En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika kul att läsa om de som väntar tillökning :) håller tummarna!


Här har det inte hänt något nytt på baby-fronten. Ibland undrar jag om sambon någonsin skulle vilja ha barn. Återstår att se. I övrigt så tycker jag väldigt mycket om min sambo så jag står ut med att vänta.
 
Men grattis!!!! :D

Stort tack! Känns konstigt att inte berätta för alla man känner. Ens liv förändrades lite över en natt och så kan man liksom inte visa det utåt. Eller ja, klart man kan men vill gärna vänta till iaf v. 12 att berätta för närmaste. Sen blir det ett par jag kommer berätta tidigare så man har någon att ventilera med. Så svårt att fatta det när man inte pratar med andra om det.
 
Drömde att jag var gravid, genomgick förlossning och fick världens sötaste dotter. Tror det är hormonrusning i min kropp just nu :p :D Och jag som funderat på om jag är redo för barn, tror jag fick svaret där.
 
Drömde att jag var gravid, genomgick förlossning och fick världens sötaste dotter. Tror det är hormonrusning i min kropp just nu :p :D Och jag som funderat på om jag är redo för barn, tror jag fick svaret där.
Haha, och jag drömde att jag fött barn, (en söt liten dotter även här ;) ) även om jag inte hade minsta minne av det. Drömde att jag liksom vaknade upp efter någon sorts black out och fick reda på att jag genomgått förlossning och fått en liten flicka (och tydligen även betett mig rejält illa mot min sambo under tiden :crazy::o . Fick aldrig veta hur däremot...) Märklig och på sätt och vis ganska obehaglig dröm, att inte få veta vad som hade hänt och vad jag hade gjort.
Enligt kalendern drar det ihop sig till ägglossning, och i så fall "försök nr 2". Kan väl aldrig vara så att det är en massa tankar som snurrar omkring? :p
 
Jag drömde istället om hela förlossningen och hur jag klarade den utan smärtlindring. Dock minns jag att precis när hon kom fram var inte sambon där, han höll på med datorn i nåt annat rum :p.

När jag imorse berättade för sambon om drömmen sa han bara: "det är nog ingen sanndröm, du som är så smärtkänslig". :cool:
 
Jag brukar också drömma om förlossningar och det brukar va de mest konstiga drömmar att man undrar vad det är för fel på en när man vaknar :D

Här fortsätter Äl-testen vara svaga.. Gjort två idag, förmiddag och eftermiddag... Kroppen säger att Äl borde va typ idag eller imorgon.. Jobbigt humör, hugg till och från i äggstocksregionerna, flytningar liknade äggvita (iaf lite)..
Varför blir inte testen starkare.. Dom är så svaga att man knappt kan se strecken?
Ska man gå på känslan eller på Äl-testen.. Vågar man ens lita på dem? Vad gör jag för fel? :cautious: :banghead: Hade jag kanske Äl i onsdags ändå när stickorna var hyfsat starka och missade stegringen?
Jaja vi har iaf nuppat på bra hittills och fortsätter väl nuppa liteoch testa med stickorna..
 
Det kan vara jättestarkt imorgon trots att det är supersvagt idag. Det beror på, helt enkelt.

@Tora och @lil-sis var det inte så att d-vitamin kunde hjälpa en få tydligare äl-testresultat?

Jag hade inget egentligt positivt test senaste cykel (missade två testdagar) men hade extremt tydlig äl-känsla ändå. Man lär sig med tiden. Jag vet i alla fall genast ifall min äl uteblir nuförtiden.
 
Det kan vara jättestarkt imorgon trots att det är supersvagt idag. Det beror på, helt enkelt.

@Tora och @lil-sis var det inte så att d-vitamin kunde hjälpa en få tydligare äl-testresultat?

Jag hade inget egentligt positivt test senaste cykel (missade två testdagar) men hade extremt tydlig äl-känsla ändå. Man lär sig med tiden. Jag vet i alla fall genast ifall min äl uteblir nuförtiden.

Ja jag får helt enkelt fortsätta testa, men man blir så sjukt nojjig! :p
D-vitamin.. Ja det kan va värt att testa, det har jag hemma :)
 
Det kan vara jättestarkt imorgon trots att det är supersvagt idag. Det beror på, helt enkelt.

@Tora och @lil-sis var det inte så att d-vitamin kunde hjälpa en få tydligare äl-testresultat?

Jag hade inget egentligt positivt test senaste cykel (missade två testdagar) men hade extremt tydlig äl-känsla ändå. Man lär sig med tiden. Jag vet i alla fall genast ifall min äl uteblir nuförtiden.

Jo. För mig stor skillnad.
 
Jaha, mens idag redan. Jag som trodde att den skulle komma på onsdag. En cykel på 26dgr är lite i snålaste laget tycker jag nog.

Så nu måste jag bestämma mig om p-spruta senast onsdag :crazy:
 
Mens här med. Så nu blir det till att beställa Äl-tester. Ska ändå bli spännande o se om jag har koll på min kropp eller ej.
4 försök avklarade, denna månaden var dock inte mkt till försök i o m att vi knappt har setts (han har jobbat och jag har varit iväg på semester). Men tiden tickar på :/
 
En jättedum fråga :o Hur känner ni ägglossning?
Jag har gått på p-piller så himla länge och hade ju bara en ägglossning innan jag blev gravid med missfallet. Den ägglossningen kom strax efter en cystruptur så det var lite svårt att skilja på smärta och smärta där ett tag. Nu har jag i alla fall känt smärta i ena sidan av magen, där jag spontant skulle gissa att min ena äggstock kan befinna sig :angel: Det känns lite som hugg/tryck på en väldigt specifik punkt. Jag fattar ju att det alldeles säkert är individuellt hur det känns, men jag kan ju i alla fall få fiska efter svar i stil med "JA, det är 100% säkert ägglossning :up:!"

Det vore väldigt skönt om apparaturen där nere kommit igång så snart efter missfallet, så vi kan sätta igång att försöka igen!
 
En jättedum fråga :o Hur känner ni ägglossning?
Jag har gått på p-piller så himla länge och hade ju bara en ägglossning innan jag blev gravid med missfallet. Den ägglossningen kom strax efter en cystruptur så det var lite svårt att skilja på smärta och smärta där ett tag. Nu har jag i alla fall känt smärta i ena sidan av magen, där jag spontant skulle gissa att min ena äggstock kan befinna sig :angel: Det känns lite som hugg/tryck på en väldigt specifik punkt. Jag fattar ju att det alldeles säkert är individuellt hur det känns, men jag kan ju i alla fall få fiska efter svar i stil med "JA, det är 100% säkert ägglossning :up:!"

Det vore väldigt skönt om apparaturen där nere kommit igång så snart efter missfallet, så vi kan sätta igång att försöka igen!

Smärtan eller känslan är precis som du skriver väldigt subjektivt, men jag skulle likna den vid en kramande känsla i äggstocksområdet. Sen har jag väldigt tydliga flytningar, som är som äggvita (okokt ägg då haha)
 
En jättedum fråga :o Hur känner ni ägglossning?
Jag har gått på p-piller så himla länge och hade ju bara en ägglossning innan jag blev gravid med missfallet. Den ägglossningen kom strax efter en cystruptur så det var lite svårt att skilja på smärta och smärta där ett tag. Nu har jag i alla fall känt smärta i ena sidan av magen, där jag spontant skulle gissa att min ena äggstock kan befinna sig :angel: Det känns lite som hugg/tryck på en väldigt specifik punkt. Jag fattar ju att det alldeles säkert är individuellt hur det känns, men jag kan ju i alla fall få fiska efter svar i stil med "JA, det är 100% säkert ägglossning :up:!"

Det vore väldigt skönt om apparaturen där nere kommit igång så snart efter missfallet, så vi kan sätta igång att försöka igen!

Inga frågor är dumma :)
Mig känns det först ett par dagar innan med molvärk, då har jag också vattniga flytningar.
Ju närmre det blir desto mer blir flytningarna som rå äggvita och jag få hugg, stickningar vid äggstockarna, oftast mest på ena sidan..
Nu när jag testat med ÄL-test stämmer de överens med symptom hittills ,så enligt kroppen gissar jag på ägglossning i morgon.. Får hoppas att stickorna säger samma bara :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 704
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 727
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 346
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp