En underbar present men..

Jovisst gör jag det. Och de är verkligen fina bara väldigt in your face och inte alls min stil.
Vad är det du är ledsen över?
Om tavlorna inte passar kan ni sätta dem någon annanstans och så kan ni prata om att köpa de tavlor du vill ha. Eller vill mannen inte ha de tavlorna? Han kanSke vill ha sina tavlor i sovrummet?
 
Inte din stil men uppenbarligen hans. Håller man noga på sin stil så riskerar nog hemmet bli en konflikthärd.
Det verkar ju ha gått bra i X antal år hittils. Förstår inte varför det skulle bli ett världskrig av att hänga tavlorna i barnens rum.
Uppenbarligen var Ts och sambo hlet med varanda på stilen i sovrummet.
 
Jovisst gör jag det. Och de är verkligen fina bara väldigt in your face och inte alls min stil.
"In your face"? Som att han hade skitit i vad du ville ha och bara "nä du får nöja dig med de här som jag gjort själv, annars får det vara!"?
Din stil, men det är väl ändå era barn i ert hem? Han kanske tyckte de skulle passa, sa han specifikt att de var tänkta till ert sovrum? Eller tänkte han, precis som flera andra i tråden, att de skulle hänga i barnens rum och därför var mer anpassade för det?
 
Han märkte att jag inte var jätteglad över tavlorna :( trots att jag verkligen försökte visa att jag tyckte om dem. Vem som helst hade gått på det men han känner mig alldeles för väl :heart

Jag berättade att jag tyckte de var superfina men skyllde helt och hållet på färgen som jag tycker är lite mycket. Frågade om det var ok om jag hängde dem på mitt kontor istället som kommer ha mycket mera färg och det var ju ok sade han fast jag märkte hur ledsen han blev :( han frågade tom om han skulle göra om dem på vitt papper :heart Känner mig som en hemsk människa och jag ville ju absolut inte såra honom vilket var anledningen till att jag startade denna tråd. :cry:

Jag hade iofs tänkt mig ett sofistikerat kontor med ljuskrona osv men jag får tänka om helt enkelt och få till en design där dessa passar in. Jag hoppas bara (vill inte fråga honom än) att det går att flytta dem till andra ramar. De han valt är svarta och färgen poppar liksom fram ännu mer då. Med ett par vita borde jag kunna göra så att de kommer till sin rätt. :heart

Min älskade man :heart
 
Inte din stil men uppenbarligen hans. Håller man noga på sin stil så riskerar nog hemmet bli en konflikthärd.
Vi kommer ha varsitt kontor och har sagt att där får vi gå bananas men i de gemensamma ytorna får de bli ngt mer neutralt som båda kan leva med dvs varken samurajsvärd och batmanfigurer eller ljuskronor och fårskinnsfällar.
 
"In your face"? Som att han hade skitit i vad du ville ha och bara "nä du får nöja dig med de här som jag gjort själv, annars får det vara!"?
Din stil, men det är väl ändå era barn i ert hem? Han kanske tyckte de skulle passa, sa han specifikt att de var tänkta till ert sovrum? Eller tänkte han, precis som flera andra i tråden, att de skulle hänga i barnens rum och därför var mer anpassade för det?

Du missförstår mig. Färgen på tavlorna är (tillsammans med de svarta ramarna) in your face, inte tavlorna i sig.

Just nu står de i köket där det finns väldigt mycket annat som konkurrerar om uppmärksamheten men det enda man ser är liksom dessa.
 
Men ändå måste du göra det, ditt sovrum är viktigare? Du får ursäkta men den där kommentaren gör det bara värre, i mina ögon. :(
Men skäp dig!
Ts har ju redan sagt att gemensamma rummen ska vara neutrala! Ett space där båda kan slappna av. Skrikiga färger är så långt från det man kan komma.

Vad får du ut av att trycka ner stackars @TeamLundVer som bara vill ha sin oas.
 
Men ändå måste du göra det, ditt sovrum är viktigare? Du får ursäkta men den där kommentaren gör det bara värre, i mina ögon. :(
Jag hade inte gjort det självmant. Jag hade inte sagt ett ljud om han inte genomskådat mig utan jag hade hängt dem i sovrummet och vaknat upp tittandes på dem varje morgon i 50år så nej jag tycker verkligen inte om att såra folk.
 
Jag tror att det är min syn på boende som gör att jag bara inte förstår det här. Boendet får inte bli så viktigt att en sån här sak blir ett problem. Mitt hem är en plats där jag bor, bara. Att investera så känslomässigt i inredningsdetaljer skulle jag aldrig göra.
 
Du missförstår mig. Färgen på tavlorna är (tillsammans med de svarta ramarna) in your face, inte tavlorna i sig.

Just nu står de i köket där det finns väldigt mycket annat som konkurrerar om uppmärksamheten men det enda man ser är liksom dessa.
Nej jag fattar inte alls vad du menar med "in your face" faktiskt. Det känns för mig som att du tror han gjort något med illvilja??

Sen är det väl bara att flytta dem från köket och ha dem i sovrummet då om det stör dig?
Men jag tror egentligen att det inte spelar någon roll nu eftersom du verkar ha bestämt dig för att de är i vägen och opassande överallt...
 
Jag tror att det är min syn på boende som gör att jag bara inte förstår det här. Boendet får inte bli så viktigt att en sån här sak blir ett problem. Mitt hem är en plats där jag bor, bara. Att investera så känslomässigt i inredningsdetaljer skulle jag aldrig göra.
Och det betyder att alla som bryr sig om detaljer har fel?
 
Nej jag fattar inte alls vad du menar med "in your face" faktiskt. Det känns för mig som att du tror han gjort något med illvilja??

Sen är det väl bara att flytta dem från köket och ha dem i sovrummet då om det stör dig?
Men jag tror egentligen att det inte spelar någon roll nu eftersom du verkar ha bestämt dig för att de är i vägen och opassande överallt...
Vad är det svåra att förstå?
Färgerna på tavlan är "in your face" dvs, blicken dras dit oavsett vad som finns omkring. Vilket ju kan vara fräckt som fasen, men man kanske inte tycker det passar överallt.
 
Jag förstår TS helt och hållet, och jag hade precis som henne försökt låtsas som ingenting men min man hade genomskådat mig också. Visst är det bättre att köpa något själv om det är verkligen är viktigt att det blir rätt på detaljnivå, men nu är det gjort och jag tror inte TS gör om det misstaget fler gånger.

Jag tycker man verkligen kan uppskatta mannens ansträngning och samtidigt vara väldigt besviken över att det blev fel. Ser inga motsatser i det och tycker inte alls TS verkar vara så hemsk som det låter som på vissa.
 
Vad är det svåra att förstå?
Färgerna på tavlan är "in your face" dvs, blicken dras dit oavsett vad som finns omkring. Vilket ju kan vara fräckt som fasen, men man kanske inte tycker det passar överallt.
För att "In your face" för mig är något ironiskt som i "haha f*ck you!" (eller typ "Haha, där fick du!") inte att det sitter ivägen.
För jag tror knappast att det var menat så...och här är ju betydelsen uppenbarligen något annat än hur jag tänkte det. Vilket ju är strålande för det låter inte sunt någonstans, allra minst i sammanhanget.
 
För att "In your face" för mig är något ironiskt som i "haha f*ck you!" (eller typ "Haha, där fick du!") inte att det sitter ivägen.
Men nu har ju två personer förklarat att inte var så TS menade, varav en är TS själv. Kan du inte bara släppa det då? INGEN har sagt att TS partner skulle ha gjort tavlorna som ett fuck you till henne.
 
Nej jag fattar inte alls vad du menar med "in your face" faktiskt. Det känns för mig som att du tror han gjort något med illvilja??

Sen är det väl bara att flytta dem från köket och ha dem i sovrummet då om det stör dig?
Men jag tror egentligen att det inte spelar någon roll nu eftersom du verkar ha bestämt dig för att de är i vägen och opassande överallt...
Se Wingates svar.

Vårt sovrum är inte klart än (bygger till) så de kan varken flyttas dit eller någon annanstans just nu. Dessutom får vi gäster ikväll och då vill jag ju visa upp dem för de är fina. Det är ju inte det som är problemet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Mandarinen
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 949
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ I januari för 7 år sen så var jag med om ett sexuellt övergrepp, jag var på besök i en kompis stad och vi gick på en födelsedagsfest där...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 499
Senast: Borttaget konto
·
Övr. Hund Det har gått knappa 9 dagar nu. Det är fortfarande lika tomt, och tårarna bränner konstant i ögonen. Jag förväntar mig fortfarande att...
2
Svar
25
· Visningar
2 573
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Resultat på HD-röntgen
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp