Bukefalos 28 år!

DIY - Do It Yourself

Sv: DIY - Do It Yourself

KL* Har virrkat ett par supersöta pandavantar :) och gjort julpyssel, vilket är ganska deppigt såhär på sensommaren:eek:
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Den där mannen jag lever med tyckte inte alls att det lät så spännande... :cautious:

Nu målar jag skåp i stället.
 
Sv: DIY - Do It Yourself

När min man tycker så brukar jag prova ändå, och så slutar det alltid med att han tycker det visst var en rätt bra idé och det får vara kvar ;)
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Jag bombar vidare lite här i tråden. :D

Var inte riktigt nöjd med vinterdamen så nu har jag gjort om den tavlan lite. Får väl se om jag kan låta den vara så men preliminärt är den klar i alla fall. ;)



Å så ett par idolporträtt som jag nog inte har lagt upp här. Springsteen överst (kass kvalitet på bilden, kameran strejkade vid fototillfället och nu har jag inte kvar tavlan längre). Längst ner Rick Parfitt i Status Quo.



 
Sv: DIY - Do It Yourself

KL*

Gjorde en sleipner staty idag, blev rätt nöjd förutom att den var lit för tung så den sjönk ihop lite, trotts sina 8 stöttande ben:meh:
 
Sv: DIY - Do It Yourself

KL

Jag är riktigt sugen på att försöka sy en klänning ala game of thrones, men har problem att hitta mönster. Är det någon som vet bra sidor?
Har testat att googla men de medeltida som kommer upp är lite för enkla, vill ha lite mer...adliga? :p
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Barda har mönster - annars sök på renässans eller fantasyklänningar. Arwens klänningar borde kunna passa in också. :) Sedan beror det ju på hur skillad du är vid maskinen? Om du kan göra om mönstren så att de passar det du vill ha? Då blir det ju enklare. :)
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Oh tack, ska testa googla det istället. Medeltid kanske är lite för "grått" om man säger så.
Är helt nybörjade på att sy, tänkte helt enkelt se om det går :p Måste ju testa iallafall :p
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Sofias ateljé har ett mönster på figursydd medeltidsinspirerad klänning med klockärmar. Lätta instruktioner, lätt att sy och lätt att modifiera för att "adla till". Går dessutom att använda för att sy livstycken och liknande.

Den här är sydd delvis efter det mönstret:
oxen.jpg


En rock grundad på samma mönster (ej färdigsydd på bilden)
sjolunda.jpg


En enkel medeltidsinspirerad klänning enligt ett annat mönster från samma utgivare:
klaumlnning2.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: DIY - Do It Yourself

KL

Jag går en keramikutbildning, så gör självklart mycket keramik.
Mestadels är det skulpturer som jag känner att jag måste få ur mig, men gör även lite bruksgods emellanåt för att det är ju alltid kul att dreja lite. Men i slutändan så blir mitt bruksgods ändå i samma formspråk som skulpturerna, inte så mysiga att använda helt enkelt. :)

Porslinslera.



Denna är obränd, ifrån ett intensivt projekt i veckan där jag hade fyra dagar på mig, är en meter hög ungefär så blev många timmars jobb.



Drejar många tillbringare, inte så smakfulla dock, men så mycket roligare att göra än fina saker.



En vas med ull i.

 
Väcker tråden till liv igen :)

Någon som har tips på vad man kan hitta på med gammalt kakel?
Vi håller på att göra om i köket och har tagit bort allt kakel, men jag vill inte slänga de :p
 

Liknande trådar

Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
574
Senast: Ramona
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 841
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 825
Senast: Grazing
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 155
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp