Diamond painting

Min från Ebay köpta i Kina har kommit idag. Det gick snabbt, beställdes 16 dec. Däremot väntar jag fortfarande på de som är köpta från Wish i Kina.

p.jpg
Fräck!
Mina jag köpt från wish har ju haft väldigt varierat ankomstdatum. Allt från 6 veckor tidiga till exakt på datumet som dom beräknat.
En som är beställd den 30 november har inte kommit, men 1 som beställdes den 10 december kom redan efter 9 dagar, alltså den 19 december. 2 andra som också beställdes den 10 dec har inte kommit än, beräknat datum 30 januari. Så det är väldigt varierat som sagt.
 
Katten är klar. Den gick riktigt fort. Dels var den inte så stor och så var det inte så många färger. Men den blev läcker! (Tyvärr syns det aldrig på foton hur läckra de är i verkligheten).

dsc_10771xluqf.jpg


Nu sätter jag igång med denna. Inte nog med att den är stor, det är 46 (!) färger. Något säger mig den kommer ta tid :)
dsc_10761ohuy5.jpg
 
Klar med ännu en. Fick hem en ny idag, ugglan. Dock inte den jag ville ha hem, jag väntar fortfarande på enhörningen, fakturan ska betalas om två dagar så hoppas verkligen den kommer snart :cautious: Vill helst inte betala fakturan innan jag fått hem dom nämligen...
15940710_10158014314095114_3331755418571789063_n.jpg
 
En till klar. Dålig kvalitet på diamanterna :down: så det var inte särskilt kul att göra den. Tror jag ska försöka undvika dessa "metallic" varianter för efter två stycken med dålig kvalitet så känns det som bortkastad tid och pengar att köpa just dom.
15940633_10158014675380114_2466792390778160006_n.jpg
 
Beställt tre tavlor från ebay. Fick första idag och är sjukt besviken. Skulle vara full enligt beskrivningen men det var det inte :down: Har faktiskt skickat ett mail till säljaren att jag är väldigt besviken. Så här stod det på namn (det fetade är vad den hette på sidan och det andra är beskrivningen inne på produkten) och beskrivning:
Description
DIY 5D Full Diamond Embroidery Lovely Cats Round Diamond Painting Mosaic Stitch Kits Home Decor

DIY magic cube Round (Full) Diamond Painting
Kit includes: 100% accurate printed cloth. Pen, small plate.
Quantity: One Piece
It 5d diamond embroidery, Full diamonds.
Size is manual measurement, there may be small differences (2 ~ 3 cm), this is normal, please be sure

Och när den kom är det bara katterna som ska ha diamanter, bakgrunden bara målad :turd:
 
Håller på med en nu från Wish som det tyvärr är för lite "diamanter" med. Först den svarta färgen men då tyckte jag inte det var så illa, jag har en massa svarta från andra gjorda tavlor över. Men nu är även en annan färg drabbad och det är orange. Inte lika lätt liksom, har inga andra orange från andra tavlor. Och det är inte lite som fattas, jag menar vore det 5-6 st så kan man ju "fuska" med annan nyans men det är betydligt mer. Svarta är det runt 50 st och den orange 15 st.

Riktigt irriterande då det dessutom är en tavla jag ville hänga upp då jag verkligen gillar motivet.

Blääää. Blir nog bara Ebay köp i framtiden för mig. Tycker inte de är så värst mycket dyrare där.

Även besviken på en sandspade för hamstersand som jag också köpt från Wish som inte alls såg ut i verkligheten som på bilden/beskrivningen. Den är pytteliten och gjord i tunn plast. Håller liksom inte att sila flera kg hamstersand med.
 
Håller på med en nu från Wish som det tyvärr är för lite "diamanter" med. Först den svarta färgen men då tyckte jag inte det var så illa, jag har en massa svarta från andra gjorda tavlor över. Men nu är även en annan färg drabbad och det är orange. Inte lika lätt liksom, har inga andra orange från andra tavlor. Och det är inte lite som fattas, jag menar vore det 5-6 st så kan man ju "fuska" med annan nyans men det är betydligt mer. Svarta är det runt 50 st och den orange 15 st.

Riktigt irriterande då det dessutom är en tavla jag ville hänga upp då jag verkligen gillar motivet.

Blääää. Blir nog bara Ebay köp i framtiden för mig. Tycker inte de är så värst mycket dyrare där.

Även besviken på en sandspade för hamstersand som jag också köpt från Wish som inte alls såg ut i verkligheten som på bilden/beskrivningen. Den är pytteliten och gjord i tunn plast. Håller liksom inte att sila flera kg hamstersand med.
Är du med i fb gruppen med Diamond painting? Sett fler som frågat efter diamanter där när det bara saknats några. Är det mycket kontakta säljaren så borde den skicka påsar gratis.
 
Håller på med en nu från Wish som det tyvärr är för lite "diamanter" med. Först den svarta färgen men då tyckte jag inte det var så illa, jag har en massa svarta från andra gjorda tavlor över. Men nu är även en annan färg drabbad och det är orange. Inte lika lätt liksom, har inga andra orange från andra tavlor. Och det är inte lite som fattas, jag menar vore det 5-6 st så kan man ju "fuska" med annan nyans men det är betydligt mer. Svarta är det runt 50 st och den orange 15 st.

Riktigt irriterande då det dessutom är en tavla jag ville hänga upp då jag verkligen gillar motivet.

Blääää. Blir nog bara Ebay köp i framtiden för mig. Tycker inte de är så värst mycket dyrare där.

Även besviken på en sandspade för hamstersand som jag också köpt från Wish som inte alls såg ut i verkligheten som på bilden/beskrivningen. Den är pytteliten och gjord i tunn plast. Håller liksom inte att sila flera kg hamstersand med.

Vad är det för nummer på orange?
 
Köpte en anslagstavla i veckan, lättare att ha allt i knät och man kan nåla fast canvasen. Så här i efterhand har jag märkt att katterna är superlyckliga över sin nya klösbräda :cool: Jaja, hoppas dom ger sig.
 
Är du med i fb gruppen med Diamond painting? Sett fler som frågat efter diamanter där när det bara saknats några. Är det mycket kontakta säljaren så borde den skicka påsar gratis.

Nej det är jag inte, tack för tipset. Tänkte inte ens på att det (såklart) finns en FB-grupp.

Ska göra klart den och se om fler färger fattas, isåfall kontaktar jag säljaren.
 
En till klar. Dålig kvalitet på diamanterna :down: så det var inte särskilt kul att göra den. Tror jag ska försöka undvika dessa "metallic" varianter för efter två stycken med dålig kvalitet så känns det som bortkastad tid och pengar att köpa just dom.
15940633_10158014675380114_2466792390778160006_n.jpg
Jag tycker att den var snygg! Snyggast hittills av alla jag sett i den här tråden.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 254
Senast: Mirre
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 045
Senast: mars
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
622

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp