Bukefalos 28 år!

EM i dressyr (i Gbg!)

Detta var precis min tanke med Rose i laget. Hon fixar inte pressen och då kommer alla dessa spänningsmissar. Jag känner mig så negativ och det är förstås inte säkert att Malin gjort det bättre, men jag tror det för den tjejen verkar ha nerver av stål.
 
Bara jättejättekonstigt. Varför kan inte ridsporten titta på sändningar, kommentatorerna osv till friidrotts-em som var nyligen. Där snackar vi experter som har koll eller snabbt kollar upp.

Förstå om den tiden istället använts till att dissikera vissa rörelser, hur dömer domaren om ekipaget gör si eller så? Eller visa hur hästarna har det i stallarna? Eller nu är xxx på framridningen, hur värmer just det ekipaget upp?
 
Förstå om den tiden istället använts till att dissikera vissa rörelser, hur dömer domaren om ekipaget gör si eller så? Eller visa hur hästarna har det i stallarna? Eller nu är xxx på framridningen, hur värmer just det ekipaget upp?
Ja verkligen. Det var något sånt jag trodde de menade när de så att han skulle "till stallet".

Jag saknar också en namnskylt på ekipaget och vem som kommer näst under ritten. Behöver bara vara litet i något hörn. Jag vill inte behöva sitta med startlista i mobilen.
 
Danskorna har verkligen lyft sitt lands dressyrsport! Undrar vad sjutton som hände där i början av saxen. Väldigt synd på en väldigt fin ritt annars.
 
Jag är rätt less på den där "Globen-showen" där fjordhästarna ska ledas omkring, islandshästarna ska tölta omkring lite planlöst och de jobbiga riddarna ska verka macho med eld. :down: Plus alla ponnyer som är överallt också, för "alla ska vara med". O_o
Alltså jag var väl mest gnällig över att de verkade tycka att Shirley Clamp hade något som helst med Hästsverige att göra.

Men jag tänker att ett problem med Ullevi är att arenan är så stor så att det lätt ser ganska futtigt ut. Typ när islandshästarna, riddarna och ardennern var inne - det var typ tre uppvisningar samtidigt, som inte tycktes ha särskilt mycket med varandra att göra.
 
Helen Langenhanenberg är verkligen helt sjukt duktig ryttare! Lite glädjepoäng kan jag tycka på inledningen eftersom det var så mycket taktmissar och jevlar vad hon fick jobba för det! Noterade svarta stigbyglar, tänkte att det är säkert för att en inte ska se hur mycket hon måste jobba med benen :p. Vacker siluett men Damsey är ju inte direkt en Damon Hill..
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 434
Senast: Fiorano
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
16 680
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
42 457
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp