Stalker - dokumentär på SVT Play

Hade min stalkergranne inte skrivit under med sitt namn hade jag aldrig i en blå måne kunnat ana att det var samma person som hälsade och pratade med mig i vardagen. Vi hade visserligen inte någon relation, men den här människan bodde tvärsöver gatan från mig och såvitt jag vet. vet ingen Någonting om vad som hände med sjuka lappar och liknande. Det är lätt att sitta på sidan om och tro att sådana människor på något vis "avslöjar" sig själva och att man "borde veta".
Rätt fult.
 
Det kanske var tondövt, men jag tror inte hela sanningen kommer fram i programmet. Han måste ha känt igen en person som han haft en nära relation med. Han borde ha känt igen hennes sätt att formulera sig och det var alltför många konstiga tillfälligheter. Det kändes inte trovärdigt helt enkelt!

Nej så enkelt är det inte.

Människans psyke är mer komplicerat än så.
 
Det kanske var tondövt, men jag tror inte hela sanningen kommer fram i programmet. Han måste ha känt igen en person som han haft en nära relation med. Han borde ha känt igen hennes sätt att formulera sig och det var alltför många konstiga tillfälligheter. Det kändes inte trovärdigt helt enkelt!
Inte alls på samma nivå men jag dejtade en kille som hade ett sätt att skriva på som jag på nåt sätt drogs in i och attraherades av. IRL var det helt annorlunda, ville bara därifrån och ändå i meddelanden så kände jag draget... även såhär typ 5 år senare när han skickar nåt mess kan jag känna det. Förstår fortfarande inte exakt vad det är för han är ingen poet eller så och det var bara vardagliga saker men det resonerade på nåt sätt.
Så jag kan absolut se att personer kan verka som två helt olika i text o IRL
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 863
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 467
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 656
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 264
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp