Bukefalos 28 år!

EM i dressyr (i Gbg!)

Skrev på SVT sports fb-sida att jag vill ha en mute-knapp för enbart kommentatorerna. Sånt tjafsande, smackande, tjat om antal byten etc. Har ljudet avstängt nu...

Jag tycker inte de är det minsta störande ? Att inte lyssna på kommentarerna blir ju värdelöst - då kan man ju inte öht jämföra med sina egna uppfattningar/responser om ritterna - jo givetvis mot poängtavlan i momenten förstås men ändå !

Att man har en av kommentatorerna som inte är domare/tränare/proffs är ju vanligt - även om kommentarerna ibland blir lite roliga för mer rutinerat hästfolk så tycker jag det finns ett visst värde av en kommentator som har lite mindre kunskap och ställer "folkliga" frågor ... för man kan ju alltid hoppas att sporten blir mer förståelig för "gemene man" även utanför just ryttarkretsar :)
 
Vi har konsensus på min del av läktaren att Sönke borde vunnit. Jesus så vackert han rider.

Dante är också enligt mig mycket finare än WG men Isabel rider så fint att hon plockar poäng på det.

Catrine grinade vi till också, så svår han är den hästen och så fint hon leder runt honom.
 
Jag tycker inte de är det minsta störande ? Att inte lyssna på kommentarerna blir ju värdelöst - då kan man ju inte öht jämföra med sina egna uppfattningar/responser om ritterna - jo givetvis mot poängtavlan i momenten förstås men ändå !

Att man har en av kommentatorerna som inte är domare/tränare/proffs är ju vanligt - även om kommentarerna ibland blir lite roliga för mer rutinerat hästfolk så tycker jag det finns ett visst värde av en kommentator som har lite mindre kunskap och ställer "folkliga" frågor ... för man kan ju alltid hoppas att sporten blir mer förståelig för "gemene man" även utanför just ryttarkretsar :)

Du får tycka precis som du vill. Jag tycker det är enormt störande med någon som till varje ekipage säger "och så är det nio byten i vartannat" eller smackar när ekipaget piafferar. För att inte tala om hon som inte kan nåt och avbryter, pratar om annat etc.
 
Vi har konsensus på min del av läktaren att Sönke borde vunnit. Jesus så vackert han rider.

Dante är också enligt mig mycket finare än WG men Isabel rider så fint att hon plockar poäng på det.

Catrine grinade vi till också, så svår han är den hästen och så fint hon leder runt honom.
Han verkar vara rätt rolig med den där Sönke. Känner inte till honom sedan innan, men gillar det jag sett!
 
Vi har konsensus på min del av läktaren att Sönke borde vunnit. Jesus så vackert han rider.

Dante är också enligt mig mycket finare än WG men Isabel rider så fint att hon plockar poäng på det.

Catrine grinade vi till också, så svår han är den hästen och så fint hon leder runt honom.

Sönke : what a sweetheart dessutom! (intervjun vi som är hemma just precis sett) :)

Måste vara fantastiskt ni som är på plats! Vilket EM ! Både gällande Svenska lagets framgångar men även med de nya ungdomarna som presterar så otroligt !!!
 
Jag brukar inte titta på dressyr, men har tittat lite nu och är fundersam. När jag red som mest för instruktör så var hon väldigt på mig med att hästen skulle lyssna på första hjälperna och gå på det tills nytt kommando kom. Om jag ville trava så skulle jag bara behöva säga åt hästen att trava en gång, sedan skulle den göra det tills jag ville göra något annat.

Jag tyckte det såg ut som att många(!) ryttare nu satt och drev på i snudd på varje steg hästen tog. Visst, inga jättestora hjälper, men ändå. Ska det verkligen vara såhär?
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 594
Senast: Mirtai
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
16 819
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
42 731
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp