Få bort myrbo

Gah! Insåg igår att jag måste göra något radikalt eftersom det kröp ett gäng stackmyror på yttertrappen. Misstänker att de kanske håller på att försöka etablera bo under plankorna för det finns ingen stack i närheten :eek:

Granngården nästa!
 
Gah! Insåg igår att jag måste göra något radikalt eftersom det kröp ett gäng stackmyror på yttertrappen. Misstänker att de kanske håller på att försöka etablera bo under plankorna för det finns ingen stack i närheten :eek:

Granngården nästa!

Jag hittar fler misstänkta bon hela tiden... :down: ÖoB gör iaf vinst på mina inköp av Raid :meh:
 
Både lite häftigt och skrämmande på samma gång.
ninja.gif
 
Ja skelettet som blev kvar på slutet? Vad är det gjort av? Det vita? :confused:

Aluminium ju. De häller ju i smält aluminium i myrboet, vilket sen stelnar i gångarna. Så "skelettet" är en gjutning av hur myrboet ser ut under marken.

Precis som @Ninnurur skriver, kollat på fler videor och det verkar som de ställer upp aluminium boet på en träplatta så det blir en form av ett konstverk. Vet inte om jag personligen skulle vilja ha ett sådant hemma, får lite "spooky" vibbar av det. (kom inte på ett bra svenskt ord som betyder samma sak) :o
 

Liknande trådar

Hemmet Jag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa 😖 finns det några fler knep än ättika för att få bort det? Är...
2
Svar
24
· Visningar
884
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
5 975
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag har ätit minipiller i flera år för att ta bort mensen eftersom jag inte klarar av att ha mens. Det ger mig en fruktansvärd ångest...
Svar
9
· Visningar
624
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
859
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glass
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp