Bukefalos 28 år!

Eurovision Song Contest 2024

Jämna ut nivåerna tolkar jag som ljudvolymen. Att det inte ska bli alldeles för stora skiften i volym på för kort tid. Eller nåt liknande. Säger de att de inte censurerar så tror jag på dem.

Jag har förstått att du litar på att allt runt Eurovision går klanderfritt till, men ingen av oss vet hur ljudjusteringen faktiskt gick till.
 
Senast ändrad:
Fast nu har EBU en nolltolerans. De tycker uppenbarligen att det de vet säkert i dagsläget är tillräckligt illa. Om dem kvinnliga fotografen betett sig illa också (vilket det går rykten om) så tar jag för givet att det blir följder för henne också inom gränserna för lagen och EBUs regler.
EBU tycker uppenbarligen både det ena och det andra, men EBU är ingen gudomlig makt med gudomlig lag. EBU kan också diskuteras, ifrågasättas och vid behov reformeras, det sistnämnda tror jag vore bra för Eurovision på sikt.

Tills dess är ”Disunited by music” passande slogan.
 
Det kan uppfattas som oproportionerligt utifrån att han inte är dömd. Han är inte heller anhållen eller häktad.

Vad som kan bli problematiskt är att vem som helst kan polisanmäla ett påstått brott, det säger ingenting om skulden hos den som anmälan riktas mot. Det skulle alltså kunna användas mot en artist eller land i tvivelaktiga syften. Därför tveksamt agerande av EBU. Det är domstolen som dömer, det är en mycket grundläggande del av en rättstat och demokratiska principer. Hade han varit frihetsberövad hade det såklart varit en helt annan sak.

Jag håller med dig. Enligt @Lingon har dock EBU vetskap om polisens utredning, så det kan ju i så fall vara så att det är tydligt utifrån erkännande från den misstänkte, vittnen osv att det med största sannolikhet kommer att bli fällande dom.
 
Förstår inte varför Kroatien är favorit (om jag fattat rätt?). Låter lite som någon slags ravelåt som tuggar på utan melodi? Jag kanske är för gammal bara? :p
Jag tycker att Israels ballad är rätt fin och inte minst väldigt proffsigt framförd. Annars är min favorit Luxemburg tror jag.
(Och nej jag tycker inte att det är okej att bua/mobba ut ut en artist för att den kommer från ett visst land, varken Israel eller Ryssland eller nåt annat land).
 
Det sägs att incidenten inte var fysisk men jag är osäker på hur bekräftat det är. Ryktet säger att det var nåt han sa till en som jobbar med ESC.
Vilket rykte?

Edit: från vem och var?
 
Senast ändrad av en moderator:
Och tydligen har det varit möten för att fyra länder funderade på att dra sig ur (Storbritannien, Irland, Schweiz och Portugal).

Gällande Bambi Thug så gällande saken hur Israeliska KAN betett sig mot hen.

https://www.rte.ie/entertainment/20...-thug-angry-at-israeli-eurovision-commentary/
WOW lågpunkterna avlöser varandra. Så nu ska ett land "stängas av" pga vad deras kommentator sa i Israelisk tv ?

Herregud :rofl: Hoppas de inte lyssnat för mkt på de svenska kommentatorerna då de kan va lite "ironiska/sanningshaltiga/elaka" ibland de med.

Jaja... Har de inget att hänga upp sej på så kan man ju alltid leta fel... Men trodde man "stod över sånt" som artist.
Att alla inte uppfattar en låt/uppträdande på samma sätt är ju allmänt vedertaget. Vilket tom den här tråden är till för, vi diskuterar hur vi upplever de olika låtarna. Och vi är ju allt annat än eniga !
 
WOW lågpunkterna avlöser varandra. Så nu ska ett land "stängas av" pga vad deras kommentator sa i Israelisk tv ?

Herregud :rofl: Hoppas de inte lyssnat för mkt på de svenska kommentatorerna då de kan va lite "ironiska/sanningshaltiga/elaka" ibland de med.

Jaja... Har de inget att hänga upp sej på så kan man ju alltid leta fel... Men trodde man "stod över sånt" som artist.
Att alla inte uppfattar en låt/uppträdande på samma sätt är ju allmänt vedertaget. Vilket tom den här tråden är till för, vi diskuterar hur vi upplever de olika låtarna. Och vi är ju allt annat än eniga !
Det är nog i kombination med hur de betett sig på plats också.
 
Det är nog i kombination med hur de betett sig på plats också.

Jo kan tänka mej att Bambi inte "håller igen" direkt... Medans Eden säkert är tvungen att gå på äggskal för att INGEN ska bli "förnärmad". Som ni säger inte mkt till att "hålla sej till musiken" där inte.

Sandlåda.
 
Jo kan tänka mej att Bambi inte "håller igen" direkt... Medans Eden säkert är tvungen att gå på äggskal för att INGEN ska bli "förnärmad". Som ni säger inte mkt till att "hålla sej till musiken" där inte.

Sandlåda.
Sett att det står saker om att Irland, Grekland och Schweiz ska ha lämnat in protester gällande att de filmas mot sin vilja backstage etc. Tror nog att de som artister har en hög tröskel innan de känner sig förnärmade.
 
Haha, gud vad det händer grejer. Personen som skulle läst upp Norges poäng, Alessandra Mele, hoppar av för: "'United by music', Eurovisions motto, är anledningen till att jag gör musik. Men just nu är de bara tomma ord. Ett folkmord äger rum. Jag ber er vänligt att öppna era ögon och era hjärtan och låta kärleken visa er vägen till sanningen. Befria Palestina"
 
Haha, gud vad det händer grejer. Personen som skulle läst upp Norges poäng, Alessandra Mele, hoppar av för: "'United by music', Eurovisions motto, är anledningen till att jag gör musik. Men just nu är de bara tomma ord. Ett folkmord äger rum. Jag ber er vänligt att öppna era ögon och era hjärtan och låta kärleken visa er vägen till sanningen. Befria Palestina"
Alla artister och länder som klagar kunde dom inte kläcka ur sig detta för en månad sen så man hade chans att ställa in hela ESC?
 
Sett att det står saker om att Irland, Grekland och Schweiz ska ha lämnat in protester gällande att de filmas mot sin vilja backstage etc. Tror nog att de som artister har en hög tröskel innan de känner sig förnärmade.
Jag tror de passar på att klaga.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 347
Senast: Tonto
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 280
Senast: zassoo
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
529
· Visningar
14 406
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
496
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp