Bukefalos 28 år!

EM i dressyr (i Gbg!)

Jag frågade min treårige son vad han tyckte om invigningen. Han tyckte att vi skulle ha gått hem när hästarna gjorde det :angel:


Det gjorde vi. :D

Jag tycker annars inte invigningen var nåt att gnälla på... Förstod inte riktigt grejen med Astrid Lindgren-temat som väl inte har någon koppling till övriga dagar (?). Men haflingenringen i början, prinsessan Madeleine och trav-kadriljen tyckte jag om.

Lite förvirrat sedan men tja, vi klappade och tjoade. Gick när det skulle sjungas.
 
Kul att få se Bordeaux som är så mycket använd i aveln. Vacker men det blev en väldig massa missar.
 
Alltså Patriks känslostorm efter bilderna från hans EM-brons:love:! Tycker det verkligen skildrar hur alla vi ryttare känner för våra hästar och det är bara helt och alldeles underbart hur även en toppryttare som honom verkligen älskar sin häst!
 
@Habina Jag tyckte hon löste det ganska osympatiskt...

Vad har ryssen för kandar? Är det Stubbens nya ergonomiska?

Hur skulle hon ha gjort menar du? Jag syftade mest på att avsluta med en uppgift hästen klarade av och sedan hur hon pratade med hästskötaren (?) sedan, utan några sura miner.
 
@Habina Jag tycker inte det var en sjyst uppgift för hästen att i den spänningen gå in i en serie tvåor-vad skulle hon gjort om hon fått missar där? Då hade hon gått ut med dubbla misslyckanden sas. Jag hade hellre sett att hon tog ner den i formen och red lätt, klappade om hästen och gav den en väldigt enkel uppgift.
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 434
Senast: Fiorano
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
16 680
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
42 457
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp