En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då har sambon fått hem sitt plaströr för spermaprov. Det är inte helt enkelt att göra provet förstod vi :laugh: Det ska in ett speciell datum en speciell tid, i det här fallet en måndagseftermiddag. Provet ska vara max en timme gammalt när det lämnas in. Vi bor i en stad, sambon jobbar i en annan och sjukhuset ligger i en tredje. Han kan inte göra det hemma eller på jobbet (vilket inte kändes lämpligt ändå) för då hinner han inte i tid, så vi antar att en toalett på sjukhuset blir mest praktiskt men det känns så himla knäppt. Hur som helst blir det skönt att ha det gjort och förhoppningsvis ser det normalt ut. En del av mig VILL att det ska vara fel på någon av oss så att vi kan få hjälp NU, men den rationella sidan av mig tänker att det är bättre att allt är bra - vi får vänta så länge det krävs helt enkelt... Men ja.

På kliniken där min sambo lämnade sitt prov så hade de två rum för just det ändamålet. Rummen var utrustade med schäslong och lämplig lektyr. Det fanns ett skåp på väggen där man satte provet och som hade ett litet larm så personalen kunde ta hand om provet direkt. Vi har samma logistikproblem som ni, så sambon hade gärna sluppit att åka till kliniken, men det gick inte att lösa på nåt annat sätt. Och som sagt, det är ju det lilla i sammanhanget som de behöver stå ut med.
 
Nej jag tror dig. Jag bara tänkte att det finns många som tror att det är samma som med hcg-test, där minsta lilla streck är plus.
Nej det vet jag att det inte är.
Däremot så var det igår lika starkt som kontrollstrecket. Glömde dock plånboken hemma så får köpa ett gravtest igår. Tror däremot inte att jag är gravid, kroppen är nog ”bara” lite bananas efter mitt sena missfall..
 
Haha visst är de fantastiskt! De erbjöd min sambo ett rum där männen ”brukar” göra det! De funkade inge vidare för honom :p

Men va tusan genomgår man en ivf ska de väll utsättas för nått de också!

På kliniken där min sambo lämnade sitt prov så hade de två rum för just det ändamålet. Rummen var utrustade med schäslong och lämplig lektyr. Det fanns ett skåp på väggen där man satte provet och som hade ett litet larm så personalen kunde ta hand om provet direkt. Vi har samma logistikproblem som ni, så sambon hade gärna sluppit att åka till kliniken, men det gick inte att lösa på nåt annat sätt. Och som sagt, det är ju det lilla i sammanhanget som de behöver stå ut med.

Hade trott att det skulle finnas såna rum, men fick ingen info om det... Hade varit praktiskt även om jag är glad att slippa själv :D Men ja, det är ju en förhållandevis lätt uppgift i sammanhanget.
 
Okej.. Testen kom på posten nu på eftermiddagen och jag kunde inte låta bli att testa. Vet inte om min önskan gör att ögonen spelar mig ett spratt, så - hjälp någon med klar syn? Alltså - ej morgonurin och inte heller särskilt långt mellan toalettbesöken.
7E23DF37-E3D0-4A2E-815D-69BD98565B79.jpeg
 
Okej.. Testen kom på posten nu på eftermiddagen och jag kunde inte låta bli att testa. Vet inte om min önskan gör att ögonen spelar mig ett spratt, så - hjälp någon med klar syn? Alltså - ej morgonurin och inte heller särskilt långt mellan toalettbesöken.
Visa bifogad fil 14079
Ett streck om än svagt. Testa igen imorgon bitti. Men är det inte fortfarande rester efter missfallet så säger jag Grattis!
 
Okej.. Testen kom på posten nu på eftermiddagen och jag kunde inte låta bli att testa. Vet inte om min önskan gör att ögonen spelar mig ett spratt, så - hjälp någon med klar syn? Alltså - ej morgonurin och inte heller särskilt långt mellan toalettbesöken.
Visa bifogad fil 14079
Jag ser ett streck. Svagt men streck. Jag brukar inte vara sån som "letar streck", men jag hade ett likadant resultat i tisdags. Skrattade åt mig själv när jag kisade och vinklade mot ljuset. Tog ett nytt på onsdagen som var positivt innan jag ens kissat klart. Så grattis till oss :p :nailbiting:

/Fortfarande i chock och begriper inte hur det hela har gått till...
 
- KarinStarfighter, Äl ca 11 april BIM ca 25 april. 15:e försöket. Inga barn.
- Ingela_S - ÄL ca 17/4, BIM ca 1/5. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- ÄL 22/4, BIM 7/5. Försökt sen Oktober -17. MF 1/2 + 7/4. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
- Lilleknodd2 - väntar läkning och att kroppenkommer igång igen efter ett MA i vecka 17. BIM ca 3/5
-Klura - BIM 13/4 - ägglossning ??? Första försöket, har nog inte lyckats träffa ägglossning
- Hedblomster - ÄL 2/5, BIM 17/5. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - ÄL ca 2/5, BIM runt 17/5. Försökt sen jan -17, andra barnet

Otroligt ödmjuk och tacksam smyger jag ännu en gång ut från tråden, hoppas att min frånvaro blir längre än sist och att ni andra gör mig sällskap "på andra sidan"
 
Jag ser ett streck. Svagt men streck. Jag brukar inte vara sån som "letar streck", men jag hade ett likadant resultat i tisdags. Skrattade åt mig själv när jag kisade och vinklade mot ljuset. Tog ett nytt på onsdagen som var positivt innan jag ens kissat klart. Så grattis till oss :p:nailbiting:

/Fortfarande i chock och begriper inte hur det hela har gått till...
Stort grattis till oss!
Trodde faktiskt att kroppen skulle ta lite längre tid på sig med tanke på det sena missfallet - men tack kroppen isåfall!
Hoppas på ett starkt streck imorgon bitti, och om så är fallet så hoppas jag av hela min själ att lillebror som höll sig kvar i 17v inte får sällskap nu..
 
Jag ser ett streck. Svagt men streck. Jag brukar inte vara sån som "letar streck", men jag hade ett likadant resultat i tisdags. Skrattade åt mig själv när jag kisade och vinklade mot ljuset. Tog ett nytt på onsdagen som var positivt innan jag ens kissat klart. Så grattis till oss :p:nailbiting:

/Fortfarande i chock och begriper inte hur det hela har gått till...
Grattis :bump:
 
- KarinStarfighter, Äl ca 11 april BIM ca 25 april. 15:e försöket. Inga barn.
- Ingela_S - ÄL ca 17/4, BIM ca 1/5. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- ÄL 22/4, BIM 7/5. Försökt sen Oktober -17. MF 1/2 + 7/4. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
-Klura - BIM 13/4 - ägglossning ??? Första försöket, har nog inte lyckats träffa ägglossning
- Hedblomster - ÄL 2/5, BIM 17/5. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - ÄL ca 2/5, BIM runt 17/5. Försökt sen jan -17, andra barnet

Smyger ut härifrån igen och hoppas att jag inte behöver komma tillbaka mer förrän det är dags för nummer tre.
Håller tummarna för att fler av er får göra mig sällskap.

stickan imorse var fortfarande svag, så jag gissar på att ÄL var senare än 14 dagar efter missfallet. Jag ser dock strecket även idag, och hoppas på att det om ett par dagar är starkare.
 

Bifogade filer

  • F5843CE6-0504-4709-B581-32A23551A796.jpeg
    F5843CE6-0504-4709-B581-32A23551A796.jpeg
    78,9 KB · Visningar: 103
- Ingela_S - ÄL ca 17/4, BIM ca 1/5. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- ÄL 22/4, BIM 7/5. Försökt sen Oktober -17. MF 1/2 + 7/4. Inga barn.
- KarinStarfighter, Äl ca 11 maj BIM ca 25 maj. 16:e försöket. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
-Klura - BIM 13/4 - ägglossning ??? Första försöket, har nog inte lyckats träffa ägglossning
- Hedblomster - ÄL 2/5, BIM 17/5. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - ÄL ca 2/5, BIM runt 17/5. Försökt sen jan -17, andra barnet

Och där kom mensen. 4 dagar sen. Hade börjat hoppas, men såklart inget denna månaden heller.

Ringde Linköping i veckan. Ska få komma på första besök innan 18/5. Kommer troligen hinna med ett försök innan semestern. Och utifrån att de sa det så verkar det sannolikt att de blir kort protokoll. Dvs tar det sig inte nästa gång så blir det att starta med sprutor. Nervöst.

Är dock lite orolig för hur vi ska kunna ta ledigt från jobbet med så kort varsel. Förstår att äggplock blir med kort varsel, men ett planerat besök som det första borde de ju kunna kalla till med bättre framförhållning... särskilt när vi har mer än 1h resväg.

Det får lösa sig. Ivf är viktigare än jobbet alla gånger.
 
- Ingela_S - ÄL ca 17/4, BIM ca 1/5. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- ÄL 22/4, BIM 7/5. Försökt sen Oktober -17. MF 1/2 + 7/4. Inga barn.
- KarinStarfighter, Äl ca 11 maj BIM ca 25 maj. 16:e försöket. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
-Klura - BIM 13/4 - ägglossning ??? Första försöket, har nog inte lyckats träffa ägglossning
- Hedblomster - ÄL 2/5, BIM 17/5. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - ÄL ca 2/5, BIM runt 17/5. Försökt sen jan -17, andra barnet

Och där kom mensen. 4 dagar sen. Hade börjat hoppas, men såklart inget denna månaden heller.

Ringde Linköping i veckan. Ska få komma på första besök innan 18/5. Kommer troligen hinna med ett försök innan semestern. Och utifrån att de sa det så verkar det sannolikt att de blir kort protokoll. Dvs tar det sig inte nästa gång så blir det att starta med sprutor. Nervöst.

Är dock lite orolig för hur vi ska kunna ta ledigt från jobbet med så kort varsel. Förstår att äggplock blir med kort varsel, men ett planerat besök som det första borde de ju kunna kalla till med bättre framförhållning... särskilt när vi har mer än 1h resväg.

Det får lösa sig. Ivf är viktigare än jobbet alla gånger.
Äggplock torde du veta datum för några dagar på förväg. Jag har alltid bara meddelat min chef på förhand att jag kommer att vara borta några dagar kring vecka X, och sen har jag sjukanmält mig till kollegorna dagen för plock.

Räkna med att vara rätt orörlig några dagar före och efter plock även om du inte blir överstimulerad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 606
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 360
· Visningar
182 840
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 362
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp