DÖs vara eller icke vara

Och dö är ju just vad de kommer att göra :idea:

KD? Det tror jag faktiskt inte alls, tvärtom. De har visat ryggrad där Alliansens partiledare fullkomligt struntat i sina egna väljare och
det är jag övertygad om kommer att generera röster. Hade det inte hänt hade KD varit historia i riksdagen 2018.
 
Partiledarna :nailbiting: ?

Representerar ja. Sen ska man inte glömma att DÖ fattades enligt demokatiska principer. Partierna har lite olika ordning för hur brådskande beslut fatta, men det brukar involvera VU och riksdagsgrupp. Enligt stadgar och deligation från kongresser.
 
KD? Det tror jag faktiskt inte alls, tvärtom. De har visat ryggrad där Alliansens partiledare fullkomligt struntat i sina egna väljare och
det är jag övertygad om kommer att generera röster. Hade det inte hänt hade KD varit historia i riksdagen 2018.

Fast det hoppas du inte alls på eller hur? KD i riksdagen ger ytterligare ökenvandring åt SD. Utan KD försviner 15-25 mantat för alliansen, några kan tillfalla ett rasistiskt parti.
 
Fast det hoppas du inte alls på eller hur? KD i riksdagen ger ytterligare ökenvandring åt SD. Utan KD försviner 15-25 mantat för alliansen, några kan tillfalla ett rasistiskt parti.

Jodå hade dom haft Sara Skyttedal som partiledare istället för EBT så hade jag absolut kunnat tänka mig en stödröst :).
Har ju stödröstat på C så sån´t kan hända, naturligtvis inte för en Stalinist men men .... ;)
 
Hur tycker du att situationen ska lösas då? Om Alliansen lägger fram en gemensam budget kommer ju dom ha samma problem.

Det finns många frågor där olika partier kan samarbeta för att fälla Löfvén & co. Allt i riksdagen handlar inte om budgeten. Speciellt som riksdagen är solitt borgelig och inte med vänstermajoritet som under Erlanders dagar med S över 50%
 
Nej. Men det har onekligen känts lite... dött?

För att borgarna inte får igenom sina förslag när det är en annan regering? De har full frihet att lägga fram alla förslag de vill och antalet riksdagsdirektiv är fler än någonsin.

Däremot får borgarna inte igenom sin budget, vilket de inte skulle få i alla fall för att SD skulle rösta emot.
 
Det finns många frågor där olika partier kan samarbeta för att fälla Löfvén & co. Allt i riksdagen handlar inte om budgeten. Speciellt som riksdagen är solitt borgelig och inte med vänstermajoritet som under Erlanders dagar med S över 50%

Nej, det finns inte majoritet mot Löven eftersom ingen vill samarbeta med ett rasistiskt parti. Sen kan SD välja att hänga på och då blir det majoritet, som när vårdprofitörerna bjuder SD på grogg. Då ändar man uppfattning om vinster i välfärden och tycker det är helt okej att en lägenhet hyrs ut får 60.000 i månaden.
 
Nej, det finns inte majoritet mot Löven eftersom ingen vill samarbeta med ett rasistiskt parti. Sen kan SD välja att hänga på och då blir det majoritet, som när vårdprofitörerna bjuder SD på grogg. Då ändar man uppfattning om vinster i välfärden och tycker det är helt okej att en lägenhet hyrs ut får 60.000 i månaden.

Dumheter, inget hindrar SD från att rösta på ett förslag som kommer från M (och som KD+FP+C gillar och röstar för) det vet du ju (och omvänt gäller såklart också).
Då åker regeringen på pisk.
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
68 69 70
Svar
1 398
· Visningar
45 986
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 964
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 087
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp