Bukefalos 28 år!

Eurovision Song Contest 2024

Det finns en liten reportagefilm på SVT Nyheter som är från New York Times. Där berättar NYT för sina läsare om ESC och primärt processen att byta props mellan varje uppträdande. Mycket intressant film! Rekommenderas! Jag kunde hitta nåt sätt att länka den men den finns under SVT Nyheters liverapportering från ESC.
 
Nederländernas vara eller icke vara i tävlingen är fortfarande oklar. Spekulationerna pågår för fullt bland fansen, och ROTW-röstningen som skulle ha startat igår kväll är fortfarande inte öppnad p.g.a. pågående utredning av situationen.
 
Nederländernas vara eller icke vara i tävlingen är fortfarande oklar. Spekulationerna pågår för fullt bland fansen, och ROTW-röstningen som skulle ha startat igår kväll är fortfarande inte öppnad p.g.a. pågående utredning av situationen.

Polisen är på plats men ingen anmälan är gjord står det på SVT Nyheter.
 
Det finns en liten reportagefilm på SVT Nyheter som är från New York Times. Där berättar NYT för sina läsare om ESC och primärt processen att byta props mellan varje uppträdande. Mycket intressant film! Rekommenderas! Jag kunde hitta nåt sätt att länka den men den finns under SVT Nyheters liverapportering från ESC.
Wall Street journal är den väl från?
 
Ojdå, jag läste bara en artikel i Aftonbladet om Nederländernas artist där det står att han anklagas "för att ha varit våldsam mot en kvinna i tv-produktionen", vilket fick mig att tro att det var en kvinna från den svenska tv-produktionen som tar hand om detta i Malmö.
Men så läste jag inläggen här på buke som ger en helt annan syn på saken. Antingen är det som angetts här bara rykten eller så ger Aftonbladet bara EBUs syn på saken? 🤔
 
Jag vet inte om han per automatik hör till delegationen, trots att han verkar vara journalist och jobba för KAN. Men ja, Dov Gil-Har heter han så det går att söka på. Rätt konfrontativ klipp återfinns.
Står i Aftonbladet att brottet ska vara mot en kvinna dock.
 
Ojdå, jag läste bara en artikel i Aftonbladet om Nederländernas artist där det står att han anklagas "för att ha varit våldsam mot en kvinna i tv-produktionen", vilket fick mig att tro att det var en kvinna från den svenska tv-produktionen som tar hand om detta i Malmö.
Men så läste jag inläggen här på buke som ger en helt annan syn på saken. Antingen är det som angetts här bara rykten eller så ger Aftonbladet bara EBUs syn på saken? 🤔

På SVT står det nu att en person utreds för olaga hot mot en person kopplad till EBU. Polisens utredning är klar och det har gått till åklagaren.
 
Gissningsvis snabbas det på... beroende på hur grovt brottet är och omständigheterna.

Tillägg: ryktet säger att någon provocerade Joost genom säga något nedsättande om hans föräldrar och att det ska ha lett till att han gjorde vad det nu var han gjorde.

Frågan är hur en ev provokation kommer påverka bedömningen av det han gjorde.
 
Incidenten ska ha skedd i torsdags men anmäldes i fredags har jag läst.
Fick även upp på tiktok att Belgien ska ha blivit diskad för att han hade peace skrivet på armen. Om det stämmer eller inte vet jag inte men hela tävlingen känns väldigt kaos just nu.
 
Incidenten ska ha skedd i torsdags men anmäldes i fredags har jag läst.
Fick även upp på tiktok att Belgien ska ha blivit diskad för att han hade peace skrivet på armen. Om det stämmer eller inte vet jag inte men hela tävlingen känns väldigt kaos just nu.

Belgien åkte ut i semi. Förmodligen för att låten var sjukt trist förutom en mening i refrängen. Att han blivit diskad är nog bara ett rykte.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 368
Senast: Tonto
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 460
Senast: zassoo
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 555
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
528
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Sveriges GLASSiga smultronställen
  • Skrota bilen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp