En ny tråd om piercing!!!!

Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Man kan ha andra att syskongnabbas med också. Jag har tillbringat mycket av min uppväxt på teatern. Där fanns, och finns, andra barn. Där lär man sig om något att ta hänsyn. Teatern har varit en alldeles utmärkt "lekplats" för barn och faktiskt är alla barn som är uppvuxna på just den teatern väldigt välartade, talföra och väluppfostrade.


Låter som om ni hade en trevlig gemenskap där på teatern. Härligt!



Jag tänker däremot inte alls i termer av välartad, talför och väluppfostrad som tecken på en lycklig barndom. Om det nu är det vi talar om just nu. Den här tråden svänger väldigt! :)

Jag ser mitt mål som förälder att vägleda och ge mina barn stöd så att de kan bli harmoniska, självständiga och tänkande individer.

Ingen har någonsin sagt om något av mina fyra barn att det är väluppfostrat eller beter sig välartat. Däremot att de är trevliga och roliga att ha att göra med. Hundar uppfostrar man, inte barn.

Väluppfostrad, välartad och talför är inga bra kriterier att ha som mål i sitt föräldraskap enligt mig.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Låter som om ni hade en trevlig gemenskap där på teatern. Härligt!

Jag tänker däremot inte alls i termer av välartad, talför och väluppfostrad som tecken på en lycklig barndom. Om det nu är det vi talar om just nu. Den här tråden svänger väldigt! :)

Jag ser mitt mål som förälder att vägleda och ge mina barn stöd så att de kan bli harmoniska, självständiga och tänkande individer.

Ingen har någonsin sagt om något av mina fyra barn att det är väluppfostrat eller beter sig välartat. Däremot att de är trevliga och roliga att ha att göra med. Hundar uppfostrar man, inte barn.

Väluppfostrad, välartad och talför är inga bra kriterier att ha som mål i sitt föräldraskap enligt mig.

Jag tycker att det är väldigt viktiga kriterier, något många idag tycks missa :mad:
Jag är självständig och tänkande också, det finns mycket man kan vara.

Jag tycker att det verkar väldigt underligt att inte uppfostra sina barn.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Nej just det, den är för FÖRÄLDRAR.

Och vad gör du här ?

Jag skräpar inte ner alla trådar på hoppning med inlägg om att jag inte gillar att hoppa.

Faktiskt står det inte alls att det bara är föräldrar som får diskutera här.
"Om och kring barn"

Var har jag inlägg om att jag inte gillar barn? Du ska nog ta och tagga ner lite.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Du beter dig som ett nittonårigt tråd-troll.

VARFÖR är du på den här sidan? Vet du det själv?

Man är på de sidor man är intresserad av.

Jag lägger som sagt inte trådar och inlägg på sidor vars discipliner jag inte ägnar mig åt/gillar.

Det är fel forum att älta sin egen "perfekta barndom och uppfostran" i och jag ser ingen vits med dina inlägg annat än att spy galla över barn och föräldrar och framhäva din egen förträfflighet fast du inte har någon erfarenhet alls av föräldraskap.

Tråkigt.

Mest för dig :(
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Nu har jag inte läst hela tråden, MEN. Min bror som är 16 år äldre än mig sa till mig då när jag var 16 och ville tatuera min hästs namn som en krogstämpel på underarmen. "Jamen det var ju en bra idé, bestäm hur den ska se ut så åker vi till tatueraren när du fyller 18, så får du den i födelsedagspresent"

Jag var nöjd med svaret. Och jag har fortfarande inga tatueringar..
Däremot så var min pappa ganska strikt, och förbjöd mig att pierca mig så jag gjorde hål i läppen med en kanyl och har världens ärr och sprickor i framtänderna..
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Du beter dig som ett nittonårigt tråd-troll.

VARFÖR är du på den här sidan? Vet du det själv?

Man är på de sidor man är intresserad av.

Jag lägger som sagt inte trådar och inlägg på sidor vars discipliner jag inte ägnar mig åt/gillar.

Det är fel forum att älta sin egen "perfekta barndom och uppfostran" i och jag ser ingen vits med dina inlägg annat än att spy galla över barn och föräldrar och framhäva din egen förträfflighet fast du inte har någon erfarenhet alls av föräldraskap.

Tråkigt.

Mest för dig :(

Var spyr jag galla över barn och föräldrar? Var framhäver jag min egen förträfflighet? Var ältar jag min perfekta barndom och uppfostran?

Du tycks inte ha förmåga att ta in andra åsikter än dina egna. Att diskutera barn är inte något som är förbehållet föräldrar, tursamt nog.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Var spyr jag galla över barn och föräldrar? Var framhäver jag min egen förträfflighet? Var ältar jag min perfekta barndom och uppfostran?

Du tycks inte ha förmåga att ta in andra åsikter än dina egna. Att diskutera barn är inte något som är förbehållet föräldrar, tursamt nog.

Jag är rädd att Silverkedjan har rätt.
Kom igen om 10 år, eller allra helst den dagen då du själv förstår innebörden av att vara förälder genom att vara en.
Då kanske du förstår vad hon menar.

Vänligen Eva
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

.... faktiskt är alla barn som är uppvuxna på just den teatern väldigt välartade, talföra och väluppfostrade.

Vem är "överlägsen och arrogant"?
Och var i tråden kan vi se att du är välartad och väluppfostrad.

Och kom inte med att jag inte är det, för det vet jag redan.
Min uppväxt fungerade inte så.
Jag var också ensambarn och varken väluppfostrad eller välartad.
Men det beror på andra saker som ingen kan rå för.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Jag är rädd att Silverkedjan har rätt.
Kom igen om 10 år, eller allra helst den dagen då du själv förstår innebörden av att vara förälder genom att vara en.
Då kanske du förstår vad hon menar.

Vänligen Eva

Det där är en attityd som är tråkig. Typisk ton för äldre som saknar argument.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Vem är "överlägsen och arrogant"?
Och var i tråden kan vi se att du är välartad och väluppfostrad.

Och kom inte med att jag inte är det, för det vet jag redan.
Min uppväxt fungerade inte så.
Jag var också ensambarn och varken väluppfostrad eller välartad.
Men det beror på andra saker som ingen kan rå för.

Jag berättade hur något är. Jag tar knappast åt mig äran för det, jag är ett av barnen.

Jag tänker inte hävda vare sig det ena eller andra om din uppfostran. Däremot anser jag att attityden bland vissa (föräldrar) mot yngre är oerhört trist. Ni förlorar bara själva på er oförmåga att ta emot synpunkter från andra.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Mig veterligen har den forumdelen bytt namn till förälder,

Och vad gör du här på förälder då?
Om du inte har några barn eller ens planerar att skaffa?

Vad är ditt motiv till att i tråd efter tråd här på förälder ägna dig åt att visa upp dig själv och din inställning till livet?
Du kan väl nöja dig med att göra det på ÄU?

Det ser ärligt talat ut som om du har ett behov av att få bekräftelse i livet av de som är äldre än du.
Så mycket äldre att de skulle kunna vara dina föräldrar.
Jag är gammal nog att vara din mamma, jag var inte ens särkilt ung när du föddes.
Och ditt behov att att liksom trycka till mig och överbevisa mig påminner oerhört mycket om frigörelse från föräldrarna.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Jag berättade hur något är.
OCH du lägger även värderingar i det.
Att det är det bästa för sådan är du.

Ni förlorar bara själva på er oförmåga att ta emot synpunkter från andra.
Det som du vill är att vi skall ta emot synpunkter från dig.
Men det kanske inte vi vill.
Dock så betyder inte det att vi inte kan ta in synpunkter från andra.

Men vi vill sålla våra källor.
Och jag tycker inte att du varken tillför något nytt eller något användbart.
Jag har hört dessa valser förut.
Även här på Bukefalos.
Det kommer nya sådana som du efter hand som de växer upp.
Och på 9 år här så har det blivit några med tiden.
De första är nästan 30 och har blivit vuxna nu.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Och vad gör du här på förälder då?
Om du inte har några barn eller ens planerar att skaffa?

Vad är ditt motiv till att i tråd efter tråd här på förälder ägna dig åt att visa upp dig själv och din inställning till livet?
Du kan väl nöja dig med att göra det på ÄU?

Det ser ärligt talat ut som om du har ett behov av att få bekräftelse i livet av de som är äldre än du.
Så mycket äldre att de skulle kunna vara dina föräldrar.
Jag är gammal nog att vara din mamma, jag var inte ens särkilt ung när du föddes.
Och ditt behov att att liksom trycka till mig och överbevisa mig påminner oerhört mycket om frigörelse från föräldrarna.

Som jag redan skrivit. Forumet handlar om barn. Det nämns ingenting om att bara föräldrar hör hemma här, vilket också ses i forumet. Alla är inte föräldrar, inte ens på väg att bli.

Det är ett vanligt problem hos vissa personer, att de inte kan diskutera med yngre utan att hela tiden påpeka att de är just äldre.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Det där är en attityd som är tråkig. Typisk ton för äldre som saknar argument.

Nope, det handlar inte om tråkig attityd eller saknade argument.

Om jag säger att himlen är blå och du argumenterar mot det påståendet genom att envist hävda att bananer är gula. Skall jag då avvakta och se om du faktiskt kommer på att himlen är blå eller skall jag diskutera de gula bananerna?

Talesättet "Ge dig inte in i diskussion med en dåre" finns ju av en anledning.
Du förlorar om du diskuterar som vanliga människor. Och diskuterar du på dårars vis så förlorar du ändå, för de är experter. På dårskap.

Vänligen Eva
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

OCH du lägger även värderingar i det.
Att det är det bästa för sådan är du.

Nej, jag anser att det är bra för mig, och det har det också varit. Jag anser också att det är en bra skola att gå. Inte att det är det bästa utan helt enkelt att jag anser att det är bra.

Det som du vill är att vi skall ta emot synpunkter från dig.
Men det kanske inte vi vill.
Dock så betyder inte det att vi inte kan ta in synpunkter från andra.

Men vi vill sålla våra källor.
Och jag tycker inte att du varken tillför något nytt eller något användbart.
Jag har hört dessa valser förut.
Även här på Bukefalos.
Det kommer nya sådana som du efter hand som de växer upp.
Och på 9 år här så har det blivit några med tiden.
De första är nästan 30 och har blivit vuxna nu.

Nej, alla fixar inte att ta emot nya synvinklar från yngre.
Dina sista meningar är enbart sorgliga, för dig.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Det är ett vanligt problem hos vissa personer, att de inte kan diskutera med yngre utan att hela tiden påpeka att de är just äldre.

Det beror på att det blir så tjatigt.
Du är säkert den 20de unga vuxna som kör det här rejset.
Jag har hört det så många gånger att jag blir alldeles matt.

Du kommer inte med något nytt.
Det är bara för dig som det är nytt, för DU har just blivit vuxen (nästan).
För oss andra så är det bara tjatigt och tradigt.
Inse - du är gammal skåpmat för oss.
Det kanske 20de 20-åringen med samma gamla mossiga åsikter.

Vi har hört det förut - många gånger förut.....tralllalala
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Nope, det handlar inte om tråkig attityd eller saknade argument.

Om jag säger att himlen är blå och du argumenterar mot det påståendet genom att envist hävda att bananer är gula. Skall jag då avvakta och se om du faktiskt kommer på att himlen är blå eller skall jag diskutera de gula bananerna?

Talesättet "Ge dig inte in i diskussion med en dåre" finns ju av en anledning.
Du förlorar om du diskuterar som vanliga människor. Och diskuterar du på dårars vis så förlorar du ändå, för de är experter. På dårskap.

Vänligen Eva

Jo, just argumenten i stil med "Vänta bara några år så tycker du som vi" är tråkiga. Det finns nämligen ingen relevans i dem. Man kan tycka annorlunda, ja. Men det finns ingenting som säger att man gör det.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Det beror på att det blir så tjatigt.
Du är säkert den 20de unga vuxna som kör det här rejset.
Jag har hört det så många gånger att jag blir alldeles matt.

Du kommer inte med något nytt.
Det är bara för dig som det är nytt, för DU har just blivit vuxen (nästan).
För oss andra så är det bara tjatigt och tradigt.
Inse - du är gammal skåpmat för oss.
Det kanske 20de 20-åringen med samma gamla mossiga åsikter.

Vi har hört det förut - många gånger förut.....tralllalala

Frågan är ju då varför ni ens fortsätter diskutera. Om ni tycker att det är så tråkigt så bry er inte om det. Så enkelt är det faktiskt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 967
Senast: Hedinn
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 209
Senast: alazzi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 763
Senast: mackan
·
Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp