Ett år och två månader och nu har jag gått in i mörkret

Jag tror att om pappan måste ta ansvar så blir det bra

Just nu kanske han ska ha ansvaret, och du satsa på att må bättre? Du kan må bättre med hjälp! Tänk på det som en kemisk obalans i hjärnan som kan rätta till sig. Det är många som kan vittna om att de varit djupt, djupt nere men att det faktist vänt. Jag vet att det är svårt att förstå det när man är mitt i, men det går!
 
@alazzi - vi är långt bort och kan inte hjälpa dig härifrån. Du måste göra det själv.

Du måste övertyga dig om att du faktiskt inte KAN ta livet av dig när du skaffat barn. Det alternativet föll bort i det ögonblicket hon kom till er.

Vad jag än säger så viftar du bort det. Sluta med det. Du måste - hur hårt det än låter - ta ansvar nu.

Sök hjälp NU - bortförklara inget. Sök hjälp. Ring akut.
 
Jag hoppas du har ringt och får hjälp. Jag har varit i din dotters sits, min pappa mådde väldigt dåligt och var självmordsbenägen när jag var i samma ålder som din dotter. Pappa åkte in akut till slut och jag är väldigt tacksam för det, både då för att jag kunde andas ut o h idag för att jag har min pappa kvar. Du har henne att leva för, ingen kan ersätta dig i hennes liv.
KRAM
 
När man tror att man inte orkar mer, så gör man ändå det. Det finns alltid lite lite ork kvar även när man inte tror det.

Det du behöver göra är att ta dig till en mottagning. Det jobbigaste är att bestämma sig för att åka dit. Att sätta sig i taxin. Men när man väl är där så planar det ut. Så jobbigt som du känner det nu kommer det inte vara när du är där. Jag säger inte att det blir lätt bara för att du är där, men det kommer inte kännas oöverkomligt. Och de finns där för att hjälpa DIG. Du ska inte behöva må såhär. Berätta genast för personalen om dina självmordsimpulser. Du kommer att få hjälp.
 
Kan bara hålla med alla andra. Sök.Hjälp.Nu!!!

Det ÄR ett stort steg att ta, men det blir bättre!

Kunskap om ditt mående finns där, ingen tycker att DU är konstig, eller besvärlig! Om inte annat, ta hjälp för din dotters skull. Hon behöver dig!

KRAM
 
@alazzi Nu är det bara såhär att du skickar ett sms till L;s pappa och ber honom hämta henne omedelbart. När han kommer så slår du 112 och ber om hjälp om det så är det sista du orkar göra på flera veckor!

Det finns inget och då menar jag verkligen inget som lämnar så stora sår efter sig som någon näras självmord. Tänk då hur din dotter skulle må om det var du som gjorde verklighet av dina tankar. Du, hennes högt älskade Mamma!
Den dagen man blir förälder avsäger man sig möjligheten att ta sitt eget liv. Man har inte längre någon rättighet att ta den utvägen för det skadar ens barn alldeles för mycket. Oavsett hur dåligt man mår så måste man ta sig upp om inte annat så för sitt/sina barns skull.

Massor av styrkekramar!
 
Alazzi! Det gör ont att läsa om hur dåligt du mår :(

Jag minns dig som en glad och härlig tjej som jag tyckte mycket om!

Vi diskuterade häst i solen hos inte_ung och sen fick jag biljetter till Globen av dig.

Det finns hopp! Du är värd så mycket bättre! Du kommer hitta kärleken igen! Men du måste orka kämpa nu !
 
Jag önskar det fanns ett bra sätt att magiskt flyga ner och hjälpa dig. Istället får det dessvärre räcka med tankar och cybervärme.

Du klarar detta. Du har tagit dig så långt. Och sett i backspegeln - utan att känna dig närmare - tyckte jag ändå det lyste igenom att ert förhållande inte var så rolig för dig, när det existerade. Du har förmågan att skapa dig och dottern en bra och bättre tillvaro på egen hand.

Att vara fast i ett "främmande" land, långt från tryggheten "hemma" är verkligen ett hårt slag, och det hade varit tufft för vem som helst. Det är ingen lätt sits du har, den tar ut sin rätt nu. Du behöver hjälp att ta ut en riktning på kartan så du kan fortsätta på rätt håll, känns det som.

Du kan. Du orkar. Nu hoppas jag att vi kan få dig att vilja söka hjälpen också. Du måste söka hjälp. Ett brutet ben läker fel, långsamt och smärtsamt om det inte kommer under vård. Samma sak med en bruten själ.
 
Lyft telefonen och ring. Om det så känns som det är det sista du gör. Man får gråta och knappt få fram orden när man ringer. Tro mig, jag har provat..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 451
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 931
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 745
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 117
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp