En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag ser inte riktigt vad det är som kan bli förstört.

Men det spelar ingen roll vad jag tycker bara det blir bra för er och ert barn. Håller tummarna för att det tar sig fort.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag har lätt att bli gravid, tidigt missfall runt vecka 5 en gång innan med ett ex. Då testade jag pga att jag började må illa osv (alla klassiska tecken) och bara någon dag efter testet blev det ett missfall då.
(Hade slutat med piller en månad innan ungefär pga att jag inte mådde bra på dem)

Men vi ska testa om några dagar nu. Visar det på icke gravid så kör vi med kondom tills i Maj och försöker igen! :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Ja, vi har inte bråttom så egentligen, ett friskt barn är ju allt man önskar sig såklart och det är lika välkommet oavsett månad, men får man bestämma så vill man ju! ;)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Äh, jag är decemberbarn och njuter av att få allt jag önskat mig på samma gång ;). Jag överlevde att få vara den sista att gå på krogen, varför skulle inte ditt barn överleva det? Det finns så mycket andra saker att oroa sig för gällande föräldraskap, uppfostran, värderingar osv osv i all oändlighet att när barnet föds är helt och hållet oviktigt.

Jag är född 15/12, min bror 17/12 och min äldsta son 29/12. Jag tycker att det är en mycket bra månad jag :D.

Om det nu finns några nackdelar med att vara född i december så uppvägs det totalt av en enda fördel: Nämligen att bli 30 sist av alla kompisarna :D (och 35 med, och för den delen 40 och....., äh helt enkelt är det bara fördelar efter man fyllt 20 :D).
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag har ett barn som är fött tidigt på året.
Det kompenserade han genom att hoppa över ett år i skolan och bli yngst i klassen i alla fall.

Så man vet ju aldrig hur det blir ändå.
Decemberbarn blir billigare då de går färre månade på dagis innan de börjar på 6-årsverksamheten.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag är född 15/12, min bror 17/12 och min äldsta son 29/12. Jag tycker att det är en mycket bra månad jag :D.

Om det nu finns några nackdelar med att vara född i december så uppvägs det totalt av en enda fördel: Nämligen att bli 30 sist av alla kompisarna :D (och 35 med, och för den delen 40 och....., äh helt enkelt är det bara fördelar efter man fyllt 20 :D).

Helt rätt! Så har jag tänkt genom alla år ;). Om jag ska vara ärlig är jag ganska nöjd med att fylla år bland de sista, jag känner mig väldigt ung! Min sambo är född samma år men i mars och han fyller ju 25 nästan ett helt år före mig, jag är uuuuuuuuuung i jämförelse ;).
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Det blir inte alltid som man planerat även om det blir som man planerat :p
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Fast kostnaden för dagis är väl det minst viktiga öht! :eek: Sålänge barnet är friskt så får det gärna kosta mer på dagis! :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Var det inte tråkigt när du var liten då? Att ha födelsedag och jul så nära inpå varandra?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag tar mig friheten att svara också.

Nä man kunde ju önska sig hur mycket som helst ju. "Alla" var väldigt noggranna med att inte bunta ihop min födelsedag med julen så jag inte skulle bli ledsen att min födelsedag försvann. Detta förstod jag snabbt och drog omedelbart nytta utav det. :D

Jag själv fattade inte allt ståhej. Men måååånga presenter fick jag i alla fall (det var ju det som var viktigast).
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Min moster är född 23/12. Hon har ju tom flaggdag på sin födelsedag!

Att skilja på dagarna har så vitt jag vet inte varit något problem :)

Vi hade en tjej i klassen som var ett år yngre och det var liksom inget konstigt med det.

Jag tänkte ju vår-barn från början. Slippa vara höggravid under sommaren osv. När första BF sen var slutet av juni så var ju det perfekt ur presenthänsyn ;)

Nu blir jag glad om det blir något alls. Perspektivet kan onekligen ändras fort!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag hoppas att det tar sig fort för dig! Är lite avundsjuk på såna som bara kan bestämma sådär. :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Fast kostnaden för dagis är väl det minst viktiga öht!

Ungefär lika viktigt som vilken tid på året som man fyller år - om du frågar mig.
Jag har en som är född i december också, efter Jul t.o.m.
Och han har då aldrig klagat.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Vi firar födelsedagen i stället för Jul.
Och då så kan alla komma för det är inget som konkurrerar och alla är lediga.
Så det har blivit årets familjesammankomst för oss.
Inte illa för en födelsedag.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Är du medveten om att med ÄL imorgon får du preliminär BF i början av oktober?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

ÄL idag ;)

Vecka 2 idag, man går ju 36 veckor (ca + -) och det betyder runt 15:e September eller i slutet av September! :)

För så räknar man väl? :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Får det också till att du skulle få BF i Oktober faktiskt (om du blev gravid nu i dagarna vill säga) :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

40 veckor plus/minus 2 är normalt så lägg på två veckor. Då får du BF ca 5 oktober. Men du kan komma att gå 2-3 veckor över tiden i värsta fall.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Kommer att ha planerat snitt så det blir ingen övertid här inte! ;)

Men suck då, vill verkligen inte ha ett Oktoberbarn... Men om man snittar borde man kunde få ut dom lite tidigare? ;p
 
Senast ändrad:
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag är ännu kinkigare, jag vill ha på första halvan av året och endast på jämna år. Sjuk i huvudet? Jepp.
(vårt oplanerade barn lyckades bli till så han kom i månad 2/2012)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 818
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 755
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 936
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 186
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Möhippa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp