Det där med ensamhetsträning...

Intressant. Jag tror faktiskt att det är bra för hundarna att inte vara för fästa vid sina ägare.

Jag vet inte. Ingen av mina tar ens frikommandon från andra. De gick inte ut och morgonkissade med mitt X om inte jag sa åt dem att gå ut. De piper som sjutton om jag lämnar dem hos mina föräldrar (som bor på samma gård) i några minuter. Boss skriker högt om nån tar hans koppel och går iväg från mig (utan att jag sagt åt honom att gå med).

Men i min lägenhet, där sover de snällt och tyst när jag lämnar dem ensamma. De vaktar inte ens om det klampar in folk i lägenheten. Likaså ligger de tryggt om jag säger åt dem att stanna nånstans och sen går ifrån dem, eller lämnar dem i bilen. Mina stackars kuvade hundar är trygga i allt jag ber dem om, men blir hysteriskt oroliga om nån hindrar dem från att kunna lyda mig :eek:
 
Jag vet inte. Ingen av mina tar ens frikommandon från andra. De gick inte ut och morgonkissade med mitt X om inte jag sa åt dem att gå ut. De piper som sjutton om jag lämnar dem hos mina föräldrar (som bor på samma gård) i några minuter. Boss skriker högt om nån tar hans koppel och går iväg från mig (utan att jag sagt åt honom att gå med).

Men i min lägenhet, där sover de snällt och tyst när jag lämnar dem ensamma. De vaktar inte ens om det klampar in folk i lägenheten. Likaså ligger de tryggt om jag säger åt dem att stanna nånstans och sen går ifrån dem, eller lämnar dem i bilen. Mina stackars kuvade hundar är trygga i allt jag ber dem om, men blir hysteriskt oroliga om nån hindrar dem från att kunna lyda mig :eek:

Intressant hur olika det kan vara!
Min Zala, hon var jättelätt att lämna precis var som helst OM jag lämnade något som "luktade mig" tillsammans med henne, tex en tjocktröja eller liknande. Fick hon inte det när jag lämnade henne på nya ställen, då blev hon klart orolig. Det gäller väl att hitta de knep som passar ens hund(ar) och lära sig utnyttja dem :p
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 109
Senast: Migo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 881
Senast: jemeni
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 153
  • Artikel
Dagbok Det var Fredrik som skulle komma, för tvätt och städ idag. Men Fredrik blev till Lena... Hon öppnade dörren först och ringde på sen...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp