En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar inte bli någon bebis gjord denna månad :(
Har BIM den 2:a maj och igår fick jag mens. Så nu är jag nere då jag känt mig illamående typ 1 vecka.
Men det är väl bara att ta nya tag till nästa ägglossning för ny inseminering.
 
Enligt senaste mensen är jag i v 7+4. Rosa/ljust röd flytning efter att ha varit på toa. Ingen smärta. Precis som senaste missfallet.
 
Uppdaterar listan. Mensen kom enligt min app 11 dagar sent och hade mer ont och blödde mer intensivt än innan, dock bara 5-6 dagar vilket är mindre än med spiralen. Första mensen efter jag tog ut spiralen så vet inte riktigt vad som är normalt.


- Ingela_S - ÄL ca 17/4, BIM ca 1/5. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- ÄL 22/4, BIM 7/5. Försökt sen Oktober -17. MF 1/2 + 7/4. Inga barn.
- KarinStarfighter, Äl ca 11 maj BIM ca 25 maj. 16:e försöket. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
-Klura - BIM 13/4 - ägglossning ??? Första försöket, har nog inte lyckats träffa ägglossning
- Hedblomster - ÄL 2/5, BIM 17/5. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - ÄL ca 2/5, BIM runt 17/5. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Klura - ÄL ca 8/5. BIM ca 22/5. Andra försöket, inga barn.
 
Uppdaterar listan, mensen kom som vanligt även denna gång.

- Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- ÄL 22/4, BIM 7/5. Försökt sen Oktober -17. MF 1/2 + 7/4. Inga barn.
- KarinStarfighter, Äl ca 11 maj BIM ca 25 maj. 16:e försöket. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
-Klura - BIM 13/4 - ägglossning ??? Första försöket, har nog inte lyckats träffa ägglossning
- Hedblomster - ÄL 2/5, BIM 17/5. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - ÄL ca 2/5, BIM runt 17/5. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Klura - ÄL ca 8/5. BIM ca 22/5. Andra försöket, inga barn.
-Ingela_S - ÄL ca 13/5, BIM ca 27/5. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
 
Uppdaterar listan, mensen kom som vanligt även denna gång.

- Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- ÄL 22/4, BIM 7/5. Försökt sen Oktober -17. MF 1/2 + 7/4. Inga barn.
- KarinStarfighter, Äl ca 11 maj BIM ca 25 maj. 16:e försöket. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
-Klura - BIM 13/4 - ägglossning ??? Första försöket, har nog inte lyckats träffa ägglossning
- Hedblomster - ÄL 2/5, BIM 17/5. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - ÄL ca 2/5, BIM runt 17/5. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Klura - ÄL ca 8/5. BIM ca 22/5. Andra försöket, inga barn.
-Ingela_S - ÄL ca 13/5, BIM ca 27/5. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.

Tråkigt... inget nytt från er klinik?
 
Nej, jag tänkte ringa i nästa vecka och fråga. Då har det gått två månader och de sa sist att vi skulle få tid till första besök inom vårdgarantin, dvs tre månader.

Har ni fått någon bestämd tid för ert första besök?

Sambon ringde i förra veckan och då var budet att vi skulle få en tid innan 18 maj, men det är ju inom två veckor. Visst att vi är motiverade och såklart försöker ta den tid som erbjuds, men vi har över en timme dit så behöver ju ta ledigt en halv dag iaf och det behöver ju planeras så att mina pat kan avbokas i hyfsad tid. Hoppas på brev i brevlådan idag eller imorgon om de nu ska lova vad de sagt.

Ring du tycker jag. Alltid skönt att veta vad man ska förhålla sig till!
 
Fy vad tråkigt :(. Mitt senaste missfall hade jag ingen smärta heller.
Låter som det är dags att kontakta vården om du fått feber!
Ring så du får en kontroll eftersom du fått feber! Kan tyda på en infektion.
Gå till läkare. Blodet luktar och du har feber. Det låter infekterat.

Hade sedan innan en tid för VUL idag klockan 11 så vi är snart på väg för att träffa gyn. Känns skönt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 606
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 360
· Visningar
182 928
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 368
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp