Bukefalos 28 år!

Eurovision Song Contest 2024

Jag är trött på spektaklet redan innan det startat. Det dräller av poliser och avspärrningar i närområdet.

På Malmö central så trängdes protestaktioner med informationsmonter om Malmöfestivalen, det såg lite udda ut.
 
Kanske retar någon, men kan inte få The Ark ur huvudet ser Bejamin Ingrosso iaf första han körde, b.la kläderna på han och personerna runt om.
 
Meh vad ska det här föreställa ? Asbåring ...

Försöker han flirta med Måneskin så misslyckas han STORT ...

jösses tur det att det här inte är vårt bidrag iaf ..
 
Alltså kan inte se hur de 3 första gick vidare, speciellt inte när Polen INTE gick vidare...

men men ... Det blir nog en kanonfinal !!!
 
Jag är nöjd med finalisterna i ett inte superspännande startfält, ville ha vidare Ukraina, Finland, Irland och Kroatien.

Sedan är jag ännu mindre engagerad i resten men Azerbajdzjan och Island kändes ju extra ointressanta. Moldavien borde skicka Zdob si Zdub som representanter varje år så hade de säkrat final. Och även om jag gillar bidrag som sticker ut och är annorlunda så är didgeridoo väldigt svårt att pussla in på ett sätt som inte bara känns konstruerat och påklistrat.
 
Alltså UK???! Vad var det där? En sur sångare som inte sjöng speciellt bra och hade ett gäng sura dansare med sig på scen. Förmodligen siktade de på att se coola och tuffa ut men det gav bara ett osympatisk intryck! Sam Ryder!! Var är du??!
 
Alltså UK???! Vad var det där? En sur sångare som inte sjöng speciellt bra och hade ett gäng sura dansare med sig på scen. Förmodligen siktade de på att se coola och tuffa ut men det gav bara ett osympatisk intryck! Sam Ryder!! Var är du??!
Det var ju jättebra? Blev positivt överraskad av själva framträdandet :D
 
I kommentarerna på Youtube går det att läsa att folk blev rätt förvånade över Benjamins framträdande. De som bara sett honom i ESC med Dance you off (vilket var majoriteten av tittarna) skriver att det är en rejäl glow up och många tycker att han var bäst ikväll! Roligt!
 
Jag kollade igår och känner mig ju lite ansvarig för produktionen som svensk medborgare ;) men jag tyckte de hade löst det bra!
Framförallt var det inte för mycket, jag kan tycka att många värdländer försöker pressa in allt för mycket i produktionen och det blir mest jobbigt att det ska hoppas mellan olika kameror och visas för mycket små saker.
Det här kändes som en presentation av låtarna och Eurovision, det kommer bli mer i finalerna men känslan det gav var att här försökte man hålla tempot uppe så man hade en chans att komma ihåg bidragen.

Eurovision appen hade man väl gärna sluppit höra om femton gånger… men antar att det är ett krav…

Jag gillade Ingrossos framträdande, och Johnny Logan ❤️.
Det var bra akter och ”lagom” mängd. Roligt att Ingrosso som både är duktig, varit med i Eurovision men inte är känd i Europa fick ta plats. Det hade ju annars varit lätt att låta någon av ”de riktigt stora” få det men det här blev mer intressant (tycker jag)

Bidragen orkar jag aldrig engagera mig i däremot 😅
Redan i semifinalen är det för många… finalen är det fruktansvärt för många i…

Jag gillar hela idén med Eurovision men på något vis måste man kunna lösa en gallring av bidragen och minska mängden per program ytterligare. Kanske hellre fyra delfinaler måndag till torsdag med 13 i varje program och att de tre bästa i varje går vidare?
Jag skulle också helst skippa ”the big 5” och hemma nations fördelen. . Alla får vara med i delfinalerna, det räcker 😎
 
Jag missade sändlingen igår, fick annat att göra. Och jobbar ju, som sagt, på torsdag. Så jag siktar helt enkelt på att lägga allt krut på finalen på lördag. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 338
Senast: Tonto
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 211
Senast: zassoo
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
522
· Visningar
13 903
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
468
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp