En tråd om avmaskning och träckprov

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd om avmaskning och träckprov

Såg verkligen Equiterapeften att hästen hade järnbrist ? Bara sådär genom att titta på den...wow ! ;)

Nu är ju järnbrist väldigt sällsynt hos hästar, värdena kan vara låga pga infektion UTAn att hästen har järnbrist.
 
Sv: En tråd om avmaskning och träckprov

träckprovet visar 575 blodmask, bör jag avmaska nu eller vänta? Är det i sånt fall Cydectin som gäller?Någon som vet?
 
Sv: En tråd om avmaskning och träckprov

Javisst, hon är helt otrolig! En sån där hästviskare, hästen kanske viskade det till henne, kanske? :D

Nä, visst har du och Madick helt rätt, klart han inte hade järnbrist från avmaskningen. Behövde höra det från någon annan, blev så ställd själv att jag blev osäker.

Tack så mycket för svaren!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
791
Senast: Habina
·
Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 330
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Här är en tråd där vi kan diskutera hur vi tycker att man ska bemöta psykiskohälsa på forumet, så behöver vi inte spåra ur andra trådar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
13 881
Senast: hundtant
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 998
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp