EN tråd 4.0

Men? @Hippocampus ? Får man fråga vad det är som orsakat detta? Förlamningen alltså.
Stackars dig.
Rida är ju jättekul.
Jag själv satsar på att rida så länge det går, men räknar tyvärr med att det inte blir mer än kanske 5år till om jag har fett med tur. Så det gäller att passa på!
Det vet jag inte faktiskt på rak arm. Det har smugit sig på och jag märkte det i min fotbollskarriär att efter matcherna kunde jag inte gå upprätt på flera dagar. Jag har blivit sparkad i området (av människa) så det kan väl tros det har med det att göra samt att jag ramlat av några gånger på häst där ryggen skadats. Men det har eskalerat i år i en raketfart. Jag kunde ju rida lite i våras men sen gick det inte mer. Imorgon ska jag boka tid för undersökningar igen, vi gjorde det 2011 så det är dags igen.

Skittrist! Har ju världens finaste häst :D
 
@Novali01 Han heter Johan Iverssen eller liknande och sitter väl inte direkt jättesäkert i sadeln längre om man säger så. Jag tittar beundrande på honom men hjärtat är hela tiden i halsgropen och jag checkar var ambulansen är innan han sätter sig på hästen .
Men han är ändå en grym gubbe som jag har lite som idol.
- Klart jag vill kunna rida lika länge, men gör de en esofagusektomi på mig så är det nog kört efter det. Men WTF kan @workaholic resa sig ur spillrorna så kanske jag kan också!
Han är ascool! Men visst har jag satt kaffet i luftstrupen ibland, spec i Tågarp. Men han är cool i alla fall :D Det är han och Ulla Håkansson!
 
Får väl dra igång snackistråden igen ;)

Ser att en del ryttare fått besked om sina hästar angående unghästuttagningen ! Kommer det publiceras någon lista tro på vilka som blivit uttagna?

Någon som var med eller var där och tittade? Var det offentliga omdömen eller hur gick det till? Har bara sett lite ströfilmer .
Såg att det stod att ett av syftena var att matcha ihop talangfulla häst med svenska ryttare , var det typ en saluvisning och fanns det alltså ryttare som åkte dit för att kolla in potentiella nya hästar att köpa?
 
Jag var där och vi har fått lista och omdömen på mejl. Vet inte om det är något hemligt? De sa iaf omdömen högt när vi var där. Jag förstod det mest som att de bedömde hästarna med respektive ryttare, men det kanske inte kändes så aktuellt att matcha ihop "våra" hästar med andra ryttare. Vet att någon kom med något förslag om att lämna bort sin häst till ett proffs, men såg och hörde inte alla.
 
Jag var där och vi har fått lista och omdömen på mejl. Vet inte om det är något hemligt? De sa iaf omdömen högt när vi var där. Jag förstod det mest som att de bedömde hästarna med respektive ryttare, men det kanske inte kändes så aktuellt att matcha ihop "våra" hästar med andra ryttare. Vet att någon kom med något förslag om att lämna bort sin häst till ett proffs, men såg och hörde inte alla.

Men såklart det inte kan vara hemligt? Dom har ju publicerat hopphästarna för längesedan. Ni fick omdömena på mail och en lista på vilka hästar som blivit uttagna alltså?
 
Då har jag en fundering...ser ju att det är flertalet uttagna som är i proffsträning, var det så att det var flest proffs som nappade på idén att visa sin häst? För om inte så skulle en utveckling av denna idén vara att amatörer visade i egen grupp o proffs i egen o att man sen tog ut lika många från varje grupp. Jag tror nämligen det är oerhört svårt att som amatör visa upp sin häst lika bra som ett proffs men hästen kan ha lika bra kvalitéer som proffshästen, men kanske t om så att amatören behöver mer stöd, dvs har ännu mer nytta av att bli uttagen än proffset. OBS! Detta är bara mina, lösa funderingar men diskuterar gärna ämnet.
 
Det var väl för att hitta framtida mästerskapsekipage och om amatören vill tävla sin häst själv så är det klart att den bättre häst med amatör kan ske hamnar bakom ett proffs som också har en bra häst.

Det var ju en annan slags unghästinventering för ett par år sedan under SL's regi där uppfödare/hästägare kom dit med sin häst och sedan fick proffsryttare hoppa upp och testa dem, där var nog mer syftet det som @fio nämner tidigare i tråden att hitta nya hästar till de redan etablerade ryttarna (eller ett par stycken av dem i alla fall...).
 
@Gabby_Ossi det stod på förbundets sida.

Även för framtida mästerskap men VC förnekade ju att det enbart var syftet på ftringen vilket var förvånande. Det är ju därför man inventerar anser jag.
 
Det var även amatörer eller åtminstone yngre ryttare där.
Ja de var där men blev inte uttagna. Det kan ju inte vara så att bara proffsens hästar har potential för framtida mästerskap, tycker det skulle vara 2 avdelningar och att lika många blev uttagna från bägge, dvs 1 avd proffs och 1 avd amatörer. Finns ju amatörer som kan ta fram hästarna till åtminstone * och **-igt med lite hjälp, därefter kan hästen kanske övergå i proffsträning, hästägare som får lite stöd brukar ju vara villiga att ställa upp då men om de ska ha hästarna enbart i proffsträning under så lång tid blir det ju väldigt dyrt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
177 299
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 610
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 602
Senast: Badger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 876
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp