Dräktiga ston 2016/2017

Idag tog jag en bild på Olivias mage.
Dygn 277:
I3603283W676H507V20170511T095618Z.jpeg

När jag var där i hagen satte bebis igång att leva rövare i magen!
Jag har varken sett eller känt något tidigare den här gången så jag blev så himla glad.. Nu känns det betydligt mer verkligt.
 
Idag tog jag en bild på Olivias mage.
Dygn 277:
I3603283W676H507V20170511T095618Z.jpeg

När jag var där i hagen satte bebis igång att leva rövare i magen!
Jag har varken sett eller känt något tidigare den här gången så jag blev så himla glad.. Nu känns det betydligt mer verkligt.
Det ska verkligen bli jättekul o se vad som tittar ut framöver, tror det kommer bli en kalasfin fölis! :)
 
Miraz äter och äter, verkligen fått en rejäl aptit igen.
Visst hon har ätit mycket innan men hon käkar glatt typ hela tiden nu igen :p

Idag var juvret större och bebis levde om som tusan där i magen också :love:

Eftersom det vuxit upp lite gräs i hagen hon egentligen skulle gå i (bredvid valacken) så gick jag ner en sväng där med henne så hon kunde få käka lite gott gräs och stod först kvar bredvid med grimskaftet men eftersom hon inte brydde sig i valacken utan bara i gräset så släppte jag henne och jag satte mig där i gräset och tittade på henne.

Inga problem alls idag trots att valacken var som vanligt i den bredvid.
Iof var hon väldigt fokuserad på gräset.

Så då kan jag släppa ner henne där en stund så hon får käka lite gräs, dock ingen lång stund känner jag.
Den delen hon går i nu växer det inte mycket då den är ganska nertrampad (använts någon månad nu).
 
Dygn 313 idag och fortsatt lugn. Juvret har stannat av lite i sin tillväxt och jag är rätt så säker på att det ena stoet som är beräknad efter min kommer föla före (hela hon ser mer "färdig" ut).
Har iallafall skurat klart hela boxen och imorgon ska jag se om jag kan fixa kameraövervakning.
Fröken äter som en häst :p och är hur lugn och go som helst, känner knapp igen henne O_o :love:
Fölis sparkar på, om än lite lugnare.
 
Har ett sto som är beräknad på måndag och jag hoppas hon får i tid gärna före...sen har jag en dom ska ha lm 3 veckor och jag tror hon går före den andra inatt blir det en natt med mindre sömn än tidigare nätter så jag inte blir lurad
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 001
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp