Bukefalos 28 år!

Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja precis så de borde dom gå med på.
Blir lite bättre för oss så vi tar den extra kostnaden. :)
Vad skönt att allt gått bra! Hoppas att allt läker fortsatt bra nu så du kan få njuta av din nya. :)

Och till @mooi och Nellie idag, Lycka till!

Själv kämpar jag å kuse med medicinering. Att använda andningsmasken är ju inte så svårt i sig egentligen men ibland rycker hon upp huvudet och jag har sedan innan rejäla problem med nacke/bröstrygg. Det blir uppenbarligen för mycket för min kropp då jag ju håller handen på nosryggen och 'hänger med' i rycken. Måste försöka hitta någon annan teknik...
Känner mig rejält ledsen för tillfället för jag har så ont att jag knappt klarar av att jobba. Jag är van vid kronisk värk men det här är Hemskt! Helst skulle jag bara vilja rasa ihop och störtböla. Jag vet dessutom inte hur mycket medicin jag faktiskt får i djuret.
Jaja, bara att bryta ihop och komma igen.
Bara 25 dagar kvar... :crazy:
 
@mooi Lycka till idag! Har sällan varit så nyfiken på någon annans vet besök men man undrar ju om de hittar något och i sådanafall vad.
Håller alla tummarna att det går bra och att de hittar en förklaring som är lättfixad!
 
Jag tog över hemsidan och Facebook för min klubb för ca 2 års sen. I början så la jag upp när barnen /ungdomarna placerade sig och om de vann någon cup så la jag upp det på hemsidan. Fick efter ett tag ett mycket surt meddelande ifrån 2 vuxna att de kände sig bort sorterade och att vi som klubb inte såg deras framgång och att vi inte uppskattade deras reklam för vår klubb. Jag svarade att jag inte sitter och letar fram ALLAS resultat utan att det är föräldrar och barnen själva som ger mig information. Självklart kan jag lägga upp bilder om jag får några ifrån er. Sedan detta så hälsar de inte längre och jag har slutat lägga upp resultat.

Roligt med ideellt arbete nästan jämt...:cool:
 
Ridit (med lite irritation, en spark vid varvsbyte). Ren på böjprov och nu ska jag rida på bedövade bakknän (som sagt, ingen hälta men hon är lite gallig i bakknäna och det här med att hon vilar hela tiden var lite misstänkt).
Är hon inte bättre nu kikar vi på rygg istället.
 
Jag var hos veterinären igår med min gammelvalack. Nu är han behandlad i bakknän och står på box tills ikväll. Vi åkte dit för vi uppmärksammade att han fått svårare och svårare att lägga sig ner, men vi har inte direkt märkt något i ridningen. Jag misstänkte bakknän då hästen är 17 år och har tävlats mycket under sitt liv. Jag var livrädd för att knäna skulle vara helt slut men på ultraljudet syntes inget alarmerande. Fick lite intrycket av veterinären att han tyckte att vi va lite väl panikslagna över en så liten grej. Hästen är inte halt (markerar på böjprov dock, men så lite att mamma inte ens såg det), hoppar med glädje och har inga problem i dressyren med samlingar eller så. Vi bokade in återbesök efter midsommar men veterinären trodde i stort sett att det inte skulle behövas. Så vi får hoppas på att lite behandling och lättare vila gör susen!
Det är ju så typiskt bara för jag har haft en riktigt jobbig vår på det personliga planet, vilket har lett till att jag inte direkt har orkat träna och tävla utan tappat motivationen till ridningen. Men nu när vi väntat på veterinärbesöket, värmen har kommit och jag vet att jag inte kan träna på några veckor är jag självklart supersugen! O_o
 
Jag var hos veterinären igår med min gammelvalack. Nu är han behandlad i bakknän och står på box tills ikväll. Vi åkte dit för vi uppmärksammade att han fått svårare och svårare att lägga sig ner, men vi har inte direkt märkt något i ridningen. Jag misstänkte bakknän då hästen är 17 år och har tävlats mycket under sitt liv. Jag var livrädd för att knäna skulle vara helt slut men på ultraljudet syntes inget alarmerande. Fick lite intrycket av veterinären att han tyckte att vi va lite väl panikslagna över en så liten grej. Hästen är inte halt (markerar på böjprov dock, men så lite att mamma inte ens såg det), hoppar med glädje och har inga problem i dressyren med samlingar eller så. Vi bokade in återbesök efter midsommar men veterinären trodde i stort sett att det inte skulle behövas. Så vi får hoppas på att lite behandling och lättare vila gör susen!
Det är ju så typiskt bara för jag har haft en riktigt jobbig vår på det personliga planet, vilket har lett till att jag inte direkt har orkat träna och tävla utan tappat motivationen till ridningen. Men nu när vi väntat på veterinärbesöket, värmen har kommit och jag vet att jag inte kan träna på några veckor är jag självklart supersugen! O_o
Inget ont som inte för nått gott med sig ;)
(syftar på ditt ridsug).
Vad skönt att ni åkte in ändå. Jag vet många som aldrig ens skulle uppmärksamma att deras djur fått svårare att lägga sig ner. Eller ens om den markerar på ett ben... O_o
 
@Corax Det är ju faktiskt sant :) Jag var anmäld till att debutera Msv C1 på midsommardagen och har velat fram och tillbaka till om jag verkligen ville åka, och nu när jag inte kan - DÅ vill jag. Så typiskt. Men jag hoppas vi är fräscha 3 veckor senare så kanske vi kan åka då istället.
I och med att hästen är välanvänd och lite till åren kommen är vi väldigt noga med att hålla honom fräsch, vi vill ju ha kvar honom många år till! Vi fullkomligt terroriserade veterinären med filmer på hästen när han lägger sig ner, filmade sen 1,5 månad tillbaka och framåt :p
Förstår mig inte på folk som tror att de kan blunda och fortsätta rida..
 
@Corax Det är ju faktiskt sant :) Jag var anmäld till att debutera Msv C1 på midsommardagen och har velat fram och tillbaka till om jag verkligen ville åka, och nu när jag inte kan - DÅ vill jag. Så typiskt. Men jag hoppas vi är fräscha 3 veckor senare så kanske vi kan åka då istället.
I och med att hästen är välanvänd och lite till åren kommen är vi väldigt noga med att hålla honom fräsch, vi vill ju ha kvar honom många år till! Vi fullkomligt terroriserade veterinären med filmer på hästen när han lägger sig ner, filmade sen 1,5 månad tillbaka och framåt :p
Förstår mig inte på folk som tror att de kan blunda och fortsätta rida..
Det är ju Jättebra att vara så medveten om sin häst! Önskar Alla kunde vara det. :)
Sen finns det de som är hippokondriskt lagda (inga namn... *harkel*)också. Ju mer man vet ju nojigare blir man visst. Och jag som fortfarande har så mycket kvar att lära mig. O_o
 
Ridit (med lite irritation, en spark vid varvsbyte). Ren på böjprov och nu ska jag rida på bedövade bakknän (som sagt, ingen hälta men hon är lite gallig i bakknäna och det här med att hon vilar hela tiden var lite misstänkt).
Är hon inte bättre nu kikar vi på rygg istället.
@mooi, jag får ärligt talat lite ont i magen av att du inte har skrivit något mer om hur det har gått...
Jag hoppas innerligt att ni hittat något litet som förklarar allt och inte tvärtom.
 
Vi har haft en heldag.
Men tyvärr har jag inga roliga besked utan skit faktiskt. Två mycket täta ställen i nacken -såpass fult att de hade kunnat döma ut henne idag.

Så jag är rätt matt faktiskt. Ni kan ju börja klura på idéer för nya hobbies för mig.
 
Vi har haft en heldag.
Men tyvärr har jag inga roliga besked utan skit faktiskt. Två mycket täta ställen i nacken -såpass fult att de hade kunnat döma ut henne idag.

Så jag är rätt matt faktiskt. Ni kan ju börja klura på idéer för nya hobbies för mig.
:heart
 
Vi har haft en heldag.
Men tyvärr har jag inga roliga besked utan skit faktiskt. Två mycket täta ställen i nacken -såpass fult att de hade kunnat döma ut henne idag.

Så jag är rätt matt faktiskt. Ni kan ju börja klura på idéer för nya hobbies för mig.

Åh gud så tråkigt :(
 
Så sjukt tråkigt @mooi :(

Men ändå någonstans : SKÖNT med ngt som kan förklara hästens beteende iallafall... och fy vad tragiskt om hon i alla år som du fått till dig från tidigare ägare dömts vara "svår" "knepig" osv ... :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 510
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 484
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: escodobe
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp