En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Babyshower för storasyster imorgon som har beräknad födelsedatum 27/1. Kul! Kommer nog inte att göra mig mindre sugen direkt .

Inga tecken på ägglossning här. Häromdagen hade jag lite ont i nedre delen av magen (lite likt mensvärk) men det kan ju ha varit vadsomhelt. Kanske dags att köpa lite ägglossningstest till nästa månad :)
 
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- maybebaby - ÄL ca 28/12, BIM ca 11/1. 5:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL mellan 31/12-2/2, BIM runt 15-17/1. Försökt sen jan -17, andra barnet
- KarinStarfighter, Äl ca 1/1 BIM ca 15/1. 12e försöket. Inga barn.
- underensten- ÄL 2/1, BIM 16/1. Inga barn. Försökt sen Oktober -17.
-LaMirage - ÄL 6/1, BIM 23/1. Ett barn sen innan, 4e försöket.
- Ingela_S - ÄL ca 9/1, BIM ca 24/1. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 14/1 BIM 28/1. Försök 4 med barn nr 2.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
 
Jag var och spolade min enda äggledare igår! Var så nervös men det gick bra och jag har passage i äggledaren:) Gick till en privat gynekolog som verkar väldigt bra. Hon tycker att vi ska försöka 3 månader till och sen ställa oss i kö för utredning. Vet dock inte om vi kommer tillåtas köa när det bara gått 10-11 månader sen utomkveds. Men det återstår att se. Har höga förhoppningar för de nästa tre månaderna iaf... Det bara måste gå nu.
 
Fick mens idag! Så nu har jag för första gången lite koll på min lutealfas (12 dagar) eftersom jag, också för första gången, hittade ägglossning med stickor den här gången.

Så, andra mensen på ett år. Hoppas kroppen börjar hoppa igång nu!
 
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- maybebaby - ÄL ca 28/12, BIM ca 11/1. 5:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL mellan 31/12-2/2, BIM runt 15-17/1. Försökt sen jan -17, andra barnet
- KarinStarfighter, Äl ca 1/1 BIM ca 15/1. 12e försöket. Inga barn.
- underensten- ÄL 2/1, BIM 16/1. Inga barn. Försökt sen Oktober -17.
-LaMirage - ÄL 6/1, BIM 23/1. Ett barn sen innan, 4e försöket.
- Ingela_S - ÄL ca 9/1, BIM ca 24/1. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 14/1 BIM 28/1. Försök 4 med barn nr 2.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-_Zacke_ BIM 17/1. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.

Den här gången hittade jag ägglossningen på stickor och på grund av julledigheten hade jag och gubben mycket tid ihop. Smörjer med progesterall nu. Så alla odds på våran sida ändå så har jag inga förhoppningar alls.
 
Tar bort mig själv då jag testade med CB digital i fredags morse med resultat Gravid 2-3 veckor :D:D

- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- maybebaby - ÄL ca 28/12, BIM ca 11/1. 5:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL mellan 31/12-2/2, BIM runt 15-17/1. Försökt sen jan -17, andra barnet
- KarinStarfighter, Äl ca 1/1 BIM ca 15/1. 12e försöket. Inga barn.
- underensten- ÄL 2/1, BIM 16/1. Inga barn. Försökt sen Oktober -17.
-LaMirage - ÄL 6/1, BIM 23/1. Ett barn sen innan, 4e försöket.
- Ingela_S - ÄL ca 9/1, BIM ca 24/1. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 14/1 BIM 28/1. Försök 4 med barn nr 2.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-_Zacke_ BIM 17/1. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
 
Tar bort mig själv då jag testade med CB digital i fredags morse med resultat Gravid 2-3 veckor :D:D

- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- maybebaby - ÄL ca 28/12, BIM ca 11/1. 5:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL mellan 31/12-2/2, BIM runt 15-17/1. Försökt sen jan -17, andra barnet
- KarinStarfighter, Äl ca 1/1 BIM ca 15/1. 12e försöket. Inga barn.
- underensten- ÄL 2/1, BIM 16/1. Inga barn. Försökt sen Oktober -17.
-LaMirage - ÄL 6/1, BIM 23/1. Ett barn sen innan, 4e försöket.
- Ingela_S - ÄL ca 9/1, BIM ca 24/1. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 14/1 BIM 28/1. Försök 4 med barn nr 2.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-_Zacke_ BIM 17/1. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
Grattis :bump:
 
Ibland känns det verkligen som om man håller på att bli galen. Direkt efter min operation i juni pga utomkveds kände jag mig väldigt hoppfull för läkaren sa att det säkert ska gå bra att bli gravid igen. Sedan läste jag i min journal om små sammanväxningar på äggledaren som finns kvar och då inbillade jag mig genast att jaha då är jag infertil då. Efter mycket om och men ringde jag läkaren som opererade i november och han var väl inte speciellt talför men sa att nej det ska nog inte vara några problem, tratten på äggledaren var fri osv. Då kände jag mig hoppfull igen. Sedan började jag inbilla mig att det nog var stopp i äggledaren, eller jag blev helt säker på att det var det. Så då bokade jag in spolningen och fick reda på att det var fri passage. Hoppfull igen! Förutom att jag nu några dagar senare funderar på att gynekologen SA ju faktiskt att man kan fundera på om äggledaren inte lyckas plocka upp ägget pga sammanväxningar... Läkaren som opererade sa ju dock att det troligtvis inte skulle ställa till problem... Kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden på något vis.

Dessa tankar går runt i mitt huvud HELA tiden och jag är så trött på det. Jag önskar att någon av alla läkare och gynekologer hade haft tid att verkligen prata igenom det med mig men ingen har haft det.
 
Ibland känns det verkligen som om man håller på att bli galen. Direkt efter min operation i juni pga utomkveds kände jag mig väldigt hoppfull för läkaren sa att det säkert ska gå bra att bli gravid igen. Sedan läste jag i min journal om små sammanväxningar på äggledaren som finns kvar och då inbillade jag mig genast att jaha då är jag infertil då. Efter mycket om och men ringde jag läkaren som opererade i november och han var väl inte speciellt talför men sa att nej det ska nog inte vara några problem, tratten på äggledaren var fri osv. Då kände jag mig hoppfull igen. Sedan började jag inbilla mig att det nog var stopp i äggledaren, eller jag blev helt säker på att det var det. Så då bokade jag in spolningen och fick reda på att det var fri passage. Hoppfull igen! Förutom att jag nu några dagar senare funderar på att gynekologen SA ju faktiskt att man kan fundera på om äggledaren inte lyckas plocka upp ägget pga sammanväxningar... Läkaren som opererade sa ju dock att det troligtvis inte skulle ställa till problem... Kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden på något vis.

Dessa tankar går runt i mitt huvud HELA tiden och jag är så trött på det. Jag önskar att någon av alla läkare och gynekologer hade haft tid att verkligen prata igenom det med mig men ingen har haft det.
Det är som med mig som inte har några synliga fel alls. Alla värden är perfekta och allt funkar till en början strålande vid ivf. Men ingen graviditet.

Liksom, löns det ens att försöka nu på femte året eller är det omöjligt? Eller är det just nästa gång det kommer att lyckas? Eller om tjugo gånger?
 
Det är som med mig som inte har några synliga fel alls. Alla värden är perfekta och allt funkar till en början strålande vid ivf. Men ingen graviditet.

Liksom, löns det ens att försöka nu på femte året eller är det omöjligt? Eller är det just nästa gång det kommer att lyckas? Eller om tjugo gånger?

Du har ju försökt så mycket längre än jag, så jag kan inte ens förstå hur det känns, men jag förstår inte hur man orkar. Eller man gör väl det för att man måste. Man kan ju inte gärna lägga sig ner och dö. Förstår dina tankar i sista stycket i alla fall. Det kanske är just nästa gång? Omöjligt att stanna och ge upp om det kanske är nästa försök som det händer? Svår sits. Det ger dock perspektiv på mina egna försök som är så få i jämförelse.
 
Ibland känns det verkligen som om man håller på att bli galen. Direkt efter min operation i juni pga utomkveds kände jag mig väldigt hoppfull för läkaren sa att det säkert ska gå bra att bli gravid igen. Sedan läste jag i min journal om små sammanväxningar på äggledaren som finns kvar och då inbillade jag mig genast att jaha då är jag infertil då. Efter mycket om och men ringde jag läkaren som opererade i november och han var väl inte speciellt talför men sa att nej det ska nog inte vara några problem, tratten på äggledaren var fri osv. Då kände jag mig hoppfull igen. Sedan började jag inbilla mig att det nog var stopp i äggledaren, eller jag blev helt säker på att det var det. Så då bokade jag in spolningen och fick reda på att det var fri passage. Hoppfull igen! Förutom att jag nu några dagar senare funderar på att gynekologen SA ju faktiskt att man kan fundera på om äggledaren inte lyckas plocka upp ägget pga sammanväxningar... Läkaren som opererade sa ju dock att det troligtvis inte skulle ställa till problem... Kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden på något vis.

Dessa tankar går runt i mitt huvud HELA tiden och jag är så trött på det. Jag önskar att någon av alla läkare och gynekologer hade haft tid att verkligen prata igenom det med mig men ingen har haft det.

Så jobbigt det låter. Har du ngt mer besök inbokat framöver. Kanske kan du ringa och önska ett besök med lite mer tid för att hinna diskutera dina frågor grundligt?
 
Första besök i utredningen idag. Blev som jag trodde anammesupptagning och genomgång av kommande besök. Fick med oss en massa remisser för provtagning. Sen ska jag ringa när min mens har kommit för att boka in ett gynbesök där de kollar passage och äggreserv tror jag att det var. Väntar mens till helgen och om den nu kommer så trodde bm att jag kunde få ett besök hos gyn i nästa vecka för detta besök. Därefter blir det ett planeringsbesök för vidare ställningstagande till insatser.
Alltså, gillar inte att behöva genomgå det här, men gillar att bollen är i rullning och att det verkar vara bra tillgänglighet på stället. Jag är egentligen ingen förespråkare av fri vård, men hade vi gått via regionens mottagning hade det tagit så mkt längre tid.
 
Så jobbigt det låter. Har du ngt mer besök inbokat framöver. Kanske kan du ringa och önska ett besök med lite mer tid för att hinna diskutera dina frågor grundligt?
Ja det är inte hälsosamt i alla fall. Känner mig halvt närvarande på jobbet och överallt för mitt fokus ligger någon annanstans... nej jag har inget inbokat nu. En utredning ligger längre fram i tiden och spolningen gjorde jag privat. Läkaren som opererade mig var inte speciellt pratsam alls så vill inte ringa och "störa" igen med samma frågor... Vill inte heller betala 900 för ett samtal med den privata, haha.

Vad skönt att din utredning går framåt! Ni går privat alltså? Verkar så skönt att slippa kötiden! Pratade med en tjej som precis gjort utredning hos landstinget som inte visade något men de fick remiss till ivf och kön är 9 månader...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 661
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 949
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 380
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 869
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp