allra helst ett barn. Du beskriver henne så himla fint och hon har tur som har dig till Mamma. Jag hoppas verkligen att de inser i tid att de måste ta huvudansvaret för sin relation med Alice för om de gör det så är jag övertygad om att du kommer stötta Alice i det och göra din del så länge Alice behöver ditt stöd i detta även om du inte drar jämt med svärmor.

Jag hoppas att allt Alice illamående är borta i morgon och att det inte var något som hon lyckades smitta ner alla på kalaset med.

Du är verkligen så fantastisk som fixar och donar och gör ert hem till ett riktigt fint hem :) Mitt i allt så har du hittat vad som är viktigt för dig och för Alice. Ja du är verkligen så fantastisk :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

DU är fantastisk, vet du det? Alla som stöttar mig genom den här tråden, men ffa du min vän, du stärker och lyfter mig! :love:

Alice var på dagis idag igen utan problem. Nu laddar vi inför en skånehelg där det varnas för kallt och snöblask :( Jag hade tänkt ta med sambons kamera och börja öva med den, men om det inte är nåt fint väder är det ju inte lika kul.

Var hos psykologen idag igen, nu har jag bara två ggr kvar så vi tar två veckor till nästa gång. Det känns som att jag/vi har bra koll på känslorna och samtalen handlar mindre och mindre om sambon. Kanske kan behovet uppstå senare igen, men då får jag ta tag i det då istället.

Jag kan inte riktigt fatta att om två veckor förbereder jag Alice födelsedagsmorgon, och om tre veckor somnar jag i en hotellsäng på Gran Canaria! :o Tiden springer iväg, och jag mår faktiskt bra ju. Får jag göra det? Ibland känns det som att omgivningen tycker att jag måste må dåligt. Länge. Det vill jag inte göra! Jag vill må bra!

Vet inte hur många här som läser min blogg men där citerade jag Ison & Filles senaste singel här om dagen, Länge leve vi heter den.
Huvet högt, ryggen rak
Vi tar oss upp, dit vi ska
Fuck vad nån säger, back vi gör grejjer
Länge leve livet
länge leve vi!
Det där är mitt nya motto. Jag ska gå rak i ryggen och vara stolt över att jag tar mig vidare och mår bra. Jag är den bästa mamman som Alice kan ha, jag ska ge henne alla möjligheter jag kan till att bli en fantastisk människa, och jag ska älska livet! :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Njut av att må bra medan du gör det!

Det kommer att komma dagar där du mår skit ändå, varför göra dem onödigt många? O_o
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 055
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 280
Senast: alazzi
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 298
Senast: Cocos
·
Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 815
Senast: Pipleksak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp