Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mens är sen. CD 35 idag. Kollar jag statistiskt sett så har jag ett snitt på 31,6 dagar. Haft en cykel på 37 dagar i augusti förra året sedan dess har längsta vart på 34 dagar. Såklart körde vi utan test denna månad men hade ont över äggstockarna på CD 19. Ingen mensvärk. Känner ingenting faktiskt :rofl: Den kommer, det är jag övertygad om. Men är ändå fascinerad över vart fasiken den är...
 
Min mens är sen. CD 35 idag. Kollar jag statistiskt sett så har jag ett snitt på 31,6 dagar. Haft en cykel på 37 dagar i augusti förra året sedan dess har längsta vart på 34 dagar. Såklart körde vi utan test denna månad men hade ont över äggstockarna på CD 19. Ingen mensvärk. Känner ingenting faktiskt :rofl: Den kommer, det är jag övertygad om. Men är ändå fascinerad över vart fasiken den är...
Fast om ägglossningen skett dag 20 nån gång är det ju ganska exakt två veckor sedan så mensen är inte alls sen utan väldigt vis väldigt normal tidpunkt om den kommer under de kommande två dagarna ungefär.
 
Fast om ägglossningen skett dag 20 nån gång är det ju ganska exakt två veckor sedan så mensen är inte alls sen utan väldigt vis väldigt normal tidpunkt om den kommer under de kommande två dagarna ungefär.

Jag vet ju inte när jag hade ägglossning, när jag har ont över äggstockarna har jag fått utslag dagen innan eller två dagar innan på stickan. Så ägglossning borde med den logiken varit cd 19. Jag tror ju också att den kommer, jag är ytterst tveksam till graviditet ;) från utslag på sticka har jag 15 dagar till mens (men nu hade jag ju inte stickor). Det som får mig att reagera är att jag inte brukar ha så här långa cykler och vill inte ha heller:cautious:
 
Hur känns det i magen? Hat du ont? Hur många blåsor har de sett på vul?
Känns lite fullt i magen liksom, men har inte ont mer än att det spänner nån gång ibland när jag tex går ute med hunden.
Tyckte han räknade till 11 blåsor, fem på den ena sidan och sex på den andra, idag. De flesta 13-14 mm och de ska vara 17-18 vid plock sa han när jag frågade.
Har fått ett schema nu där jag från imorgon ska ta lite lägre dos gonal-f och på lördag blir det orgalutran och ovitrelle vid särskilda tider.

Biverkningar hittills är väl egentligen sjukt ömma bröstvårtor och liknande ägglossningsflytningar. Och så har magen ballat ur, vet inte om det är pga hormonerna och min Crohns gör den extra känslig. Eller om det bara är Crohns i sig utan anledning.
Trött är jag också, men om det är Crohns som är anledningen till magen så förklarar det även tröttheten.
 
Känns lite fullt i magen liksom, men har inte ont mer än att det spänner nån gång ibland när jag tex går ute med hunden.
Tyckte han räknade till 11 blåsor, fem på den ena sidan och sex på den andra, idag. De flesta 13-14 mm och de ska vara 17-18 vid plock sa han när jag frågade.
Har fått ett schema nu där jag från imorgon ska ta lite lägre dos gonal-f och på lördag blir det orgalutran och ovitrelle vid särskilda tider.

Biverkningar hittills är väl egentligen sjukt ömma bröstvårtor och liknande ägglossningsflytningar. Och så har magen ballat ur, vet inte om det är pga hormonerna och min Crohns gör den extra känslig. Eller om det bara är Crohns i sig utan anledning.
Trött är jag också, men om det är Crohns som är anledningen till magen så förklarar det även tröttheten.
Skönt att du inte har ont. Jag fick sjukskriva mig eftersom det gjorde så ont.

Jag tror att jag fick ömma bröstvårtor först efter ovitrelle. Men jag minns inte så mycket längre
 
Skönt att du inte har ont. Jag fick sjukskriva mig eftersom det gjorde så ont.

Jag tror att jag fick ömma bröstvårtor först efter ovitrelle. Men jag minns inte så mycket längre
Oj, sjukskriva dig tom. Hur många äggblåsor hade du?
Hur mådde du efter plocket? Jag jobbar tisdag onsdag men har läst att de flesta tycks vara hemma 2-3 dagar efteråt.
 
Oj, sjukskriva dig tom. Hur många äggblåsor hade du?
Hur mådde du efter plocket? Jag jobbar tisdag onsdag men har läst att de flesta tycks vara hemma 2-3 dagar efteråt.
Första gången var jag sjukskriven i flera veckor pga överstimulering, men andra gången kändes det ganska okej efter några dagar. Då hade jag väl typ 10-15 blåsor.

Fråga om det nåt du undrar över efter plocket. Det är jättesvårt att veta vilken smärta som är normal och vilken som inte är det. Jag har haft turen att uppleva båda, så jag har ett visst hum.
 
Äggplock på måndag. Nervöst som attan, inte för smärtan så mycket som för hur många ägg vi ska få ut - och hur många som blir befruktade.
Bara fyra kvällar till med den f-rbannade slöa orgalutrannålen.

Imponerad över er beslutsamhet och kämpaglöd. Håller tummarna för er!
 
Idag kom mensen :) spännande det här, borde ha äl CD 23 om jag hade ägglossning. Bryr mig tämligen lite, visste ju att den skulle komma (det gör den ju alltid) och nästa vecka ska alla prover tas så de är färska till remissen åker in :banana: Snart får vi göra dig sällskap @hemlig även fast jag hoppas innerligt att du redan är gravid när vi får börja :)
 
Idag kom mensen :) spännande det här, borde ha äl CD 23 om jag hade ägglossning. Bryr mig tämligen lite, visste ju att den skulle komma (det gör den ju alltid) och nästa vecka ska alla prover tas så de är färska till remissen åker in :banana: Snart får vi göra dig sällskap @hemlig även fast jag hoppas innerligt att du redan är gravid när vi får börja :)
Håller tummarna för både er och oss :D
 
Ja! Länge sedan det var bebislycka i den här tråden nu känns det som. Känns dock som att det var igår @lil-sis fick plus och nu är han på andra sidan magen :idea:
Tycker tvärtom, det flesta har varit kortvariga i tråden (dvs under 1 år).
När jag började hänga i tråden var vi många som uppdaterade listan titt som tätt, den där listan har jag nog inte sett på ett år :p.
 
Tycker tvärtom, det flesta har varit kortvariga i tråden (dvs under 1 år).
När jag började hänga i tråden var vi många som uppdaterade listan titt som tätt, den där listan har jag nog inte sett på ett år :p.

Är nog därför det känns som att det är länge sedan det var bebisfest :angel: Folk är så kort tid i tråden att man inte hinner skapa sig ett minne av de :D Känns som jag vart i den här tråden i tvåhundra år :cautious:
 
Tog precis Orgalutranen utan att det gjorde ont när jag stack :D. Får se imorgon om det var en engångsföreteelse eller ej.
Tagit sista dosen Gonal-f för denna ivf också. Sista för gott hoppas jag ;).
Imorgon är det dags för äggmognadssprutan, söndag är sprutfri dag (och då kommer svärmor upp för att vara hundvakt sen på måndag) och på måndag är det sprutplock. Galet nervös att äggen ska släppa för tidigt, men ringde igår och dubbelkollade spruttiderna för imorgon.
 
Hejar på lite från sidolinjen. Hoppas det går bra med äggplocket!

Var med i tråden för ca två år sedan. Då var det en ganska lång lista på den tiden. Roligt att så många har lämnat tråden (förhoppningsvis av rätt anledning). Jag var en hyfsad långkörare, hade fått tid för IVF när jag blev gravid med lillen.

Nu vill vi gärna ha ett syskon. Men jag vet inte hur jag ska orka ännu en småbarnstid! Lillen sov typ 5 h per dygn och låg vid bröstet större delen av den vakna tiden de första månaderna! Och jag vet ju inte hur lång tid det kommer ta att bli gravid den här gången. Jag har min första riktiga mens nu, och lillen börjar sova bättre och längre i egen säng. Så nu kanske det kan bli lite fart på sexlivet igen, och kanske på sikt så pass att man kan hoppas på syskontillverkning. Då hoppar jag in mer aktivt.
 
Jag fortsätter väl uppdatera tråden, om nån vill läsa :p.
Orgalutranen gjorde inte ont ikväll heller, känns som de där 45 graderna är viktigt för att den ska gå enkelt att ta.
Ovitrellen togs ikväll med. Imorgon är det det inga sprutor som ska tas och på måndag morgon är det äggplock. Vet inte vem som är mest nervös, jag eller sambon :D.
 
Jag fortsätter väl uppdatera tråden, om nån vill läsa :p.
Orgalutranen gjorde inte ont ikväll heller, känns som de där 45 graderna är viktigt för att den ska gå enkelt att ta.
Ovitrellen togs ikväll med. Imorgon är det det inga sprutor som ska tas och på måndag morgon är det äggplock. Vet inte vem som är mest nervös, jag eller sambon :D.
Jag vill i a f läsa. Skönt att sprutorna inte är så jobbiga.
 
Ja jag kan väl också uppdatera med lite mer av mina tråkinlägg. Cykeldag 56. Ingen mens i sikte.
Cykeln innan det 54. Innan den 44 (missfallet kom efter det. Oooooch innan det 108.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 838
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 374
· Visningar
187 658
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 455
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp