En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är enligt min app på BIM+2 nu, skulle enligt den haft mens i måndags.
Tycker fortfarande den räknar lite knasigt men kanske jag som inte riktigt begriper.
Har matat in min cykellängd, när jag enligt test haft ÄL osv, men den kortar ner min cykel hela tiden.

Vilka appar använder ni?

Enligt mina egna uträkningar borde jag ha BIM på lördag. Avvaktar till måndag, har ingen mens kommit då så testar vi.
 
Är enligt min app på BIM+2 nu, skulle enligt den haft mens i måndags.
Tycker fortfarande den räknar lite knasigt men kanske jag som inte riktigt begriper.
Har matat in min cykellängd, när jag enligt test haft ÄL osv, men den kortar ner min cykel hela tiden.

Vilka appar använder ni?

Enligt mina egna uträkningar borde jag ha BIM på lördag. Avvaktar till måndag, har ingen mens kommit då så testar vi.

Tycker ovuview var överlägset bäst :)
 
Är enligt min app på BIM+2 nu, skulle enligt den haft mens i måndags.
Tycker fortfarande den räknar lite knasigt men kanske jag som inte riktigt begriper.
Har matat in min cykellängd, när jag enligt test haft ÄL osv, men den kortar ner min cykel hela tiden.

Vilka appar använder ni?

Enligt mina egna uträkningar borde jag ha BIM på lördag. Avvaktar till måndag, har ingen mens kommit då så testar vi.

Använder Ovia Fertility, tycker den är överlägsen. Vilken har du?

Det kan inte vara så att lutealfasen är förinställd på en längd som är kortare än den är för dig?
 
Använder Ovia Fertility, tycker den är överlägsen. Vilken har du?

Det kan inte vara så att lutealfasen är förinställd på en längd som är kortare än den är för dig?

Man kan inte ställa in lutealfasen, har P tracker. Ska kika på de som du och @Monifa använder, tack för tips!
 
*räcker upp handen*
Har är en till som försöker bli gravid, eller egentligen vet jag inte ens om jag vill erkänna det för mig själv... Men jag har slutat med preventivmedel sen oktober och har väl blivit lite småbesviken varje gång mensen har dykt upp. Börjar närma mig 30 och alltid sagt att jag vill ha barn innan. Men har inte haft något större sug förrän nu. Har dock haft läskigt dålig koll (och har fortfarande). Jag trodde att man kunde bli gravid närsomhelst i stort sett och inte just några få dagar runt ägglossning.
Wish me luck!
 
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Latsigini - ÄL ca 8/11, BIM ca 22/11, första försöket denna omgång, inga barn
-_Zacke_ BIM 23/11. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- maybebaby - ÄL ca 28/12, BIM ca 11/1. 5:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL mellan 31/12-2/2, BIM runt 15-17/1. Försökt sen jan -17, andra barnet
- KarinStarfighter, Äl ca 1/1 BIM ca 15/1. 12e försöket. Inga barn.
- underensten- ÄL 2/1, BIM 16/1. Inga barn. Försökt sen Oktober -17.
- Ingela_S - ÄL ca 9/1, BIM ca 24/1. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 14/1 BIM 28/1. Försök 4 med barn nr 2.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17


Lagt till mig i listan. Är osäker på ägglossningsdag dock. Enligt min app (min kalender) ska ÄL ha varit 2/1. 3/1 var jag på cellprov och då nämde barnmorskan att jag började närma mig ägglossning, så det är nog nu i dagarna. Har dock inga aning vad/om min kropp ger för tecken. Har ju inte letat förut :).
 
Lagt till mig i listan. Är osäker på ägglossningsdag dock. Enligt min app (min kalender) ska ÄL ha varit 2/1. 3/1 var jag på cellprov och då nämde barnmorskan att jag började närma mig ägglossning, så det är nog nu i dagarna. Har dock inga aning vad/om min kropp ger för tecken. Har ju inte letat förut :).
Jag har aldrig lärt känna min kropp och cykel så mycket som när vi började försöka skaffa barn.
Tecken på ägglossning för mig var äggviteflytningar (det ser verkligen ut som rå äggvita) 1-2 dagar innan jag fick positivt ägglossningstest. Ibland kunde jag även känna av värk i äggstockarna innan ägget lossade.
 
Beräknad mens är på tisdag, tänkte testa första gången nu på lördag. Har fortfarande molvärk.
 
Jag har aldrig lärt känna min kropp och cykel så mycket som när vi började försöka skaffa barn.
Tecken på ägglossning för mig var äggviteflytningar (det ser verkligen ut som rå äggvita) 1-2 dagar innan jag fick positivt ägglossningstest. Ibland kunde jag även känna av värk i äggstockarna innan ägget lossade.

Sånna flytningar känner jag igen att jag haft då och då, men inte förstått att det varit ägglossning utan mer tänkt "vilken tjock och kletig flytning". Jag kan dock inte tänka mig att jag har haft sånna en gång i månaden, kan man ha ägglossning mer sällan? :confused: Är Är sååå mycket jag inte vet om detta :D.
Men tänker att barnmorskan borde ha lite koll så hoppas på att det är nu i dagarna. Pratade inget om barnlängtan, det var bara nått hon nämde i farten. Så hoppas det var nått sånt hon såg och inte *host* gamla sperma rester som hon förväxla :rofl:
 
Sånna flytningar känner jag igen att jag haft då och då, men inte förstått att det varit ägglossning utan mer tänkt "vilken tjock och kletig flytning". Jag kan dock inte tänka mig att jag har haft sånna en gång i månaden, kan man ha ägglossning mer sällan? :confused: Är Är sååå mycket jag inte vet om detta :D.
Men tänker att barnmorskan borde ha lite koll så hoppas på att det är nu i dagarna. Pratade inget om barnlängtan, det var bara nått hon nämde i farten. Så hoppas det var nått sånt hon såg och inte *host* gamla sperma rester som hon förväxla :rofl:
Jag tänkte inte heller så förut. Tyckte mest det var jobbigt att det kom så mycket på en gång liksom :p.
Vissa har ägglossning mer sällan, du lär dig (om det tar tid) din cykel. Jag är väldigt regelbunden med mens 14 dagar (i vissa fall 13) efter ägglossning.
 
Jag har aldrig lärt känna min kropp och cykel så mycket som när vi började försöka skaffa barn.
Tecken på ägglossning för mig var äggviteflytningar (det ser verkligen ut som rå äggvita) 1-2 dagar innan jag fick positivt ägglossningstest. Ibland kunde jag även känna av värk i äggstockarna innan ägget lossade.

Jag hade ganska dålig koll på min cykel när vi började för snart ett halvår sen, har lärt mig massor sen dess haha :p nu har jag inte testat med äglossningstest, men jag har oxå väldigt tydliga äggviteflytningar inför ägglossning och kan även känna molvärk!

Här är det ÄL +7 dgr. Känner mig sjukt trött och lite molvärk mage, men det känns som att det lika gärna kan bero på något annat. :p spännande som vanligt å se om mensen kommer.. Är iaf ganska säker på att näst senaste mensen va ett tidigt missfall, då det blev en intensiv men kort blödning och med en rejäl slem/blodklump. Nu har jag även mer koll på hur länge jag brukar blöda å hur den ser ut. :)

Om det inte tar sig denna gången så blir nästa 6:e försöket. Kan man kontakta barnmorska för att boka besök för konsultation ang detta, eller kommer man bara få svaret att vänta 6 mån till? Vet ju att det är normalt att det kan gå upp till ett år innan man lyckas, men skulle vara skönt tycker jag att få prata om det ändå för det väcker ju en del frågor..
 
Just ja, jag har lite ömma bröst å dom har blivit fylligare.. å andra sidan har mina bröst tendens att variera i storlek under en månad.. :confused: nä hörrni nu ska jag sluta med funderande, en blir ju galen snart :banghead:
 
Hade långt prat igår med maken när vi va ute på långpromenaden med vagn och hundar. Vi har bestämt oss för att njuta av att vi fick vår lille Sammy i våras efter all kamp som varit och bara ta det lugnt fram till sommaren och sen känna efter då om vi är redo för en ny graviditet eller inte.

Det är en skitjobbig process för oss att vara gravida efter traumat med att Filippa dog i magen och det kan vara skönt att bara leva nu utan pressen med alla kontroller och rädslan att det ska hända igen.
Syskon blir det säkert men inte just idag:heart
 
Hade långt prat igår med maken när vi va ute på långpromenaden med vagn och hundar. Vi har bestämt oss för att njuta av att vi fick vår lille Sammy i våras efter all kamp som varit och bara ta det lugnt fram till sommaren och sen känna efter då om vi är redo för en ny graviditet eller inte.

Det är en skitjobbig process för oss att vara gravida efter traumat med att Filippa dog i magen och det kan vara skönt att bara leva nu utan pressen med alla kontroller och rädslan att det ska hända igen.
Syskon blir det säkert men inte just idag:heart

:heart
Förstår ert beslut, klokt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 660
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 922
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 380
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 857
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp