Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl.
Här sitter jag och är smått förvirrad... O_o
Har testat med ÄL test sen i måndags, mensen tog slut i lördags, jag tänkte att jag var sjukt ute i god tid. Vill ju inte missa ÄL. Har visat svagt på alla tester, liiiite starkare igår vid 13 men inte lika starkt som kontrollstrecket så enligt mig inte "positivt" Vi hade sex igår iaf för att vara säkra..
Idag när jag tog testet så visade det helt blankt :confused::confused: Inte ens i närheten till ett andra streck?!

Kan stegringen kommit senare på kvällen och jag hade ÄL igår/ idag?
Känner mig jätte förvirrad, kan jag verkligen ha ÄL så tidigt efter mensen?

Kan i och förklara varför jag plötsligt började böla efter att ha skrivit fel på låneansökan till banken igår och har haft lite molvärk :D:o
Men jag brukar alltid för flytningar ala äggvita (förlåt ofräscht)??
Hjääällpp... Blir knäpp av det här :nailbiting::banghead:
 
Kl.
Här sitter jag och är smått förvirrad... O_o
Har testat med ÄL test sen i måndags, mensen tog slut i lördags, jag tänkte att jag var sjukt ute i god tid. Vill ju inte missa ÄL. Har visat svagt på alla tester, liiiite starkare igår vid 13 men inte lika starkt som kontrollstrecket så enligt mig inte "positivt" Vi hade sex igår iaf för att vara säkra..
Idag när jag tog testet så visade det helt blankt :confused::confused: Inte ens i närheten till ett andra streck?!

Kan stegringen kommit senare på kvällen och jag hade ÄL igår/ idag?
Känner mig jätte förvirrad, kan jag verkligen ha ÄL så tidigt efter mensen?

Kan i och förklara varför jag plötsligt började böla efter att ha skrivit fel på låneansökan till banken igår och har haft lite molvärk :D:o
Men jag brukar alltid för flytningar ala äggvita (förlåt ofräscht)??
Hjääällpp... Blir knäpp av det här :nailbiting::banghead:
Det borde inte vara omöjligt att ägglossningen kommit tidigt. Vissa kan få ägglossning på dag 7 tex. När startade din mens? Den dagen är ju dag 1. Hur lång har sin cykel varit tidigare månader?

För att vara på den säkra sidan kan du förutsätta testa en gång om dagen. Ibland är ju kroppen lite lurig. Man får en stegring tidigt i cykeln men ägget släpper en vecka senare efter en ny stegring.

Ni kanske skulle ligga lite idag också för att inte missa om det nu var ägglossning :)

Mvh Miks
 
Idag är dag 11 i cykeln..
Min cykel är väldigt regelbunden på 27 eller 28 dagar..

Japp.. Blir till lite nuppande ikväll och fortsatt testande och se om det blir en ny stegring...:grin: Får safety nuppa lite nu några dagar fram över tror jag :D
 
Idag är dag 11 i cykeln..
Min cykel är väldigt regelbunden på 27 eller 28 dagar..

Japp.. Blir till lite nuppande ikväll och fortsatt testande och se om det blir en ny stegring...:grin: Får safety nuppa lite nu några dagar fram över tror jag :D
Ägglossning på dag 10 med andra ord om testerna stämmer. Vet du hur lång lutealfas du brukar ha? Det vanligaste är 14 dagar. Jag har tex 15 dagar. Det är tiden mellan ägglossning och mens. Om du vet den kan du räkna ut när BIM är ganska exakt.

Mvh Miks
 
Ägglossning på dag 10 med andra ord om testerna stämmer. Vet du hur lång lutealfas du brukar ha? Det vanligaste är 14 dagar. Jag har tex 15 dagar. Det är tiden mellan ägglossning och mens. Om du vet den kan du räkna ut när BIM är ganska exakt.

Mvh Miks
Jag har ingen aning om här lång luteal fas jag har, därför jag börjat ned ÄL-test nu.. :)
 
Har fått förnyat recept på p-sprutor så nästa vecka när blodbadet börjar är det dags för de igen.

Mest för att slippa migränen men också för att inte behöva fundera.

Sambons nästa barnbarn är nog snart här, slemproppen gick igår och mamman har nästan inget kvar av livmodertappen.

Spännande! Det är eg fem veckor kvar men så länge lär det ju inte dröja.
 
Kl. Haft fullt upp med mäklare som varit och värderat vår lägenhet inför försäljning så jag har ju inte hunnit skriva att jag gjorde ett nytt ÄL-test vid 17 tiden efter att hållt mig i 4h.
Blev ett ytterst svagt streck.. Så det är mycket möjligt att ägglossning inte varit än och det blev nåt knas med det förra testet :)
 
Köp tvåpack :D

Om strecket är tydligt om än svagt skulle jag tolka det som positivt. Har du Äl-test du kan använda också? De är känsligare.

innan när jag testat har de bara visat blankt så det är ju absolut streck nu, om än svaga. Nej tyvärr, äl-testerna är slut och jag hann inte få utslag på dom innan dom tog slut heller (köpte typ 2-3 för få typiskt nog).

Men jag hade bim i tisdags så jag är ju några dagar över iaf, så det borde ju visa på digitalt i så fall.
 
Alltså det är ett svaaaagt streck (testlagrets)..... vågar man lita på det? Jag ser klart och tydligt att det är ett streck men det är väldigt ljust rosa...

Ett streck är ett streck och om det är rosa skulle jag absolut tolka det som positivt! Imorgon bör det vara starkare!

Äl-test som gravtest skulle jag inte lita på. Det verkar vara väldigt olika från person till person. När jag var gravid första gången och på gravtest fick lika starkt teststreck som kontrollstreck så visade äl-testet lika svagt som de gör för mig när det är negativa på äl. (Testade med äl-test ur rent studiesyfte :D )
 
Ett streck är ett streck och om det är rosa skulle jag absolut tolka det som positivt! Imorgon bör det vara starkare!

Äl-test som gravtest skulle jag inte lita på. Det verkar vara väldigt olika från person till person. När jag var gravid första gången och på gravtest fick lika starkt teststreck som kontrollstreck så visade äl-testet lika svagt som de gör för mig när det är negativa på äl. (Testade med äl-test ur rent studiesyfte :D )

Jag tänker med att ett streck är ett streck men så googlade jag och då verkar det vara flera som fått svaga streck på testlagrets ena dagen och sedan blankt andra dagen så därför blev jag himla osäker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 849
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 467
Senast: Milosari
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 022
Senast: mamman
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 993
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp