Bukefalos 28 år!

Ett år och två månader och nu har jag gått in i mörkret

Freakade ut när jag var tvungen att hjälpa äcklet på med takboxen på bilen för han ska åka skidor med den nya familjen. Jag hatar detta.
 
Freakade ut när jag var tvungen att hjälpa äcklet på med takboxen på bilen för han ska åka skidor med den nya familjen. Jag hatar detta.

min första tanke när jag läser dina inlägg är att du

1: Ska sluta nätdejta
2: Söka hjälp, det finns toppenvård i Tyskland
3: Försök sluta hata ditt ex. Man kan inte tvinga någon att älska en. Måste ni ha kontakt öht? Dottern är väl så pass stor att hon är ganska självgående nu.

Det känns så enormt destruktivt för dig, som att du äts upp av att ägna din tid åt att avsky. Börja boxas eller något annat så du får dig frustrationen. Du jobbar hårt på att sänka dig själv.
 
God morgon. Jag finns kvar

Så bra! Du gjorde en bra sak för dig själv igår när du skrev här hur dåligt du mår. Du gjorde en bra sak idag när du skrev att du finns kvar och när du kunde se kopplingen till det jobbiga att hjälpa till med takboxen. Flera bra saker har du alltså gjort på bara ett par dagar.

Nu undrar jag lite om du kan använda ilskan nästa gång exet har den dåliga smaken att be dig om hjälp för att komma iväg på semester med nya familjen. För han har väl rimligen andra alternativ än att fråga just dig (och även om han inte skulle ha det är det sannerligen inte ditt problem).

Det är lätt att tro att alla problem skulle försvinna om du körde av vägen men tro mig, de försvinner inte, de drabbar bara andra personer. När du inte orkar hoppas och tro att något kan bli bättre - snälla försök lita på oss när vi säger att det här är något övergående, ditt liv kommer att kännas värdefullt igen och du kommer uppleva glädje och mening, kanske tom kärlek. Det är så mycket kvar att uppleva. Jag försöker inte bagatellisera det du känner just nu, din sorg och smärta är stor och berättigad, jag bara talar utifrån erfarenheten att även om det tar lång tid, ett år till, kanske mer, så är det inte hela ditt liv.
 
God morgon. Jag finns kvar
Skönt att höra!

Du låter inte lika uppgiven idag? Ta tillfället i akt och försök ringa för att ordna hjälp. Boka in datum för träff med någon utbildad inom området, så du åtminstone har en tidpunkt att blicka fram emot när det känns jobbigt.
 
Han tar Volvon när han ska på semester. Plus takbox som då finns här. Jag får hans bil istället när de ska iväg hela nya familjen på semester. Det gör så gräsligt ont.
 
Jag blir lämnad igen och vet att de ska på semester ihop. Jag går sönder. Vi måste ha en annan lösning än att han ska ta Volvon.
 
Freakade ut när jag var tvungen att hjälpa äcklet på med takboxen på bilen för han ska åka skidor med den nya familjen. Jag hatar detta.

Och ändå anser du att ett liv utan detta äckel inte är värt att leva?

Han tar Volvon när han ska på semester. Plus takbox som då finns här. Jag får hans bil istället när de ska iväg hela nya familjen på semester. Det gör så gräsligt ont.

Det är väl på tiden att han köper en bil som passar han och hans familj då, du är inte en del av den familjen och har inga såna där skyldigheter öht.
 
Jag ska till en terapeut imorgon.

Jättebra!

Och gällande bilen, han kan gotthyra bil om han behöver en för att åka på senester, det är INTE ditt ansvar att bistå honom med DIN bil!!!! Ta upp det med terapeuten, så kan ni tillsammans fundera på hur det bäst fungerar för dig att neka honom när du faktiskt inte vill ställa upp. Det kan vara klurigt att veta på egen hand hur man ska göra, särskilt när man känner sig skör, men där kan terapeuten hjälpa till med förslag.
Att han ens har mage att göra så kan jag inte ens förstå.... :rage: Men det här är en situation som absolut kan förändras, från ditt håll! Och jag tror du kommer känna dig stärkt av det.

Var extra snäll mot dig själv idag. Vi är många som tänker på dig!
 
Vi har inte gjort bodelning eftersom vi fortfarande är gifta. Tyvärr är det bättre ekonomiskt för mig att fortsätta vara gift med honom. Så länge som vi är gifta måste han bidra till min ekonomi. Regelverket i Tyskland ser annorlunda ut än i Sverige. Men priset idag var högt.
 
Han tar Volvon när han ska på semester. Plus takbox som då finns här. Jag får hans bil istället när de ska iväg hela nya familjen på semester. Det gör så gräsligt ont.

Är det din bil? Sälj den då, och köp en liten smidig bil till dig och dottern, åk på tur eller gör något. Du är alldeles för snäll och sen kräks du när han är utom synhåll. Du måste markera dina gränser för dig själv, så du mår bättre.
 
Vi har inte gjort bodelning eftersom vi fortfarande är gifta. Tyvärr är det bättre ekonomiskt för mig att fortsätta vara gift med honom. Så länge som vi är gifta måste han bidra till min ekonomi. Regelverket i Tyskland ser annorlunda ut än i Sverige. Men priset idag var högt.


Det låter inte som det är värt det.
 
och nu har jag tappat aptiten igen, mår lika illa som direkt efter att han packade sin väska och stack.
 
Det började i morse när han skällde ut mig för att jag inte hade köpt vinterskor till dottern. Dottern skulle vara med honom idag så då sa jag att han kan väl köpa vinterskor i så fall. Vi har inte behövt vinterskor förrens nu. Men nej, han skulle i så fall ha pengar av mig för att köpa skor till dottern eftersom jag får underhåll. Så efter lite tjafsande la jag på luren, det går inte att prata med honom när han bara klagar på mig. Han betalar ju så mycket till mig :-( och ja, han betalar mycket men han tjänar väldigt mycket mer än vad jag gör...han är skyldig att betala och det visste han om när han lämnade mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 311
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 603
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 858
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 180
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp