Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack alla!

Det känns faktiskt ganska okej nu. Det jobbigaste är att det blivande storasyskonet är otroligt ledsen.

Tyvärr hade jag fått en infektion också, ringde gyn och meddelade.
 
Tack alla!

Det känns faktiskt ganska okej nu. Det jobbigaste är att det blivande storasyskonet är otroligt ledsen.

Tyvärr hade jag fått en infektion också, ringde gyn och meddelade.
:heart

Så tråkigt :( Hoppas infektionen ger med sig snart och att ni kommer igen fort nu då :heart
 
Igår kläckte en av mina favoritkollegor ur sig att han väntar tillökning i höst, en annan kollega ska ha när som helst och går runt här med magen i vädret (:heart). Så det känns som att det blir massor av bebis-/förlossnings-/graviditetsprat på jobbet mest hela tiden just nu. Samtidigt lyser min mens med sin frånvaro (pga hormonbehandlingen troligtvis, är inte gravid :cautious:) och det känns blöh :turd: att gå och vänta på den bara för att få sätta igång med nästa cykel hormoner. Nu ska dosen dubblas eftersom den enkla dosen varken verkade göra till eller från för ägglossningen. Woho! :banghead:

Jag har i alla fall bokat in en tid för att göra en (kosmetisk-)tatuering! Har velat göra en sedan i sommras med har dragit mig lite för det eftersom man inte får vara gravid (och jag inte får tummen ur), men det verkar jag ju ändå inte bli så nu kör jag :D
Slår till och ska prova ut en hoppsadel också, efter år av velande. Jag som vågar hoppa typ nedgrävda bommar i marken som icke-gravid :angel: Så nu ska här tas tillvara på tiden som barnlös! :cool:
 
Igår kläckte en av mina favoritkollegor ur sig att han väntar tillökning i höst, en annan kollega ska ha när som helst och går runt här med magen i vädret (:heart). Så det känns som att det blir massor av bebis-/förlossnings-/graviditetsprat på jobbet mest hela tiden just nu. Samtidigt lyser min mens med sin frånvaro (pga hormonbehandlingen troligtvis, är inte gravid :cautious:) och det känns blöh :turd: att gå och vänta på den bara för att få sätta igång med nästa cykel hormoner. Nu ska dosen dubblas eftersom den enkla dosen varken verkade göra till eller från för ägglossningen. Woho! :banghead:

Jag har i alla fall bokat in en tid för att göra en (kosmetisk-)tatuering! Har velat göra en sedan i sommras med har dragit mig lite för det eftersom man inte får vara gravid (och jag inte får tummen ur), men det verkar jag ju ändå inte bli så nu kör jag :D
Slår till och ska prova ut en hoppsadel också, efter år av velande. Jag som vågar hoppa typ nedgrävda bommar i marken som icke-gravid :angel: Så nu ska här tas tillvara på tiden som barnlös! :cool:

Hoppsadel är bra när man är ute och galopperar också :D
 
Jag har tagit ett positivt gravtest nu på morgonen. Vågar dock inte hoppas för mycket. Två missfall, vad säger att det här kommer att fungera?

I fredags kom min bästa vän och hennes lilla 6mån son hem till mig och hon berättade att hon var gravid. Hon hade dåligt samvete för att hon vet att vi försöker och har fått missfall, men för henne räckte en gång oskyddat denna gången. Självklart blev jag glad för hennes skull och hennes oro över mig gjorde mig lite rörd :love:. Vore underbart att få gå igenom detta tillsammans med en nära vän. Men jag kommer gå runt och vara rädd för att hitta blod i trosorna. Försöker hålla lite band på känslorna ett tag och inte hoppas för mycket.
 
Jag har tagit ett positivt gravtest nu på morgonen. Vågar dock inte hoppas för mycket. Två missfall, vad säger att det här kommer att fungera?

I fredags kom min bästa vän och hennes lilla 6mån son hem till mig och hon berättade att hon var gravid. Hon hade dåligt samvete för att hon vet att vi försöker och har fått missfall, men för henne räckte en gång oskyddat denna gången. Självklart blev jag glad för hennes skull och hennes oro över mig gjorde mig lite rörd :love:. Vore underbart att få gå igenom detta tillsammans med en nära vän. Men jag kommer gå runt och vara rädd för att hitta blod i trosorna. Försöker hålla lite band på känslorna ett tag och inte hoppas för mycket.
Jag håller tummarna för att du får gå hela vägen denna gång :heart :up: Välkommen till vintertråden när du är redo. Vi är flera där som gått igenom missfall. Tyvärr, men då kan vi iaf stötta varandra :love:
 
Jag anar att jag kommer få hoppa in här igen. Har haft ljusrosa flytningar hela dagen och börjar nu få färskt blod samt smärta.

Letar upp listan när jag sitter vid datorn sen.
 
uppdaterar tyvärr listan.

- Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- ÄL 22/4, BIM 7/5. Försökt sen Oktober -17. MF 1/2 + 7/4. Inga barn.
- KarinStarfighter, Äl ca 11 maj BIM ca 25 maj. 16:e försöket. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
-Klura - BIM 13/4 - ägglossning ??? Första försöket, har nog inte lyckats träffa ägglossning
- Hedblomster - ÄL 2/5, BIM 17/5. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - ÄL ca 2/5, BIM runt 17/5. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Klura - ÄL ca 8/5. BIM ca 22/5. Andra försöket, inga barn.
-Ingela_S - ÄL ca 13/5, BIM ca 27/5. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Lilleknodd 2 - ÄL ca 20/5, BIM 3/6. Försöker få till ett syskon. Ett MA i v 18 samt ett MF i v 6.
 
Fick resultatet på mina blodprov idag på posten. Amh värde 2.2, det är väl helt normalt eller? Är 28 år. Hade man kunnat önska högre eller är det bra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 833
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 374
· Visningar
187 321
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 449
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 358
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp