En underbar present men..

Men nu har ju två personer förklarat att inte var så TS menade, varav en är TS själv. Kan du inte bara släppa det då? INGEN har sagt att TS partner skulle ha gjort tavlorna som ett fuck you till henne.

Nej absolut inte. Han har lagt ner sin själ i detta. Fick världens gulligaste kort också :love:
 
Jag tror att det är min syn på boende som gör att jag bara inte förstår det här. Boendet får inte bli så viktigt att en sån här sak blir ett problem. Mitt hem är en plats där jag bor, bara. Att investera så känslomässigt i inredningsdetaljer skulle jag aldrig göra.

Mitt hem är min borg. Här vill jag vara dygnets alla timmar om det hade varit socialt accepterat. Eller just nu när det är byggarbetsplats vill jag kanske inte det
 
Nu kommer jag låta jättehemsk men även om jag tycker synd om TS partner så tycker jag att det han gjort är smått obegripligt. Oavsett vad jag tycker om önskelistor vs "kravlistor" så är det för mig helt främmande att göra som han gjort. En vuxen människa dessutom?

Om min partner sagt att han önskar sig en specifik tavla, säg över hans favoritmåne, och varit tydlig med exakt vilken han så skulle jag ju aldrig fan drömma om att sätta mig och kludda ihop en tavla själv, sätta den i en ram och sen på fullaste allvar förvänta mig att han ska sätta upp den på väggen? Och sen bli ledsen om han inte vill ha den på väggen?

Jag förstår att han menade väl men om det är nåt det kan bli fel med så är det ju egengjorda presenter - särskilt om man ignorerar en uttryckt önskan om en annan sak och istället väljer att göra den själv.
 
Men nu har ju två personer förklarat att inte var så TS menade, varav en är TS själv. Kan du inte bara släppa det då? INGEN har sagt att TS partner skulle ha gjort tavlorna som ett fuck you till henne.
Men det var ju HON som frågade "vad som var det svåra att förstå"? Det var det jag svarade henne på.
Kanske du kan släppa det nu?
 
Jag tror att det är min syn på boende som gör att jag bara inte förstår det här. Boendet får inte bli så viktigt att en sån här sak blir ett problem. Mitt hem är en plats där jag bor, bara. Att investera så känslomässigt i inredningsdetaljer skulle jag aldrig göra.
Så känner inte jag alls, inte min partner heller. Vi vill ha det fint och vilsamt hemma och skulle inte drömma om att ha saker på väggarna som inte passade in, som störde.
 
Men det var ju HON som frågade "vad som var det svåra att förstå"? Det var det jag svarade henne på.
Kanske du kan släppa det nu?
Snälla nån på dig själv (ser nu att du ändrat det du skrev). Läs dina inlägg i tråden så kommer du se att det verkligen framstår som att du inte köper hennes förklaring. Men bra att du gjorde det så slipper tråden spåra :up:.
 
han frågade tom om han skulle göra om dem på vitt papper :heart
Om han ändå gör om dem så be att han ändrar stilen, den du visade i första inlägget borde inte vara så svår: bara lägga barnet på ett ark papper och rita konturerna :)
 
Det viktiga är väl hur ni ska kunna kommunicera utan att någon blir sårad. Kan du inte uttrycka hur mycket du uppskattar hans omtanke och kärleksfullhet? Ni är inte på samma våglängd i detta men på något sätt måste ni lösa det.
Jag har svårt att sätta mig in i situationen för jag skulle aldrig skriva önskelistor. Hellre avstår jag från presenter, eller att vi köper dem tillsammans. Men om ens partner har gjort en handling, tyvärr ovälkommen, av genuin uppriktig äkta kärlek, på något sätt måste man hantera det med samma kärleksfullhet tillbaka.
 
Då får jag uppriktigt be om ursäkt eftersom jag upplevt som otrevlig, vilket inte alls har varit min mening över huvud taget, tyvärr är det ju lätt att det blir missförstånd i skrift :)
(med det sagt lämnar jag :) )
 
Att investera så känslomässigt i inredningsdetaljer skulle jag aldrig göra.
Ptjau, det kan man ju göra men problemet kommer om man tycker så olika. Jag skulle inte bli så ledsen för just detta men min make ville väldigt gärna ha in en orgel, arvegods, i vårt vardagsrum. Orgeln är brun och kantstött, har en pall i en annan brun. Vardagsrummet är nyrenoverat och färgerna är ljusgrå och svart. Orgeln är dessutom betydligt större (djupare) än möblerna som står bredvid den. Det kändes lite besvärligt i början (vilket jag försökte att inte visa) men barnen gillar den, maken blev glad och jag kunde vänja mig vid att den diffar så i färg och storlek :up: sen väntar jag fortfarande på att han mer aktivt ska spela på den för det är ju faktiskt ganska mysigt :D

Ts: om du ändå gillar presenten, kan du inte prova en annan ram för att neutralisera och hänga upp den i sovrummet?

Edit: ser nu att det ser ut som om jag blev ledsen för orgeln. Det blev jag absolut inte men jag höll inte med om att den passade i vardagsrummet, egentligen :p
 
Ptjau, det kan man ju göra men problemet kommer om man tycker så olika.
Fast jag menar alltså att jag inte vill investera så mycket känslomässigt just för att jag vill undvika att krisa om vi tycker olika.

Jag jublade definitivt inte över alla möbler min dåvarande sambo kom inflyttande med. Ska sanningen fram jublade jag nog inte över något förutom sängen. Men naturligtvis fick han ha med sig dem, jag ville inte vara smakdomare i något som skulle vara vårt gemensamma hem.
 
Jag hade nog inte ens fixat låtsas va glad. Hade bara sagt att det här var inte vad jag önskade mig.

När jag fyller år får min sambo en lista på saker jag önskar mig och sen kan han välja fritt vad/vilka saker han vill köpa, det tycker han är skitbra för han tycker det är svårt att komma på presenter. Min mamma kunde däremot när jag var yngre göra som ts man typ jag önskar mig xx och fick istället yy som jag INTE ville ha, blev bara ledsen då.
 
Nu kommer jag låta jättehemsk men även om jag tycker synd om TS partner så tycker jag att det han gjort är smått obegripligt. Oavsett vad jag tycker om önskelistor vs "kravlistor" så är det för mig helt främmande att göra som han gjort. En vuxen människa dessutom?

Om min partner sagt att han önskar sig en specifik tavla, säg över hans favoritmåne, och varit tydlig med exakt vilken han så skulle jag ju aldrig fan drömma om att sätta mig och kludda ihop en tavla själv, sätta den i en ram och sen på fullaste allvar förvänta mig att han ska sätta upp den på väggen? Och sen bli ledsen om han inte vill ha den på väggen?

Jag förstår att han menade väl men om det är nåt det kan bli fel med så är det ju egengjorda presenter - särskilt om man ignorerar en uttryckt önskan om en annan sak och istället väljer att göra den själv.
Jag förstår det inte heller, men samtidigt är det TS man, och deras relation har sin egen kemi, och de fungerar på sitt sätt.
Jag försöker bara tänka på/inse hur olika vi människor är.

PS "Favoritmåne" - gud vad gulligt :love:
 
Fast jag menar alltså att jag inte vill investera så mycket känslomässigt just för att jag vill undvika att krisa om vi tycker olika.

Jag jublade definitivt inte över alla möbler min dåvarande sambo kom inflyttande med. Ska sanningen fram jublade jag nog inte över något förutom sängen. Men naturligtvis fick han ha med sig dem, jag ville inte vara smakdomare i något som skulle vara vårt gemensamma hem.
Nej det såklart. Om en person alltid ska ha sista ordet blir det ju galet. Här har vi otroligt olika smak så den som spenderar mest tid i rummet brukar få sista ordet (oskriven "regel") men lyssnar in vad den andra tycker och ändrar sig ibland. Funkar ganska bra än så länge tycker jag.

Nu är jag en bit off topic och surrar.
 
Men grejen måste väl vara att TS tycker att det inte passar in men att partnern gör det?
Ja jo, jag svarade dig angående din syn på hemmet, inte i relation till TS och hennes situation. Jag tror din syn på hemmet är rätt ovanlig. De flesta känner nog att de mer än bara bor där och de flesta vill nog inte ha inredningsdetaljer (möbler, tavlor etc) som de tycker är anskrämliga. Jag skulle verkligen inte vilja ha gräsliga tavlor på väggarna så jag förstår TS - och då har jag noll "mitt hem är min borg"-tänk. Jag bara vill inte ha fula saker hemma.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Mandarinen
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 949
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ I januari för 7 år sen så var jag med om ett sexuellt övergrepp, jag var på besök i en kompis stad och vi gick på en födelsedagsfest där...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 493
Senast: Borttaget konto
·
Övr. Hund Det har gått knappa 9 dagar nu. Det är fortfarande lika tomt, och tårarna bränner konstant i ögonen. Jag förväntar mig fortfarande att...
2
Svar
25
· Visningar
2 570
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp