Bukefalos 28 år!

DIY - Do It Yourself

Sv: DIY - Do It Yourself

Tänkte visa en lite annorlunda grej. Jag blev tillfrågad att göra halloween skyltningen på Röda Korsets butik Kupan i Sjöbo för några år sedan. Det fick inte kosta nåt och det som fanns tillgängligt var det som dels fanns i butiken och dels på lagret i källaren.

Så här blev det:



Jag tog höstlöv från min trädgård, några grenar och ritade lite läskiga ansikten på kartong....:D. Och så letade jag upp kläder som jag tyckte såg lite "goth" ut....
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Här är en akvarell som jag gjorde som beställningsjobb till en som fyllde år. Fick smyga med kameran i hagen när hon var i skolan och ta bilder av hennes häst :P....:D



Var tvungen att jobba efter foto pga av att det inte fanns tid till att sitta och skissa i hagen. Det var ett supersnabbjobb, fick uppdraget bara ett par dagar innan födelsedagen.
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Ett av mina syprojekt. En jacka till en husaruniform. Jag har även gjort dekorsnöret själv i ullgarn. ca 20 meter i en teknik som kallas påtning. Tog ett par veckor att göra det snöret för man kan inte sitta många timmar i sträck för då får man bortslitet skinn på vissa fingrar.

Jackan är helt handsydd.
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Oj vad kul att ni gillade kusarna :)

Jag tovar på beställning ibland, om någon vill ha något speciellt eller så. Brukar vara väldigt uppskattade presenter :)
Ang. om barn kan leka med dem; för ett lite försiktigare barn som vet att det är både prydnad och leksak och som inte kastar dem runt halva huset så håller de allt.
Dock är ju man och svans fasttovat med nål så börjar man borsta/rykta så lossnar de efter ett litet tag.
Använder ingen stomme (typ ståltråd eller liknande) utan det är ull rakt igenom. Inget vasst att sticka sig på och goare känsla.
Ullen kommer ifrån mormors får för övrigt :D
 
Sv: DIY - Do It Yourself

knapp

Någon som vet om man kan måla om porslin? Har standar servis från IKEA i tråk vitt och funderar på om man kan rugga ytan och måla?
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Kl.

Idag roade jag mig med att måla ägg! Kylen är mycket roligare att öppna nu :D

be5ab94ef07d11e2919b22000a9f1988_7.jpg
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Jag och min andra hälft håller på med såna här. Det var han som började och jag var mest model men sen utvecklades verksamheten så nu gör vi det bägge för att hinna med alla beställningar. Det var från början en hobby men den växer så det är jätteroligt. Nästa år ska vi stå med dessa på en stor utställning i Italien, både kul och nervöst :-).
plasterdreams.jpg
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Coolt! Material?

Pepp
Älskar äggen! Skitläckra :rofl:


Någon som har tips på hur man kan göra växt/blomstöd till klättrande växter inomhus? Försöker komma på något snyggt till mina passionsblommor (som just nu ser rent ut sagt för jävliga ut..) men det står still i hjärnan..
 
Sv: DIY - Do It Yourself

KL*

Ledsnade på att inte ha någon sänggavel, så igår gjorde jag slag i saken!

Material: Tyg från Ikea ~100kr, OSB-skiva 99kr (bara halva går åt), Ikeas billigaste täcke 29kr, häftpistol + klamrar.
Kvallens_projekt_sanggavel.jpg


Häfta fast vadderingen på skivan.
52618_1374522317.jpg


Täck med tyg och spänn på plats.
90061_1374522400.jpg


Skruva fast i sängen - voilá, en mjuk och fluffig sänggavel som inbjuder till läsning i sängen! ^^
17217_1374522434.jpg


Och med sänghimlen på plats också:
18176_1374522466.jpg
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Kände att det verkligen var dags att skrubba kroppen i duschen idag. Jag vet ju att man kan göra en egen sockerskrubb, så jag testade. Hade ingen olivolja så rapsolja fick duga. Massa socker, olja och en skvätt honung hade jag också.

Det blev så sjukt bra! Herregud vad det skrubbade. Jämfört med dem man köper i affärerna var det som rivjärn. :D Har haft en från Body Shop som också var ungefär en oljig sockerskrubb men oljan var oerhört svår att få av kroppen. Med vanlig olja försvann det mesta med tvål, men efter duschen smorde jag in med lotion och resten av oljan och är sååå len och fin nu.

Inget riktigt pyssel kanske men helt klart nåt man kan göra själv. ;) Fick genast allvarliga funderingar inför framtiden att göra olika liknande saker själv!
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Jag har en kompis som gör skrubb på det sättet också (man kan använda salt istället för socker om man vill) hon har i en skvätt flytande tvål i skrubben så löser den sig själv sen när den ska av.
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Jag gör nästan alltid egna skrubber och inpackningar. Blir oftast bra. Inte alltid, men oftast.

Nu har jag även en liten plan om att bli mer eller mindre självförsörjande på fröer. Ska ta frön från de flesta växter som bor på balkongen :d
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Wow, måste prövas. Tycker bra scrubs är så djävulskt dyrt!

KL

Hörni, jag vill göra om mitt soffbord (IKEA lack). Tänkte slänga på några träplankor på ovansidan, men var köper man sådana (som inte är så tjocka)? När jag kikar på byggmax verkar alla plankor vara så tjocka...
 

Liknande trådar

Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
668
Senast: Ramona
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 085
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 129
Senast: Grazing
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 688
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp