En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Fast att jag vill planera månad är väl upp till mig? Det har inget med att jag inte är ödmjuk att göra? :cautious:

Men då hoppar jag över att skriva i den här tråden då, är den bara till för dom som det är synd om så kan jag skapa en egen som är till för ALLA oavsett! :mad:

Alla får skriva i den här tråden och alla är lika välkomna. Det är helt upp till dig på vilka premisser du vill ha barn.

Men man kanske inte bara skall klampa på utan känna av läget lite. Detta gäller självklart åt båda håll. För dig är det viktigt att barnet är fött senast i september och då skall du inte kritiseras för det (även om man kanske får räkna med att få en del frågor om det).

Du kanske skall tänka lite på att en del här inne har hållit på länge med att försöka få barn och vissa har haft stora komplikationer runt graviditeterna. För dessa personer spelar det ingen roll när dom får BF bara dom får ett BF.

Att då stövla in och börja vifta med att man planerar ditten och datten och kräver hitten och hatten kan vara lite provocerande. Många gånger räcker det bara att skriva "Jag önskar att..." istället för "Jag skall ha...". Det blir liksom lite trevligare ton då.

Dessutom är det så att mångas erfarenhet är att det sista man kan göra med barn är att planera, de brukar liksom göra precis som dom själva vill ändå, oberoende hur gamla dom är ;). Ibland kan det vara bra att lyssna på andras erfarenhet.

Du tror tex att du blir snabbt gravid denna gången också. Det blir du säkert (för de flesta så funkar det trots allt utan några större problem). Men sen kommer nästa problem, nämligen att behålla barnet. Du kanske hör till dom som får det ena missfallet efter det andra. Det är sådana saker som gör att man skall vara lite ödmjuk för man vet aldrig vad livet har i beredskap åt en. Om inte annat så är det en bra träning i ödmjukhet inför föräldraskapet. För tro mig, är det något barn är bra på så är det att ruska om sina föräldrar dagligen :D

De nio månader man är gravid brukar gå väldigt långsamt när man är gravid, men sen när man tittar bakåt på graviditeten så fattar man inte att den tiden gick så fort.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

*kl

Gud vad jag avskyr detta väntande!!!

Jag hoppas snöstormen bedarrar under natten så kan jag rida imorgon :love:

Att inte kissa på stickor är svårt... Äl bör ju ha varit 2/1 vilket gör att det är för tidigt för utslag på stickorna oavsett hur det gått (för jag tycks inte vara höghormonare precis).

Fast jag är lite avundsjuk på eran snöstorm. Liiiite mysigt är det allt och ungarna blir ju så glada.

Var det nu på tisdag du skulle testa?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

kl

Vaknade och gick upp och kissade inatt. Kände av mensvärk i samma veva (första gången den här vändan, förra gången hade jag ju värk i typ en vecka före mensen). Men ingen mens ännu, som tur.

Har lite gett upp hoppet ändå. Kunde inte låta bli och gjorde ett test några timmar senare. Minus. Men det är inte bim ännu, och urinen var kanske inte tillräckligt koncentrerad (greppar efter halmstrån här!)

Det här väntande och alla besvikelser börjar bli jobbigt.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

kl

Vaknade och gick upp och kissade inatt. Kände av mensvärk i samma veva (första gången den här vändan, förra gången hade jag ju värk i typ en vecka före mensen). Men ingen mens ännu, som tur.

Har lite gett upp hoppet ändå. Kunde inte låta bli och gjorde ett test några timmar senare. Minus. Men det är inte bim ännu, och urinen var kanske inte tillräckligt koncentrerad (greppar efter halmstrån här!)

Det här väntande och alla besvikelser börjar bli jobbigt.

Jag hoppas så innerligt att det kommer ett plus för dig denna gång :(. Jag kan bara tänka mig hur fruktansvärt jobbigt det måste vara att försöka och försöka men aldrig få till det. Jag håller alla tummar jag har. Du är kanske låghormonare som måste testa på BIM?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag hoppas ju på att det är så. Man blir så less, och samtidigt finns en rädsla över att aldrig lyckas, att det är nåt fel o.s.v.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag förstår känslan, jag känner så trots att vi inte ens har börjat försöka ännu. Jag är jätterädd för det. Det som tröstar mig litegrann, det är att det finns hjälp att få. Personligen har jag inget problem med IVF t.ex. och kan absolut tänka mig att ta hjälp från alla möjliga håll om något visar sig vara fel.

Hur länge har ni försökt nu?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Inte så länge egentligen. Slutade med p-piller i augusti, så fortfarande väldigt normalt att inte ha lyckats ännu.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

.... men nuförtiden är dom noga med riskerna och en kvinna skall inte behöva lida mer än hon måste och FRAMFÖRALLT bestämmer jag över min kropp! :)

Minst lidande och minst skada på din kropp får du efter en normal, vaginal förlossning.
Att tro att ett snitt är en enklare väg är ett tankefel.
Du får epiduralbedövning även vid vaginal förlossning om du vill så smärtan är inget att oroa sig över.

Ett bukingrepp är en betydligt större risk rent medicinskt både för dig och barnet.
Din bukhåla mår bäst i längden av att inte vara uppsprättad.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Minst lidande och minst skada på din kropp får du efter en normal, vaginal förlossning.
Att tro att ett snitt är en enklare väg är ett tankefel.
Du får epiduralbedövning även vid vaginal förlossning om du vill så smärtan är inget att oroa sig över.

Ett bukingrepp är en betydligt större risk rent medicinskt både för dig och barnet.
Din bukhåla mår bäst i längden av att inte vara uppsprättad.

Jag känner mig lite "knäpp", jag ser fram emot att få uppleva en förlossning, nu för tiden känns det som att så många vill ha snitt och att det har blivit en "anti-vaginal-förlossningskampanj".
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

kl

Vaknade och gick upp och kissade inatt. Kände av mensvärk i samma veva (första gången den här vändan, förra gången hade jag ju värk i typ en vecka före mensen). Men ingen mens ännu, som tur.

Har lite gett upp hoppet ändå. Kunde inte låta bli och gjorde ett test några timmar senare. Minus. Men det är inte bim ännu, och urinen var kanske inte tillräckligt koncentrerad (greppar efter halmstrån här!)

Det här väntande och alla besvikelser börjar bli jobbigt.

När är det du har BIM?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

På onsdag. Så har ju lite tid kvar ännu :) Om jag inte fått mens på fredag ska jag testa då.

Men det känns faktiskt annorlunda än tidigare.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag känner mig lite "knäpp", jag ser fram emot att få uppleva en förlossning, nu för tiden känns det som att så många vill ha snitt och att det har blivit en "anti-vaginal-förlossningskampanj".

Jag fick snitt med min första son pga sätesläge. Blev helt knäckt av det. Jag gillar inte sjukhus, operationer och liknande. Kejsarsnitt fanns liksom inte i min värld. Dessutom gick det väldigt snabbt. 23/12 fick jag reda på sätesläget och 29/12 var det kejsarsnitt. Egentligen var det BF 9 januari så den "planeringen" gick helt åt skogen :D.

Jag förstår inte att man gör kejsarsnitt frivilligt. Det är ju bara blääää. Men personalen på Varberg var ju helt fantastisk.

Läkaren kom in efter operationen och bad om ursäkt att hon varit så osocial under operationen men hon trodde att det bästa för mig var att det hela gick så snabbt som möjligt. Tydligen var det någon form av snabbhetsrekord på ett icke akut kejsarsnitt :D.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag vill också föda vaginalt. Måste bara få in ungen först...:meh:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

På onsdag. Så har ju lite tid kvar ännu :) Om jag inte fått mens på fredag ska jag testa då.

Men det känns faktiskt annorlunda än tidigare.

Jag hade aldrig klarat av att vänta tills på fredag men du gör ju helt rätt. Så se till att hålla dig tills på fredag!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Ja, alltså jag har ju bara ett test kvar, och det är ett sånt dyrt ett :D Det vill man ju inte slösa. Använde mitt sista billiga test idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 994
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 667
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 915
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp