DÖs vara eller icke vara

Nej.
Så var det inte.

En programgrupp (inte ledningen) diskuterade framtidsfrågor, politik och ideologi. Det resulterade i ett förslag, ett diskussionsunderlag, som sedan behandlades av centerrörelsen runt om i landet. Det är så programarbete går till.

Efter att man diskuterat och funderat sände landets avdelningar och kretsar in sina synpunkter. Det som sedan beslutades var det som organisationen kommit fram till.

Politik i ett parti (i alla fall i mitt) bestäms inte av några få personer - det är en stor rörelse som tillsammans stöter och blöter.
Det kallas demokrati.
Partiledningen har väl godkänt att idéprogrammet var ok innan de gick ut med det? Partiledaren och andra i ledningen har också själva argumenterat för bl.a. månggifte, slopad skolplikt och 40 milj. invånare.

Att partiet inte godkände det på stämman är en annan sak.
 
Partiledningen har väl godkänt att idéprogrammet var ok innan de gick ut med det? Partiledaren och andra i ledningen har också själva argumenterat för bl.a. månggifte, slopad skolplikt och 40 milj. invånare.

Att partiet inte godkände det på stämman är en annan sak.
Partiledningen har inget veto. Hur tror du folkrörelsearbete funkar egentligen? Ledningen är valda att företräda partiet. nte tvärtom.

Om en ledning bestämmer vad som får diskuteras i organisationen så är det diktaturfasoner. Nej du. Så funkar inte svenskt föreningsliv.

Ska jag gå till mina egna åsikter så är jag tvehågsen i månggiftet. Polyamori finns. De som lever så lever rättsotryggt. Finns det möjlighet att legalisera?
Att vi skulle ha plats för 40 miljoner innevånare i Sverige är väl inte någon nyhet? Plats har vi. Det är inte det som är frågan.
Slopad skolplikt däremot är det väldigt få som skulle inse storheten i.
 
Partiledningen har inget veto. Hur tror du folkrörelsearbete funkar egentligen? Ledningen är valda att företräda partiet. nte tvärtom.

Om en ledning bestämmer vad som får diskuteras i organisationen så är det diktaturfasoner. Nej du. Så funkar inte svenskt föreningsliv.

Ska jag gå till mina egna åsikter så är jag tvehågsen i månggiftet. Polyamori finns. De som lever så lever rättsotryggt. Finns det möjlighet att legalisera?
Att vi skulle ha plats för 40 miljoner innevånare i Sverige är väl inte någon nyhet? Plats har vi. Det är inte det som är frågan.
Slopad skolplikt däremot är det väldigt få som skulle inse storheten i.

Underligt då att dessa "nyliberala" idéer stöds av ett gäng personer i ledningen (men knappast brett ute bland centerpartiets medlemmar). Hade det inte varit så hade de inte dykt upp i idéprogrammet.
 
Underligt då att dessa "nyliberala" idéer stöds av ett gäng personer i ledningen (men knappast brett ute bland centerpartiets medlemmar). Hade det inte varit så hade de inte dykt upp i idéprogrammet.
Det var inte ledningen som var idéprogramgruppen. Hade det varit ledningens förslag hade de varit rätt underligt. Tror du gruppen frågade ledningen innan de presenterade förslag??
Jag lyckas tydligen inte göra mig förstådd.

Ett parti består av en stor mängd medlemmar. Och en partistyrelse. Om alla medlemmar tyckte exakt likadant vore det hjärntvätt. Självklart finns det ett stort spann i åsikterna!? Idéprogramsförslaget var ett diskussionsunderlag. Diskussionerna ledde fram till det program vi har idag.

Det där gänget? Vilka är de? Vad står de för som inte stöds av medlemmarna?
 
Ska jag gå till mina egna åsikter så är jag tvehågsen i månggiftet. Polyamori finns. De som lever så lever rättsotryggt. Finns det möjlighet att legalisera?
.

Sorry, kan inte låta bli att reagera, under mina mer än 15 år som socialsekreterare har jag träffat betydligt fler kvinnor som farit väldigt illa av att deras make vill ta sig ytterligare än hustru än vad jag träffat de som lever i polyamoriska förhållanden.
 
Ingenting. :D

Det låg nog ett resonemang bakom men det har jag inte satt mig in i. Jag är stolt över vår skolplikt och den allmänna skola som infördes för 150 år sedan.

OK, jag är ju själv ett stort fan av skolplikten så jag begriper inte fördelarna men tänkte det kunde vara intressant att försöka förstå i alla fall. Hänger med på att du såklart inte kan representera och förklara allt dock. :D
 
Nja fullt så enkelt är det ju inte, Reinfeldt hade ju inga problem att regera i 4 år med passivt stöd från SD trots att 2010 års
valresultat inte heller gav Alliansen majoritet i riksdagen.

Så du menar att Reinfeldt inte vann valet 2010? eftersom du menar att Vänstern inte gjorde det 2014.

Den enda skillnaden är att ett rasistiskt parti 2010-2014 röstade för sin egen politik och att alliansen därmed fick flest röster (inte majoritet). Reinfeldt hade alltså inte passivt stöd av ett rasistiskt parti, lika lite som Reinfeldt hade passivt stöd av vänsterpartiet.

2014 bestämde sig ett rasistiskt parti sig för att rösta mot sin egen politik.Det är lite udda, även för ett rasistiskt parti, att man tycker att man har så dålig politik att man röstar mot den, men fullt möjligt. Det gör det dock lite svårare för valets vinnare att få igenom sin budget om alla borgeliga partier lägger en gemensam budget.
 
Så du menar att Reinfeldt inte vann valet 2010? eftersom du menar att Vänstern inte gjorde det 2014.

Den enda skillnaden är att ett rasistiskt parti 2010-2014 röstade för sin egen politik och att alliansen därmed fick flest röster (inte majoritet). Reinfeldt hade alltså inte passivt stöd av ett rasistiskt parti, lika lite som Reinfeldt hade passivt stöd av vänsterpartiet.

2014 bestämde sig ett rasistiskt parti sig för att rösta mot sin egen politik.Det är lite udda, även för ett rasistiskt parti, att man tycker att man har så dålig politik att man röstar mot den, men fullt möjligt. Det gör det dock lite svårare för valets vinnare att få igenom sin budget om alla borgeliga partier lägger en gemensam budget.
Njae vänstern vann väl knappast det senaste valet, de sitter ju inte i regeringen :angel:
Och vad det gäller rasistiskt parti, tja hur många av SD;s gamla förslag tas till av vänsteralliansen nu då? tom temporära uppehållstillstånd verkar ju vara på tapeten :)
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
68 69 70
Svar
1 398
· Visningar
46 025
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 965
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 088
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp