Dokumentärer

Någon som sett Jesus Camp? Handlar om den evangeliska delen av kristendomen som de säger 80 miljoner av amerikanerna påstår sig tillhöra.
Enligt Wikipedia: about a Christian summer camp, where children spend their summers being taught that they have "prophetic gifts" and can "take back America for Christ."

Jag ser på denna just nu och Becky, som leder campet har hittills bland annat sagt att hon tycker att amerikanska barn ska indoktrineras i kristendomen på samma sätt som muslimska barn indoktrineras i islamsk extremism. Harry Potter bör dö eftersom att han är trollkarl, hon får barnen att tala i tungor och de får alla tänka på sina synder och sen renas i dricksvatten efter att se brutit ihop på kyrkogolvet.

Riktigt obehagligt än så länge, och jag tror inte det blir bättre...
 
Såg dokumentären om Lance Armstrong cyklisten idag, vilken dåre alltså

Sevärd dokumentär om doping och mygel
 
Har bara skummat igenom tråden så kanske har tipset om We feed the world redan kommit upp? Hur som, en sevärd dokumentär om matproduktion runt om i världen och vad vi faktiskt äter. Mindre trevliga klipp om bland annat kycklingproduktion och om enorma tomatodlingar i Spanien.
 
Har bara skummat igenom tråden så kanske har tipset om We feed the world redan kommit upp? Hur som, en sevärd dokumentär om matproduktion runt om i världen och vad vi faktiskt äter. Mindre trevliga klipp om bland annat kycklingproduktion och om enorma tomatodlingar i Spanien.
Vet du vart den finns o se?
 

Liknande trådar

Kultur Jag har precis sett The curious case of Natalia Grace och blev sugen på fler dokumentärer. Ge mig era bästa tips.
Svar
2
· Visningar
244
Senast: SkorpSmulan
·
Kultur Söker tips på dokumentärer och filmer som handlar om udda saker. * Sekter * Ufon * Platt jord * Utomjordingar som tar över världen *...
Svar
5
· Visningar
384
Senast: Entourage
·
Samhälle Nog kan jag inte vara den enda här på forumet som sett dokumentären om stalkern i Skellefteå? Dokumentären är på tre delar och jag...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 746
Senast: lil-sis
·
IT & mobiler Jag har precis börjat lyssna på olika dokumentärer från P3 i SR-appen. Jag lyssnar oftast i bilen via bluetooth och skulle då vilja att...
Svar
6
· Visningar
336
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp